Kabızlığa İyi Gelen Yiyecekler

Yetersiz, düzensiz beslenme, uzun süre hareketsizliğin sonucunda lif, posa ve su kaybını inceledik.


kabizlik.jpg
Yanlış ya da yetersiz beslenmenin belirtisi olan kabızlık, gün boyu tüketilen gıdalarla da yakından ilgili bir sorundur. Lifli, omega yağ asitleri gibi çeşitli sağlıklı yağlar bakımından zengin olan gıdalarla beslenmek de kabızlığa iyi gelebilir.

Kabızlığa çözüm olarak doğru beslenmek de son derece önemlidir. Tüm gün boyunca yeterli su tüketmek kabızlık tedavisi için de son derece önem taşımaktadır. Erik yemek, üzüm tüketmek de bağırsakları yumuşatarak kabızlığa iyi gelmektedir.


Meyvelerle Kabızlık Tedavisi


Kuru erik, üzüm başta olmak üzere kurutulan meyveler yüksek oranda besin lifi içerip kabızlığa da iyi gelmektedir. Lif açısından zengin baklagiller, fasulye kabızlığa kısa sürede çözüm bulmak açısından iyi yardımcı olabilir. Kabızlığa ne iyi gelir evde diyenler için doğru beslenme olduğunu söylememiz gerekmektedir.

Fazla tüketildiğinde şişkinlik, gaz yapan barbunya, fasulye, nohut günlük beslenme listesine eklenebilir. Koyu yeşil yapraklı olarak hazırlanan salataların düzenli şekilde tüketilmesi sindirim sisteminin ihtiyaç duyduğu lifi de sağlayacaktır.

Doğru Beslenmeyle Kabızlık Hastalığı


Yulaf kepeği, kepekli tahıllar buğday sindirime yardımcı olacaktır. Çocuklarda kabızlık ne iyi gelir diyenler için meyvelerle olduğunu belirtmemiz gerekmektedir. Çavdar ve mısır unu kullanmak, işlenmemiş olması da önem taşımaktadır.

Patates, brüksel lahanası, kuşkonmaz bitkisi, enginar da kabızlığa karşı etkili olarak kullanılan sebzeler arasında yer almaktadır. Yağsız ve tuzsuz patlamış mısır iyi atıştırmalık olarak ve kabızlığa karşı da kullanılabilir.

Kabızlığı Gideren Besinler


Armut, elma, erik, ahududu, böğürtlen, incir, kayısı, şeftali, ananas, fıstık, kabuğuyla birlikte haşlanmış patates, badem, haşlanmış brokoli, brüksel lahanası, yulaf, kepekli ekmek, nohut, barbunya, ıspanak, yeşil fasulye, pazı, kuru erik, arpa, keten tohumu, darı, kuru kayısı kabızlığa karşı iyi gelmektedir.

Kabızlık yapan yiyecekler tüketmeyerek bu sorundan kısa sürede kurtulmak mümkün olacaktır. Meyve ve sebzelerle beslenmek kabızlığı da giderecektir. Hayvansal yağa sahip gıdalardan uzak durmak, öğünleri azar yemek, fast food, işlenmiş konserve gıdaları yememek de kabızlık sürecini kısaltmaktadır. Kepekli tahıllar da sindirimi hızlandırmaktadır. Lif açısından zengin baklagiller kabızlığa karşı da etkilidir.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.