Sakinleştirici Bitkiler ve Yoga, Meditasyon Dostu Diyet Besinleri

Hem Sakinleştiren Doğal Bitkiler ve Yoga, Meditasyon Yapanlar için Şifalı Besinler


Gün içerisinde hepimiz her ne kadar kaçınmak istesek de, bizi geren olaylara maruz kalabilmekteyiz. Stresin bütün hastalıkların nedeni olduğunu da bilsek elimizde olmadan gerginliğin, stresin içerisinde buluyoruz kendimizi. Tüm bu yaşamın içinde yer alan sorunlar sonucunda ruh sağlığımızı tehdit eden ve zorlayan birikimlere sahip oluyoruz.

Uyku problemleri ve artan kaygı seviyesiyle belirtilerini gösteren bu tarz rahatsızlıklardan spor yaparak, kendimize yeni hobiler edinerek ve hobilere zaman ayırarak, uzman psikiyatrla görüşüp ilaç kullanarak çözümler üretebiliriz.

İlaç kullanmanın üzerimizde oluşturabileceği olumsuz yan etkileri düşünüldüğünde, birçoğumuz yaşanılan bu tarz sıkıntılarda ilaç kullanmak yerine alternatif çözüm yollarına yönelmeyi tercih ederiz. Bitkilerin şifalı dünyasının kapısını bu konuda çalarsanız, o kapıdan eli boş dönmeniz mümkün değil.

  • Papatya Doğal Sakinleştirici


Sakinleştirici özelliği olan bu bitkilerin içinde en duyulmuş olanı. Bu kadar popüler olmasının altında yatan neden ise, en hızlı yatıştırıcı olma özelliğinden gelmekte. Sakinleştirici etkisiyle, uykuya geçişi hızlandıran papatya çayı merkez sinir sistemi üzerine etki ederek gevşemenize yardımcı olur. Uykunuzu düzene sokmanıza yardımcı olacağından, sadece uyku esnasında üretilen hormonlarınızın da dengeye kavuşmasına yardımcı olarak, depresyona yakalanma olasılığınızı azaltacaktır.

Piyasada hazır bulunan papatya çaylarını tercih edebileceğiniz gibi, kendiniz de kurutulmuş papatya kullanarak son derece basit bir şekilde papatya çayını hazırlayabilirsiniz. Kaynamış suya attığınız kurumuş papatyaları 5-10 dakika ağzı kapalı demleyin. Süzdükten sonra çayınız içime ve sizi rahatlamaya hazır olacaktır. Papatyanın sakinleştirici özelliğinden banyo yaparken de faydalanabilirsiniz.

  • Sarı Kantaron Sinir Sistemini Rahatlatıyor


İçinde bulunan hiperisin sayesinde beyinde sinir uyarılarının iletiminde hızlandırıcı ve iyileştirici etkiye sahiptir. Bu özelliğiyle çok uzun zamandır dünya da ruhsal hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Taze kurutulmuş sarı kantaron otunu bitki çayı olarak veya ezerek balla tüketebilirsiniz. Çayını 1-1.5 lt suya 1 yemek kaşığı otu ekleyerek kısık ateşte 10-15 dakika demleyerek hazırlayabilirsiniz.

  • Adaçayı Sindirim Sisteminizin Dostu


Sakinliğe ihtiyacınız olduğunda başvurabileceğiniz bitkilerden biri de adaçayıdır. Gün içinde içtiğiniz bir iki bardak adaçayı hem gerginliğinizi alacak hem de sindirim sisteminizi de rahatlatıcı etki gösterecektir.

  • Lavanta Uykusuzluğun Doğal İlacı


Lavanta çayı da, adaçayı gibi kaygıya ve uykusuzluğa iyi gelir. Kokusunun da rahatlatıcı etkisinden evinizde faydalanabilirsiniz.

  • Mantar Stresin Düşmanı


Stres ile başa çıkmak için harika bir B vitamini deposu olan mantar, oksidatif stres atmak için birebir. Salatalarda ve sote yapabileceğiniz yemekelerinizde bir avuç mantar bile günlük stresinizi almak için mükemmel bir alternatif olacaktır.

  • Fesleğen Bitkisi Huzur Veriyor


Uyku problemi yaşayanlara birebir bitkisel çare olabildiği gibi anti stres özelliği sayesinde kullanıldığında neredeyse tüm yemeklere tat vermesinin yanında sakinleşip, huzur bulduğunuz bir öğün sizi bekliyor.

  • Patates Sinir Sistemini Koruyor


Karbonhidratlar beyin, sinir ve özellikle kas hücrelerine enerji hücrelerini depolar ve depresyona karşı sinir sisteminizi korur. Elbette karbonhidratlar dediğimizde kök sebzelerden Patates’in ismini ilk sıralarda anmamız gerekiyor.

  • Havuç ile Dinginleşin


Sinir sistemine direkt etkili A vitamini ve B6 vitamini bakımından mineralleri zengin bir sebze olan havuç, en ucuz ve lezzetli sakinleştirici etkisi olan sebzeler arasındadır.

  • Kuşkonmaz En İyi Antioksidan


Tam bir vücut detoksu olan kuşkonmaz içeriğindeki folik asit sindirim sisteminizde rahatlık sağlayacaktır. En iyi antioksidanlardan birisi olan kuşkonmaz diyet ve yoga yapanların vücudunu dinlendirmek, detoks etkisinden dolayı menülerinden kesinlikle eksik etmedikleri sebzelerin başında geliyor.

