1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Uygulanması Kolay Pratik Yağ Yakıcı Diyet Listesi

Konu, 'Diyet Listesi' kısmında Dyt. Eda tarafından paylaşıldı.

  1. Dyt. Eda

    Dyt. Eda Diyetisyen

    Blog Yazıları:
    0
    Kayıt:
    26 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Beslenme ve Diyet Uzmanı
    Şehir:
    İZMİR
    Boy:
    160
    ilo vermek için diyete başladığımızda hepimizin aklına ilk olarak tartı üzerindeki rakamların azalması geliyor. Kilo vermedeki başarımızı buna göre değerlendiriyoruz. Ancak burada hata yaptığımız bir nokta söz konusu. Kilo vermekteki amacımız yağ yakımı olmalıdır. Yani; vücudumuzda yağlar kaslardan çok daha geniş bir alan kaplamaktadır. Yani sizin yaptığınız diyet yağ yakıcı bir özelliğe sahip değilse vücudunuzda sadece su kaybı olur ve tartıda rakam azalsa bile vücudunuzda değişiklik gözlemlenmez. Bu yüzden tek bir besin üzerine olan diyetlerden ziyade yeterli ve dengeli bir beslenme programı kullanılmalıdır.

    Yağ yakan diyet listesi yeterli ve dengeli beslenme protokollerini aşmadan ve ihlal etmeden uygulamaya konmalıdır. İnsanların parmak izleri gibi metabolizmalarının çalışma hızları da kişiye göre değişkenlik gösterir. Bu yüzden medikal olan her şeyde olduğu gibi diyet listesi hazırlarken ve bunu uygularken kesinlikle profesyonellerin denetiminde olmanız gerektiğini unutmadan programınıza almalı ve ona süreklilik kazandırmalısınız.


    [​IMG]

    Uyanınca
    • Yarım demet maydanozdan ve yarım limondan kaynatılmış maydanoz çayı veya,
    • Limonlu yeşil çay tüketimi ile metabolizmanızı gün içine hazırlayın.
    Kahvaltı

    Yağ yakan bir kahvaltı programında mutlaka olması gereken bazı besinler vardır. Bunlar diledikleriniz ile hazırlayacağınız kahvaltı ile gün boyu vücudunuzda yağ yakımını sürdürebilirsiniz.

    • Haşlanmış tam yumurta
    • Yarım avokado ve ezmesi
    • Yulaf ( yaklaşık 3 - 4 kaşık )
    • Yağsız beyaz peynir
    • Tam tahıllı ekmek
    • Bol yeşillik, mevsim sebzeleri ( salatalık, marul, domates, maydanoz, yeşil biber.. )
    * Özellikle yeşil yapraklı sebzelere bu öğünde ağırlık vermeyi ihmal etmeyin.

    Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği

    • Her öğünün yanında yağsız salata tüketmek bu diyet programında olmazsa olmaz bir unsurdur.
    • Ayrıca her öğünde yağsız 4 yemek kaşığı tepeleme yoğurt tüketimi yağ yakımın da önemli yer tutuyor.
    • Yağ yakma programında tüm yemekler ve özellikle sebze yemeklerinde zeytinyağı kullanmalısınız.
    • Pilav tercihleriniz pirinç yerine bulgurdan yana olmalıdır.
    • Yağ yakımı için özellikle kepekli ürünlere yer vermeye dikkat edin. Bu bakımdan ilk önce kepekli ekmek ve kepekli makarnayı tercih edebilirsiniz.
    • Her öğünde en az 1 ince dilim ekmek tüketmeyi ihmal etmeyin. Ekmek saf karbonhidrat kaynağıdır ve yağ kaynağı olmadığından enerji kullanımında oldukça önemlidir.
    • Haftada 2 yada 3 gün et yerine kurubaklagil tüketmeye dikkat edin. Kurubaklagiller bağırsak sağlığı içinde oldukça önemli olduğu için yağ yakmak için aranan besinler arasında yer alıyor.
    • Yemeklerde tuz yerine baharat kullanmaya dikkat edin.
    • Akşam yemeklerinde nohut, fasulye veya yeşil mercimekten oluşan bir salata kasesini yanında ayran ve 1 dilim tam tahıllı ekmek, kepekli ekmek veya çavdar ekmeği ile tüketmeye özel gösterin.
    Ara Öğünler

    Yağ yakan diyet programında bilinenin aksine sağlıklı yağlardan yardım almak istiyoruz. Bunun için ilk tercihimiz kavrulmamış yani çiğ kuruyemişlerdir. Bunlardan ölçülü bir şekilde tüketmek yağ yakımını hızlandırıyor.

    • 2 – 3 adet ceviz yada 5 adet fındık yada 7 – 8 adet badem yanında 1 bardak süt yada ayran ile birlikte tüketilebilir.
    • 1 porsiyon meyve ile 1 yemek kaşığı leblebi veya 1 bardak süt ile bir ara öğün yapabilirsiniz.
    • 1 yemek kaşığı leblebi ve 1 yemek kaşığı kuru üzüm yine ideal bir ara öğündür.

    Ara öğünler kesinlikle atlanmaması ve ıska geçilmeyip hafife alınmaması gereken öğünlerdir. Diyet uygulamalarında detaylar kesinlikle ölçüler ve ölçümler gibi çok önemlidir. Dengede ve değerde kalabilmeleri için harfiyen uyulmaları gerekir tıpkı örneğini sunduğumuz yağ yakıcı diyet listesi gibi.
     
    Son düzenleme: 7 Ağustos 2017

Sayfayı Paylaş

Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.