1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Uygulaması Kolay, Pratik ve Yasaksız Diyet Listesi

Konu, 'Diyet Listesi' kısmında Özlem Bulut tarafından paylaşıldı.

  1. Özlem Bulut

    Özlem Bulut Yeni Üye

    • Yazar
    Blog Yazıları:
    4
    Kayıt:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    12
    Articles:
    9
    Beğenilen Mesajlar:
    12
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    B.Sc. H. Ü. Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğrencisi
    Şehir:
    izmir
    Diyet yaparken en çok sıkıntı çekilen nokta sürekli canınızın çektiği besinler ve bunların asla tüketilmeyeceği kaygısıdır. Ancak porsiyon kontrolü bilindiği taktirde ve dengelemeyi öğrendiğiniz takdirde diyet yaparken her şeyi tüketebilirsiniz.

    Bu aşamada dikkat etmeniz gereken eğer bir öğünde kaçamak yaptıysanız diğer öğünü daha hafif geçirmenizdir. Yada haftada kaç gün kaçamak yaptığınızdır. Bunları düzene sokmanız halinde diyetiniz çok daha rahat geçecektir.


    Diyet Sırasında Kaçamak Yaptığınız Öğünleri Nasıl Telafi Edebilirsiniz?

    • Öncelikle yaptığınız diyeti hedefe ulaşana kadar yani sonu gelecek gibi düşünmeyin. Bunu hayatınızın bir parçası olarak düşünürseniz yapacağınız kaçamakları yönetmek daha kolay olacaktır.
    • Diyetten ziyade sağlıklı beslenme tarzına geçtiğinizi varsayarak nasıl bir dengeleme yapmanız gerektiğinden bahsetmeye başlıyorum.
    • Öncelikle bu tarz beslenmede yağ grubuna dikkat edelim. Gün içinde kaçamaklar yağacağınızı dikkate alarak kahvaltıdaki zeytinlerden vazgeçelim. Yumurtayı yağsız daha çok haşlama olarak tercih edelim.
    • Bunu yaparsak kahvaltıdan sonraki kahvemizin yanına 2 küçük kare bitter çikolata ( en az % 70 kakaolu ) tüketebiliriz.
    • Bunu tüketince gün içinde diğer kahve ve çayların yanına çikolata tüketmeye gerek kalmıyor. Ancak dilerseniz 2 kareyi tek seferde tüketmek yerine birini kahvaltıdan sonraki kahvenin yanına diğerini ise akşam yada günün diğer saatlerindeki bir keyif anınızda tüketebilirsiniz.
    • Sadece bu şekilde çikolata kaçamağını dilerseniz haftada 2 yada 3 gün yapabilirsiniz. Ancak her gün olmamasına dikkat edelim.
    • Diyelim ki bir doğum günü davetindesiniz yada bir kutlamada ve önceden orada pasta yiyeceğinizi biliyorsunuz.
    • O halde oraya gitmeden bir salata gibi posası yüksek bir ara öğün yapalım yada ayran tüketerek midemizi biraz olsun dolduralım ki orada alacağımız miktar azalsın.
    • Davette kocaman olmamak kaydı ile 1 dilim pasta tüketin ve sonraki öğünü sadece salata ile geçirmeye dikkat edin. Ve o gün içinde özellikle meyve ve süt hakkınızı azaltın.
    • Bu tarz bir kaçamağı ayda 2 den fazla olmamak kaydı ile yapabilirsiniz.
    • Mesela arkadaşlarınızla kahve içmeye gittiğiniz ve herkes kremalı şuruplu gösterişli kahve içerken size sade kahve içmek zor geldi. O halde en küçük boy istediğiniz kahveyi için ve yine o gün içindeki yağlı yemek miktarını 1 dilim ekmeği ve meyveleri azaltın.

    Altın Günlerinde Yasaksız Beslenme


    Hanımların en çok diyet bozduğu altın günlerinde ise aslında işimiz daha kolay.Yiyeceğiniz her şeyi tek bir tabağa alın. İstediğiniz her şeyden birer adet alın. Ancak özellikle minik olanları tercih edin ve büyükleri ikiye bölerek arkadaşınızla paylaşın. Bu tarz ortamlarda muhakkak patates salatası veya yoğurtlu salata çeşitleri bulunmaktadır.

    Tabağın büyük bir kısmını bunlarla doldurun. Ve özellikle bunların yanında ayran tüketmeye özen gösterirseniz kana daha yavaş karışır ve kan şekeriniz ani yükselme göstermez ve çabuk acıkmazsınız. Gördüğünüz gibi aslında her şeyin bir çözüm yolu var. Bu yüzden her şeyi zorlaştırmaktan ziyade telafi etmeye bakın çok daha sağlıklı kalın.
     

Sayfayı Paylaş

Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.