  • Kiraz, Çilek, Böğürtlen, Muz, Üzüm ile Detoks


Stres ile başa çıkmak için vücudumuz savaşçı olarak kortizol hormonunu devreye sokar. Artan kortizol hormonu kilo alımını da tetikliyor, değeri sürekli yükselen kortizol için detoks meyveler tüketmek en iyi çözüm. Metropollerde yaşamın hızından, sıkıntılarından ve karşımıza çıkarttığı problemlerden karbonhidrat deposu meyveler bizi mutlu ederek stres’i bizden uzaklaştırıyor.

  • Kivi Mükemmel Bir Yağ Yakıcı


İnsan metabolizmasında yağ yakma işini en iyi yapan vitaminlerin C vitamini olduğu bilimsel olarak ispatlandı. Buradan yola çıktığımızda hem turunçgillerden hem de birçok meyveden fazla C vitamini içeren Kivi günlük 60mg olan vitamin ihtiyacınızı rahatlıkla tek başına karşılayabilir. Hem lezzetli hem de mükemmel bir yağ yakıcı olarak diyet yapan herkesin menüsüne bu meyveyi eklemelerini öneriyoruz.

  • Kırmızı Biber ile Enerji Tüketirken Vücut Sıcaklığınızı Koruyun


Türk Mutfağı olarak yemeklerimizde kırmızı biber ve türevi baharatları eksik etmiyoruz. Özellikle acı sevenlerin tabaklarını süsleyen Kırmızı Biber içeriğindeki Capsaicin isimli ham maddesi sayesinde metabolizmamızın olduğunda daha fazla hızlanmasını böylelikle vücudumunuzun ısısını arttırarak enerji tüketimine ön ayaka olmaktadır.

Enerji tüketimi sayesinde vücudumuzdaki yağ depolarındaki enerjiye dönüşmeyi bekleyen yağlar nasiplenmiş olur. Böylelikle kilo vermekte kırmızı biber güzel bir aracı besin haline gelmiş olur.

  • Yeşil Çay Yağ Yaktırıyor Sindirimi Kolaylaştırıyor


Kilo almayı yavaşlatan yegane bitkilerden olup aynı zamanda keyifli bir şekilde sakinleşmeyi sağlayan yeşil çay harika bir sıvı tok tutucudur. Diyetisyen ve beslenme uzmanlarının araştırmalarına göre yeşil çay tüketen bireylerin %40 civarında daha kolay kilo verebildiği saptanmıştır. Yağ yakımını hızlandıran ve kilo almayı neredeyse durduran bu bitki çay içmeyi seven ve diyet yapmak isteyenler için harika bir alternatiftir.
  • Beyaz Lahana ile Detoks Etkisi

İhtiva ettiği yüksek lif değerleri ve tok tutma özelliği sayesinde yemeklerinizde bulunması gereken sebzelerin başında geliyor. Dr. Ayça Kaya’nın özellikle diyet kitaplarında ve diyet makalelerinde diyet listesi kategorisinde sıklıkla üzerinde durduğu Beyaz Lahana diyet yapanların mutlaka listelerinde bulunmalı.

  • Brokoli ile Hem Yağ Yakın Hem de Motivasyon Kazanın


Zayıflamak için sebzelerden daha iyi bir yol yok. Bunun bir de sağlıklı zayıflama yöntemi olarak tüm bilim dünyasının hem fikir olduğu bir sebze olan brokoli ile yapılabileceğini söylesek hiç te yanlış olmaz. Yararlı besinleri sıralasak eminiz ki brokoli ilk sıraları kesinlikle kimseye bırakmaz. Şifalı bitki olması yanında iyi bir yağ yakma makinesi gibi iş gören brokoli diyet yapanlar için biçilmiş kaftandır.

İçerdiği yüksek oranda vitaminler, kalsiyum ve lif sayesinde kolay zayıflamak isteyenlerin kesinlikle yemek listelerinde olması gereken bir besindir. İç hastalıkları uzmanı Dr. Ayça Kaya yoğun buharda haşlandıktan sonra küçük parçaların üzerine limon ve zeytinyağı dökülerek nefis bir tat kazandıktan sonra tüketilmesi bilgisini paylaşıyor.

  • Yulaf kepeği Diyet ve Yoga Yapanlar için


Metabolizma dostu yulaf kepeği diyet listesi hazırlayanların imdadına koşuyor. Bağırsakların çalışmasını düzenlemesi ve dolaşımı rahatlatması ile hazımsızlık ve kabızlık gibi rahatsızlıkları tek başına onarabiliyor. Hem diyet programına sadık kalıp hem de spor yapıyorsanız yulaf kepeği tam size göre. Düşük glisemik indeksi sayesinde kan şekerini dengelediği için tokluk hissini başarıyla sağlıyor

  • Balkabağı ve Yeşil kabak Tok Tutan Besinler Kategorisinde


Tok tutmak işi bu ikiliden sorulur çünkü içeriklerindeki lif sayısı öylesine fazladır ki karoten olarak kalorisi neredeyse yok denecek kadar azdır. İçeriğindeki magnezyum, c vitamini, e vitamini, fosfor, sodyum, demir ve yüksek miktardaki değerli potasyum kaynağıdır. İdrar söktürücü ve kabızlığı gideren etkisi ile pratik salata tariflerinde ve sebze yemeklerinde, çiğ haliyle dahi diyet listelerinde yer alabilir.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.