Yeni Başlayanlar için Meditasyon ve Uyku Öncesi Ritüeli

Rahat bir Uyku ve Düzenli gece hayatı için Meditasyon ve Yoganın yanı sıra yababilecekleriniz.


Uyumadan Önce Yapacağınız Meditasyon Çok Önemli


Sağlıklı bir beden ve zihin için sağlıklı uyku çok önemlidir. Yattığınız yatak ve uyuma ortamı dahil her şey bu durumu etkilemektedir. Ancak tüm bunların dışında yoğun geçen günlerin ardından sürekli koşturmanın etkisi ile kendinize ayıramadığınız zamanı uyku öncesine saklayarak zihninizi arındırabilirsiniz.

Uyku Öncesi Rahatlamak için Eski Kitapları Karıştırın

  • Uyumadan önce eskiden okuduğunuz kitapları karıştırın ve altını çizdiğiniz cümleleri okuyun.
  • Bu sizi geçmişe doğru tatlı bir yolcuğa çıkaracaktır.
  • Kitaplara dokunmak ve daha önce hangi psikolojiyle dokunduğunuzu bilmediğiniz bu sayfalara yeniden göz atmak sizi rahatlatacaktır.
[​IMG]

Yatakta Teknolojiden Uzak Durun

  • Gün boyu sürekli elinizden düşmeyen telefon, bilgisayar ve tabletinize yarım saatlik veda edin.
  • Belki sadece odanı en uzak köşesinde sizi rahatlatacak kısık sesli bir müzik için kullanabilirsiniz.
  • Elinizde telefon yada bilgisayar olmadığı zaman asıl o zaman kendinize hiç zaman ayırmadığınızı fark edeceksiniz.
  • İlk başta ne yapacağınızı bilemeyebilirsiniz. Ancak sonrasında tam bir zihin detoksu yaptığınızı fark edeceksiniz.

Günlük İşlerinizi Unutmamak için Plan Defteri Edinin

  • Kendinize bir plan defteri edinin.
  • Bu defteri sadece yatmadan önce açın. Ona hayallerinizi ve gelecekte yapmak istediklerinizi yazın. Zamanla üzerine tik atarak başarabildiğinizi görün.
  • İlk maddeleriniz mutlaka basit ve en kolay ulaşacağınız şeyler olsun (spora yazılmak, kendine opera bileti hediye etmek, dil öğrenmek gibi )
  • Bu sizi motive etmek için faydalı bir metot olacaktır.
  • Zamanla yaptığınız her şeyin üzerini çizin ve mutluluğun kapısını sadece yarım saatlik molalar sayesinde aralayın.

Sevdiğiniz Bir İçecek Size Eşlik Etsin

  • Yatmaya çok az kala genelde bir şeyler yemek ve içmek sağlıklı değildir.
  • Ancak her zaman olmamak kaydı ile sevdiğiniz bir bitki çayı veya ılık bir süt ile kendinizi ödüllendirin. Hayat sizin ve her şey size serbest yeter ki ölçüleri siz koymayı bilin.
  • Bunun için en sevdiğiniz bardağı kullanın.
  • Hatta üstünde sizi motive edici sözler yazan bir bardak olursa bu çok daha iyi olacaktır.
[​IMG]

Uyumadan Önce Ruhunuzu Dinlendirin ve Yoga Yapın

  • Yoğa yeryüzünde belki de insanlar tarafından en çok ön yargıyla karşılanan fakat bir o kadarda denedikten sonra vazgeçilmeyen bir meditasyon yöntemidir.
  • Bedeninizi canlandırır ve omurgaları açarak rahat bir uyku çekmenize katkı sağlar.
  • Aynı zamanda zihni arındıran özelliği ile kaliteli bir uyku için sadece 15 dakika zaman ayırmanız yeterli olacaktır.
Tecrübelerinizden Daha Sonra Yararlanmak için Gün Sonu Analizi Yapın
  • Işığı kapatın ve bir mum yada baş ucu lambası ile hafifi bir ışık verin odaya.
  • Arkada kısık sesli sizi rahatlatan bir müzik olsun.
  • Yatağınıza uzanın ve 2 kolunuzu da başınızın altına koyun ve tavana doğru bir süre bakın.
  • Gerekirse gözlerinizi kapatarak o gün neler yaptığınızı, kimlere nasıl davrandığınızı gün içinde en çok aklınızda kalan ve kullandığınız cümleleri düşünün ve analiz yapın.
  • Bunlar doğru mu yanlış mı karar verin.
  • En çok kafanızı karıştıran detayları not alın.
  • Başka bir gün yine aynılarını yapın ve karşılaştırın. Ne kadar ilerlediğinizi kaydedin.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.