Adet Düzensizliği Neden Olur? Sancılara iyi Gelen Besinler ve Egzersizler

Adet düzensizliği tedavi yöntemlerini ve Adet Sancılarına Ağrılarına iyi gecelen Besinleri inceledik


Bayanlar yılda 10-13 kez adet döneminden geçerler. Adet sayılarının 1-2 kez az ya da çok olması normal kabul edilir. Adet düzensizliğini anlamak için herkesin normal değerlerine göre değerlendirme yapmak daha doğru olur. Yeni adet görmeye başlamış olan bayanlarda düzensizlik olması normal olarak kabul edilir. Bir iki yıl boyunca bu devam edebilir. Sonrasında normal döngüsüne kavuşacaktır.

Adetin normal döngüsü içine girebilmesi için hormonların dengelenmesi gerekebilir. Benzer durum menopoz dediğimiz döneme girmeye başladığımız da da adet düzensizliği yaşanır. Son adet dönemi üzerinden bir yıl geçtikten sonra menopoz dönemi başlamış demektir.

[​IMG]

15-16 yaşına gelmiş bayanlarda adet görmemek bir hastalık olarak kabul edilir. Aynı zamanda hamilelik, menopoz gibi herhangi bir durum söz konusu olmadan 3 ay adet görmemekte bir hastalık olarak kabul edilir. Yukarıda saydığımız nedenlere ilave olarak sık sık adet düzensizliği yaşıyorsanız nedenin tespit edilip tedavi olmanız için bir doktora başvurmanız gerekir.


Adet Düzensizliği Neden Oluyor?


  • Stres : Ani ve aşırı kilo alma ve zayıflama, beslenme alışkanlıklarında yapılan ani değişiklikler ve seyahat etmek adet düzensizliğine neden olabilir.
  • Aşırı Egzersiz Yapmak : Normal sportif faaliyetlerin dışına çıkmamak gerekiyor.
  • Diyabet : Şeker Hastalığı
  • Rahim Kanseri : Adet düzensizliğine neden olur.
  • Antidepresan İlaç Kullanımı : Psikolojik tedavilerde kullanılan sakinleştirici ilaç kullanımı adet düzensizliğine neden olabilir.
  • Kan Sulandırıcı İlaç Kullanımı : Aspirin ve Coraspirin tarzı kan inceltici ve sulandırıcı ilaç kullanımı adet düzensizliğine neden olabilir.
  • Doğum Kontrolü için rahim içine araçlarının kullanımı adet düzensizliğine neden olabilir.
  • Rahim Astarlarının kalınlaşması adet düzensizliğine neden olabilir.
  • Gebelik Komplikasyonları adet düzensizliğine neden olabilir.
  • Hormonların dengesizliği adet düzensizliğine neden olabilir.

Adet Tarihi Hesaplama Takvimi ve Adet Düzensizliğinin Belirlenmesi


  • Adet döngünün ne zaman başladığını ve bittiğini takvim ya da cep telefonunuzun hatırlatma kısmına not edin.
  • Her adet döneminde kullandığınız ped sayısını not edin. Bir öncekine göre kanamanın az ya da çok olduğunu bu şekilde anlayabilirsiniz.
  • Cinsel ilişki sonrası kanama olup olmadığını not edin.
  • Adetle ilgili olarak olağan dışı durumları not edin.
  • Kullanmış olduğunuz ped ya da tamponu günde 2-3 kez değiştirin. Aksi halde enfeksiyon oluşma riski ile karşı karşıya kalırsınız.
  • Adet ağrılarınız çok ağrılı geçiyorsa doktorunuzdan ilaç isteyin. Bu dönemde kesiklikle aspirin tarzı kan sulandırıcı ve inceltici ilaçlar kullanmayınız.

Adet Gecikmesinin Nedenleri


Adet gecikmesinin nedenleri arasında, ilk sırada stresi sayabiliriz. Hayatınızda her şeyde etkisi olduğu gibi, aylık takviminizde de değişimlere neden olacaktır. Stres altında olduğumuzda, vücudumuz GnRH hormonun salgılamasını yavaşlatır.

Bu hormonun azalması, adet döneminde gecikme yaşatır ve yumurtalama faaliyetini azaltır.

