Spor Yapanlar için Proteinli Besin Önerileri

Protein Zengini, şifalı bitkiler ve birbirinden lezzetli, doyurucu ve kas yapımına uygun besinler.


Protein İçeren Yiyecekler Hangileridir?


Yüksek miktarda protein içeren, az yağlı besinler sağlık açısından da son derece faydalıdır. Göğüs tavuk ya da hindi etinin 100 gramında 30 gram kadar protein bulunmaktadır. 1 gram protein ise 4,5 kaloriye denk gelmektedir. Protein ağırlıklı diyet yapanlar için besinler sık sık tüketilmelidir. Balık türleri, somon da yüz gramda 26 gram protein bulunmaktadır. Balık oldukça proteinli bir besin olarak da tüketilmektedir. 100 gram süzme peynirde 32 gram protein bulunmaktadır.

En Fazla Protein İçeren Besinler Nelerdir?


1 gram protein ise 4,7 kaloriye denk gelmektedir. Az yağlı sığır ya da dana etinin 100 gramında ise 36 gram protein bulunur. Tofu, barbunya, yumurta da yüksek protein bulunduran besinler arasındadır. Süt, soya sütü, yoğurt 100 gramında 6 gram protein bulunmaktadır. 1 gram protein ise 18 kaloriye denk gelmektedir. Proteinli besinler tablosu besinlerin içeriğini bilerek tüketmemizi sağlamaktadır. Yumurta, balık gibi besinler de protein açısından oldukça faydalıdır. Fındık, badem, fıstık, kabak çekirdeği gibi yemişlerin 100 gramında 83 gram protein yer alır.

Günlük Olarak Tüketilmesi Gereken Proteinli Yiyecekler


Protein bakımından kuşkonmaz, hamsi, muz, kepek ekmeği, brokoli, mezgit, havuç, kuzu eti, istakoz, makarna, fıstık ezmesi, yulaf, patates, esmer pirinç, karides, ıspanak da yüksek protein bulunduran besinler arasında yer almaktadır. Protein nedir diyenler için vücut sağlığının temel bileşenleri arasında olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Protein sağlıklı yaşam için son derece önemli olmaktadır. Protein açısından zengin gıdalar daha uzun süre tokluk hissi sağlar, iştahı da azaltır.

Besinlerde Protein Oranları ve Protein Tablosu

Tofunun 100 gramında 7 gram protein bulunur. 1 gram protein ise 7,4 kaloriye denk gelmektedir. Herhangi bir sebep nedeniyle düzenli ilaç kullanılıyorsa protein bakımından zengin diyet programı için uzmana danışılması önerilir. Günlük olarak tüketilen yumurta protein açısından da oldukça zengindir.

Sizler için protein değeri yüksek besinler ile yapılan yemekler için protein değerlerini gösteren bir tablo hazırladık;

[​IMG]

Protein değeri yüksek olan besinler tablosu da son derece faydalı olmaktadır. Günlük beslenirken protein son derece önemli olmaktadır. Fıstık ezmesinin 100 gramında 24,9 gram protein bulunur. 100 gram bezelye içinde ise 5,9 gram protein bulunmaktadır.

Sporcular için Günlük Protein Rutini Hazırladık

Özellikle Fitness, Dövüş, Yüzme, Dağcılık gibi sürekli enerji isteyen ve kas gruplarının sürekli çalıştığı spor dalları için Sabah, Öğlen, Akşam ve Ara Öğünler olmak üzere sizler için Protein Menüsü hazırladık.

1- Protein Menüsü Kahvaltı Öğünü

[​IMG]

2- Protein Menüsü Öğlen Öğünü

[​IMG]

3- Protein Menüsü Akşam Öğünü

[​IMG]

4- Protein Menüsü Ara Öğün

[​IMG]

5- Protein Menüsü Alternatif Ara Öğün

[​IMG]

Günlük Menü Toplam Protein ve Kalori Miktarı

[​IMG]

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.