1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Sıkılaşma Süreci İçin Diyet Programı

Konu, 'Diyet Listesi' kısmında Dyt. Eda tarafından paylaşıldı.

  1. Dyt. Eda

    Dyt. Eda Diyetisyen

    Blog Yazıları:
    0
    Kayıt:
    26 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Beslenme ve Diyet Uzmanı
    Şehir:
    İZMİR
    Boy:
    160
    Özellikle fazla kilo vermeye veya hızlı kilo verme sürecinde olanlar için sarkmaları egzersizlerin yanında beslenme ile de engellemeniz gerekiyor. Sıkılaşma sürecinde vücutta yağların boşaldığı bölgelerin kasla kaplanması ve deri yüzeyinin toparlanması süreci olarak tanımlanabilir. Yani sıkılaşmak için diyet programının amacı kas kütlesini artırma anlamına geliyor.

    Vücutta kas kütlesini artırmak demek proteinli besinlerin ağırlıklı tüketilmesi anlamına geliyor. Ancak bu karbonhidrat veya yağın tamamen kesilmesi gibi bir anlama gelmiyor.
    Bu süreçte protein miktarı kilogram başına 0.8-1 gram arasında değişiyor ve bununla birlikte her 1 gram proteine karşılık 3 gram karbonhidrat tüketmek de gerekiyor. Sıkılaşmak için ne yemeli diye kendi kendinize sorduğunuzda bu süreçte sizler için gayet pratik ve uygulanabilir bir diyet listesi hazırladık.
    [​IMG]

    Sıkılaşmak için Örnek Beslenme Programı ve Diyet Listesi Nasıl Olmalı?


    Kahvaltı
    • Sıkılaşma sürecinde diyet programı kahvaltılarında haşlanmış yumurta vazgeçilmez besin kaynağıdır. Yağlı omlet gibi tercihler yerine haşlamayı veya yağışız yapılanları tercih edin.
    • Günlük yumurtanızı 1-2 yemek kaşığı lor peyniri ve dereotu ile omlet yapabilirsiniz ve mutlaka yanında biber ve maydanoz ile tüketmelisiniz.
    • Ayrıca bu dönemde özellikle hızlı kahvaltıların kurtarıcı kaynağı yulafa da kahvaltınızda muhakkak yer açın.
    • 2 yemek kaşığı dolusu yulaf 1 ince dilim ekmeğe denk geliyor. Buna göre ihtiyacınız kadar yulafı kaseye koyarak sıcak suda biraz ıslayın, daha sonra içine yarım muz, 1 çay kaşığı tarçın, yarım bardak yağsız süt ve ceviz ekleyin. Yanında 1 fincan sade kahve ile tüketebilirsiniz.
    • Bu verilen tarifi ara öğünlerde ve spor sonrası da tercih etmenizde bir sakınca yoktur.
    Öğlen Yemeği
    • Sıkılaşma dönemi ağır egzersizleri barındırdığı için öğlen yemeklerinizde ızgara et, tavuk, balık tüketebilirsiniz. Bunu yanında yağsız ve sossuz salata olmasına dikkat etmelisiniz.
    • Her öğün yemeğin yanında mutlaka kocaman bir kase mevsim sebzelerinden oluşan yağsız salata ayran veya yoğurt tüketin.
    • Hızlı bir öğlen öğünü olacaksa 2 dilim tam buğday ekmeği yada kepek ekmek arasına ızgara tavuk veya ezilmiş yarım avokado ekleyerek de tüketebilirsiniz.
    Akşam Yemeği
    • Akşam yemekleriniz genelde iş çıkışı ve spor çıkışı ise mutlaka doyurucu bir öğün olmalı ancak hafif bir öğün olmasına da özen gösterin.
    • Genellikle tavuklu yada etli salata bu öğünde hafif ve sağlıklı bir öğün olacaktır.
    • Ancak mercimek, nohut yada kuru fasulyeli salata olacaksa bunu mutlaka öğlen öğününe tercih etmeye özen gösterin.
    • Akşam yemekleri için ise yine kahvaltıda vermiş olduğumuz yulaflı tarçınlı karışımı da kullanabilirsiniz.
    Ara Öğünler
    • Diyet programlarının yıldız öğünleri her zaman ara öğünlerdir. Kilo kontrolünü ve sporun verimliliğini belirlemektedir.
    • Ara öğünlerde genelde yağ yakmada birebir olan keten tohumu, kavrulmamış badem ve yer fıstığına yer verin. Yağları yağlar ile parçalayın.
    • Eğer spor öncesi ara öğüne denk geliyorsa 1 dilim kepekli ekmek üzerine 1 tatlı kaşığı fıstık ezmesi ve çeyrek muzu dilimleyin ve 1 bardak yağsız süt ile tüketmeyi alışkanlık haline getirin.

    Sıkılaşma Ne Kadar Sürede Olur?


    Vücudun sıkılaşması için yapılması gerekenler elbette sadece diyet ile ölçümlendirilip kısıtlanamaz. Gerekli egzersiz programlarını ve hareket planlamanızı metabolizma hızınızın değerlerine göre sıkılaşmak için ayarlamalısınız.

    [​IMG]

    Hazırladığımız diyet listesini de öğünlere dikkat ederek uygulamalısınız. Bu değerleri göz önüne aldığımızda sıkılaşma süreciniz tam olarak ne kadar sürede, hangi ölçülerle kilo aldığınıza, kilo verdiğinize ve buna karşı nasıl bir diyet programı ile egzersiz antremanı yaptığınıza göre değişecektir.
     
    Son düzenleme: 6 Ağustos 2017

Sayfayı Paylaş

Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.