Zaman zaman geçirdiğiniz, kısa süreli hastalıklarda, adet düzeninin gecikmesinde rol oynar. Böyle durumların, kısa süreli olduğunu bilip, heyecan yapmamak gerekir.

Hastalıklar dışında, yaşam stilinizdeki belli değişikliklerde, adet döneminizi etkileyecektir. Uzun süre uykusuz kalmak, birden iş yoğunluğunun artması, adet döneminde oynamalar yaratabilir. Adet gecikmesinin nedenleri arasında, kimi zaman kullanılan ilaçlarda etkili olur. İlaçlarınızın yan etkilerini iyice öğrenip, muhakkak doktorunuzla konuşmanız gerekir.

Kilonuzun fazla olması da, hormonlarınızın çalışmasını etkileyeceğinden, adet döneminde gecikmeler yaşatacaktır. Kimi zaman gecikmeden de öte, uzun süre adet görmemenize dahi sebep olabilir. Çok kilonun yanı sıra, çok zayıf olmakta vücudun dengesini bozar. Çünkü vücuttaki yağ oranı dengeli değildir.

Kadınlar, adet dönemleri ile ilgili en büyük şikayetleri menopoza girdikleri dönemde yaşarlar. Bu dönemde, vücutta pek çok değişiklik olmaktadır. Adet dönemlerinizde gecikme yaşayabildiğiniz gibi, adet miktarınızda değişiklik yaşayabilirsiniz. Kimi zaman olduğundan az ya da çok gelen vakalar görülmektedir. Doğum kontrol hapları kullanarak, bu dönemi atlatabilirsiniz. Fakat herhangi bir ilaca başlamada önce, mutlaka doktorunuz ile görüşmeniz gerekir.

Bir de, elbette doğa gereği, hamilelik gibi bir durum söz konusu ise adet görülmesinde gecikmeler yaşanacaktır. Kimi zaman, hamile kalmaya rağmen, bir ay adet görülebilir. Fakat bu adet görme, daha önce gördüklerinizden daha farklı olacaktır. Daha kısa sürmesi ve çok daha az kan gelmesi muhtemeldir.

Eğer gebe kaldığınızdan şüpheleniyorsanız, ilk aşamada doğum kontrol testi alabilirsiniz. Bir eczaneden alabileceğiniz test, size hamile olup olmadığınıza dair fikir verecektir. Fakat unutmamak gerekir ki, bu testlerin yanıltıcı olduğunun ortaya çıktığı vakalarda bilinir. Bu sebeple, test negatif çıkmasına rağmen, hala adet görmediyseniz, mutlaka bir doktora görünmeniz gerekir. Doktorun vereceği testler sayesinde, hamile olup olmadığınızı, güvenli bir biçimde öğrenmiş olacaksınız.

Adet Sancılarına iyi Gelen Besinler


Adet sırasında bazı bayanlarda vücudunda şişlik, halsizlik, sıkıntı, biraz ağrı şeklinde tahammül edilebilecek şekilde kendini gösterirken, bazı bayanlarda kramplı ağrılar şeklinde dayanılması zor ağrılar çeklinde kendini gösterir. Hatta bu ağrılar adet öncesinden başlayıp, adet sonuna kadar da devam edebilir.

Ağrı kesici kullanmadan ya da doktora başvurmadan ağrılarından kurtulamayanlar da vardır. Alacağımız bazı tedbirlerle ağrılarımızı hafifletme imkanımız vardır. Bunun için adet başlamadan önceki bir haftada su tüketimimize dikkat etmeliyiz. Aldığımız su miktarının vücudumuz için yeterli olan miktarda olmasına özen göstermeliyiz.

[​IMG]

Yeterli su alımı ağrılarımızın azalmasına, şişliklerin inmesine ve adet dolayısıyla çıkan sivilcelerin yok olmasını sağlayacaktır. Ayrıca ağrılarımız şiddetliyse kakao oranı yüksek gıdalar seçmeliyiz. Kakao oranı çikolatalar yemek hem kakao ihtiyacımızı giderecektir, hem de tatlı ihtiyacımızı. Hergün yine 500-600 mg kalsiyum almak zorundayız.

Kalsiyum kaynağı süt ürünlerini tüketmek karın bölesindeki krampları hafifletir. Bunun yanında diğer kalsiyum kaynaklarını gıdalarını da tüketebiliriz.

