Hamilelikte Beslenme Önerileri, 9 Ay Beslenme Programı

Hamilelikte beslenme listesi nasıl hazırlanmalı ve hafta hafta program nasıl yapılır?


Gebelikte Beslenme; Genel Tavsiyeler

Sorunsuz bir hamilelik dönemi geçirip sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek istiyorsanız en geç gebelik teşhisi konulduğu andan itibaren beslenme alışkanlıklarınızı yeniden ele almalısınız. Bu değerlendirmeyi gebeliği planladığınız zaman yaparsanız daha da iyi olacaktır. Zira beslenme koşulları doğacak bebeğinizin sağlığı açısından büyük bir önem taşır.

Gebelikte Beslenme

Anne adaylarının beslenme konusunda üzerine düşen bir takım görevler vardır. Dengeli ve düzenli beslenmek, sıkça sıvı tüketmek, hekiminizin verdiği demir içerikli ilaçları almak bunlardan birkaçıdır. Bu görevleri yerine getiren bir anne adayı sağlıklı bir bebek dünyaya getirir. Ayrıca annenin doğum sonrası kilo alımı da normal seviyede gerçekleşir.


[​IMG]

Beslenme, gebelik döneminde oluşabilecek olumsuz durumları en aza indirerek sağlıklı bir gebelik süreci yaşamak için son derece önemlidir. Çünkü beslenme hem anne için hem de bebek için hayati bir önem taşır. Böylece annenin sütünün kalitesi artar ve bebek hem doğum öncesi hem de doğum sonrasında iyi beslendiği için mikroplara karşı dirençli olur. Anne ise lohusalık dönemini sorunsuz bir şekilde atlatır ve doğum sonrasında formunu korur.

Bebeğinizin doğumundan 6. ayına kadar ihtiyaç duyduğu vitaminlerin büyük bir kısmını gebelik döneminde ve sonrasında iyi beslenerek sağlayabilirsiniz. Peki bir anne nasıl beslenmelidir?

[​IMG]

Hamilelikte Beslenme Hafta Hafta
  1. Protein içeren et, süt, yumurta gibi temel besin maddelerini düzenli bir şekilde almalıdır. Böylece hem kendi vücudunun hem de bebeğin daha diri kalmasını sağlayabilir.
  2. Besleyici özellikleri düşük ancak kalorileri yüksek olan besin maddelerinden kaçınılmalıdır. (Özellikle şeker ve yağ oranları yüksek olan besin maddeleri bu gruba girer.)
  3. Gebelikte beslenme saatlerinizi ve öğün miktarınızı da değiştirmelisiniz. Günlük öğün miktarınızı en az beşe çıkartmalısınız. Böylece az ve sık yiyerek midenizin fazla dolmasını ve çok yeme arzusunu engellemiş olursunuz. Bu da gün içerisinde sizin rahat hareket etmenizi ve rahat bir uyku uyumanızı sağlayacaktır.
  4. Gebeliğin ilk aylarında mide bulantısı çeken anne adayları öğünlerini hemen düzenlemeli ve öğün miktarlarını arttırmalıdır. En az beşe çıkarılan öğünle birlikte anne bu rahatsızlığından kurtulacaktır.
  5. Gebeliğin son aylarında ise midede yanma ve şişkinlik belirtileri görülmektedir. Yine bu noktada anne öğün miktarını en az beşe çıkarır ise bu rahatsızlıktan en kısa zamanda kurtulur.
  6. Gebelikte mutlaka ama mutlaka su tüketimine dikkat edilmelidir. Çünkü su bir çok rahatsızlığı ortandan kaldırmaktadır. Kabızlık rahatsızlığı çeken bir gebe mutlaka bol bol su tüketmelidir.
  7. Yaz aylarında gebe olan anne adayları özellikle su tüketimine çok dikkat etmelidir. Artan sıcaklıklarla birlikte vücutta sıvı kaybı çok görülmektedir. Bu yüzden annede halsizlik belirtileri görülmekte ve anne karnında da sıvı kaybı oluşmaktadır. Bu nedenle su tüketimi annenin temel besin kaynağı olmalı ve sürekli baş ucunda bulundurmalıdır.
  8. Yaz ayları anne adaylarında birçok rahatsızlığı berberinde getirir. Bunlardan biri de sıvı azalmasına bağlı olarak ortaya çıkan idrar yolu enfeksiyonlarıdır. Eğer idrar renginiz koyu sarı ise su alımınızda bir sorun var demektir. Günlük su ihtiyacınızı yemek aralarında gidermeye dikkat edin. Böylelikle hem midenizin aşırı dolmasını engellersiniz hem de sıvı ihtiyacınızı gidermiş olursunuz.
  9. Kesinlikle alkol ve sigara tüketilmemelidir. Sigara içilen ortamlardan da kati suretle uzak durulmalıdır. Anne adayının ve bebeğin sağlığı açısından bu duruma çok dikkat edilmelidir.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.