Doğum Sonrası Kilo Verme Teknikleri ve 5 Kilo Koruma Tavsiyesi

Doğum sonrası kilo verme diyet listesi ve Kilo koruma programını bu yazımızda okuyabilirsiniz.


Doğum sonrası kilolar kaç ayda verilir sorusunu hamilelik yaşamış olan herkes mutlaka bir kez sormuştur. Hamilelik dönemi ve doğumdan sonraki ilk 6 ay vücutta hormonların en aktif olduğu dönemdir. Yani bu dönemde metabolizmanızdan tutun da sevdiğiniz besinlere kadar her şey farklılık gösterir. Doğumdan sonraki ilk 6 ay emzirme süreci olduğundan bu dönemde öncelik kendiniz değil bebeğiniz olmalıdır.

[​IMG]

Doğum sonrası kilo vermenin yolları hayli zorken en çok enerji harcadığınız dönem olması ve sütünüzün kaliteli olması için daha kaliteli ve kalorili beslenmeniz gerektiğini de bilmelisiniz. Bu sebepten zayıflamak için en sağlıklı süreç doğumdan 6 ay sonrasıdır. Aksi durum hem bebeğiniz hem de sizin için sağlıklı değildir. Bu süreçte sağlıklı ve kalıcı kilo vermek için;

1. Su Tüketimini Artır


Bu dönemde su tüketimini artırmanız doğumla birlikte kazandığınız ödemi atmaya yarayacaktır. Zaten bu süreçte kilonuzun büyük bir kısmını ödem oluşturduğundan ödemi atmanız halinde tartıda ciddi bir rakam eksilmesi olacaktır. Ayrıca emzirme sürecinde harcadığınız yüksek enerjiden dolayı yorulan bedeni canlandırmak için su tüketimi şarttır.

2) Yavaş Yavaş Egzersize Başlayın


Hamilelik süreci boyunca en ufak hareket bile ciddi fark yaratacaktır. Ancak oldukça yoğun ve yorucu bir dönemden çıkan vücudu ve doğum yaralarını düşünecek olursak egzersize küçük adımlarla başlamak en iyisi olacaktır.
[​IMG]
Bunun için yapacağınız en doğru yöntem öncelikle yaklaşık 1 – 2 hafta kadar akşamları 1 saat kadar yavaş yada orta tempoda yürümek ve bu süreç sonrasında yavaştan salon sporları, ip atlama, bisiklet sürme gibi yağ yakan sporlara geçmektir.


3 ) Emzirme Döneminde Yapılan Hatalar


Kadınların doğum sonrası daha çok kilo almasını veya zor kilo vermesini en çok emzirme dönemindeki yanlış beslenmeye bağlayabiliriz. Süt yapması açısında özellikle aile büyüklerinin annelere sürekli tatlı ve şeker içeriği yüksek besinler vermesi emziren annelerin daha çok ve kalıcı kilo almasını sağlıyor. Aslında süt yapımında en etkili olan beslenme;
  • Düzenli su tüketimi
  • Kompleks karbonhidrat tüketimi ( ekmek, makarna, pilav... )
  • Süt ve yoğurt tüketimi
  • Meyve tüketimidir.
[​IMG]

Sadece şekerli besinlerin tüketimi anneyi tıkayacağı için yemek yeme düzeni bozulur ve asıl alması gereken besinleri almaz. Bu durumda hem sütü kaliteli olmaz hem de boş yere kilo alır.

4 ) Enerji Kısıtlaması Yapmayın


Temiz enerjinize en çok ihtiyacınız olacak bu süreç hala bebeğinizle en aktif olduğunuz süreç olduğundan bu dönemde az kalori alımı sizin daha yorgun ve bitkin hale sokacaktır. Buda metabolizmanızda yavaşlamaya neden olacaktır. Yani kilo vermeniz yavaşlar ve hatta bir süre sonra duraksama dönemine girersiniz. Bu dönemde hem size hem bebeğinize yetecek kadar beslenip hareketi artırmaya özen gösterin.

5) Sebze Tüketin


Doğum sonrası kilo vermek için posa ve lif içeriği yüksek besinler tüketmeye özen gösterin. Hem metabolizmanız hızlanacak hem de kilo verme süreciniz canlanacaktır. Bu yüzden günde 6 yada 8 kaşık sebze yemeği tüketmelisiniz. Özellikle;
  • Kabak
  • Fasulye
  • Ispanak
  • Patlıcan
  • Patates
  • Havuç
Tüketeceğiniz bu sebzeler hem kilo vermeniz kolaylaştıracak hem de doğum sonrası yaraların iyileşmesini sağlayacaktır.
Doğum sonrası kilo verme teknikleri sayesinde hem bedeninizi toparlayabilir hem de bebeğinize daha faydalı olabilirsiniz.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.