Örneğin; yeşil yapraklı sebzeleri, kabuklu yemişleri ve bakliyat ürünleri gibi. Ayrıca kalsiyum hapları da alabiliriz.

Adet döneminde kereviz tüketmek şişkinliğimizi alacaktır. Havuç da yine ağrılarımızın azalmasına yardımcı olacaktır. Kasık ağrılarımızı ve kramplarımızı azaltmak için humus tüketebiliriz. Ananas kasları rahatlattığı için regl ağrılarını hafifletir. Ayrıca da kalorisi düşük bir meyvedir.

Adet döneminde olan tatlı ihtiyacımızı da bu şekilde karşılanmış oluruz. Ananasın suyunu da içebilirsiniz. Yine kasık ağrılarına çok iyi gelecek bir meyve da muzdur. Adet sırasında ve öncesinde muz tüketmek sancımızı alacaktır.

Ayrıca nane, kekik, rezene, papatya, yeşil çay içmekte bizi rahatlatacak, ağrılarımızı hafifletecektir.

Regl dönemi öncesinde, balık tüketimimizi arttırmak, adet semptomlarının ortaya çıkmasını engelleyecektir. Özellikle somonun anti-enflamatuar etkisi sayesinde kramplarımızın azaldığını ve şişkinliklerimizin de kaybolduğunu göreceğiz.

Adet Sancılarına iyi Gelen Egzersiz Hareketleri


Her kapımızı çalan ve ağrılarını hafifletmek için ne yapacağımızı bilemediğimiz adet sancıları, adet döneminde meydana gelen kan akışını düzenlemek adına kasların kasılması ve bizim de bunu ağrı olarak hissetmemiz şeklinde kendini gösterir.

Bazı bayanlarda sadece vücutta biraz şişlik ve hafif ağrılarla kendini gösterdiği gibi bazı bayanlarda şiddetli sancılar bel ve kasıklarda ağrı, huzursuzluk, nedensiz sinirlilik, uyku bozukluğu, yorgunluk, şeklinde de kendini gösterebilir. Ağrı kesici almak ağrı ile mücadele adına bir yol olabilir.

[​IMG]

Yine adet döneminden bir hafta önce başlamak koşuluyla bazı bazı besin maddelerinin tüketimini arttırmak, bazılarının tüketimini kesmek ya da azaltmak da bize yardımcı olacaktır.

Ağrılarınız olduğu zamanlarda hareketsiz bir şekilde ağrının geçmesi için üstümüzü örtüp yatmaktansa adet dönemi ağrıları ile mücadele etme ve çözüm bulmak adına deneyeceğimiz yollardan biri de bazı egzersiz hareketlerini uygulamak olmalıdır.

Zaten bu sürede ortaya çıkan sorunların çoğu kadınlık hormonlarının fazla salgılanmasından ileri gelir. Düzenli egzersiz hormonlarda oluşan ani deyişimin önüne geçecek ve hormon dengesini sağlayacaktır.

Öncelikle kasık bölgemize parmak uçlarımızla yapacağımız hafif masajlar rahatlamamızı sağlayacaktır.

Yemekten önceki hızlı tempolu yürüyüş, hafif koşma kaslarımızı harekete geçirecek ve rahatlamamızı sağlayacaktır. Ayrıca yoga yapmak aerobik yapmak, plates yapmak, dans etmek de ağrılarımızı azaltabileceği gibi, bu dönemde bisiklet sürmeyi de deneyebiliriz. Eğer Yoga yapıyorsak, özellikle kelebek pozisyonunu, deve pozisyonunu, bebek pozisyonunu uyulabiliriz.

Krampları hafifletmek adına yüzme de tercih edebileceğimiz egzersizler arasındadır.

Alt karın bölgesini harekete geçiren makas hareketi gibi hareketler de kasların rahatlamasına ve ağrılarımızın hafiflemesine vesile olacaktır. Ayrıca, kuyruk sokumuna yapacağımız masaj hareketleri de ağrılarımızı hafifletecektir. Sırt üstü yatıp kuyruk sokumunun olduğu bölgeye bir pinpon topu koymak ve üzerine biraz bastırmak da ağrılarla mücadelede uygulayacağınız metotlardan biri olabilir.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.