Ödem Atıcı Diyet Listesi Hazırlıyoruz

Konu, 'Özel Diyetler' kısmında Özlem Bulut tarafından paylaşıldı.

  1. Özlem Bulut

    Özlem Bulut Yeni Üye

    • Yazar
    Blog Yazıları:
    4
    Kayıt:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    17
    Articles:
    13
    Beğenilen Mesajlar:
    18
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    B.Sc. H. Ü. Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğrencisi
    Şehir:
    izmir
    Boy:
    1.72

    Ödem Nedir? Ödem Atma Detoksu Nasıl Yapılır?


    Herkesin kendinde hissettiği ancak tanımlayamadığı ödem; vücudumuzda özellikle belirli bölgelerde yumuşak dokuların bol bulunduğu kısımlarda damarların içindeki sıvının damar dışına kadar sızması anlamına geliyor.

    Ödem özellikle sıcak havalarda sık görülmektedir. Bunun nedeni ise; vücutta su tutulumu sonucu ter kaybı ile giden sodyumun yerine konulmamasıdır. Ve buda aslında çocukluğumuzdan beri büyüklerimizin bize devamlı tuzlu ayran verme sebebini kanıtlıyor.

    [​IMG]

    *Ödemin en çok görüldüğü yerler el, kol ve ayak bileklerinde ve kadınlarda karın bölgesinde görülür.

    Sağlıklı Ödem Atma Yöntemleri


    Ödem sorunu yaşamanızın sebebi eğer bir hastalığın ( karaciğer, böbrek…) yan etkisi sonucu değilse ilaçsız sadece beslenme ile halledilebilir. Bunun için kilo sorununuz varsa onun için uyguladığınız diyete ek olarak yada sadece günlük hayatta 3 önemli noktaya dikkat ederek ödem sorununuzu halledebilirsiniz.

    Günlük Alınması Gereken Tuz Tüketimi

    • Sağlıklı bir bireyin tüketmesi gereken günlük tuz tüketim miktarı 5 gramdır.
    • 5 gram tuz ise yaklaşık olarak 1 tatlı kaşığa denk gelmektedir.
    • Ancak bu tuz tüketimi direk saf tuzdan alınan miktar değildir. Siz bu miktarı gün içinde tükettiğiniz ekmek, peynir, zeytin ve hazır paketli ürünlerden bile karşılıyorsunuz.Hatta yemeklere katılan salçalar tüketilen paketli ürünler bile hesaba katılırsa günlük tuz tüketimi alınması gereken 5 gramı aşıyor.
    Bu sebeple;

    o Yapılan tüm yemekler ödem atmak için tuzsuz pişirilmeli ve eğer mümkünse ekmek tuzsuz tüketilmelidir,
    o Konserve, turşu ve salamuralı ürünler bu dönemde tüketilmemelidir,
    o Salça tüketimi mümkünse çok aza indirilmelidir. Yerine taze domates sosu tercih edilebilir,
    o Salatalara ve sabah tüketilen söğüşlere ekstra yağ ve tuz eklenmemeli
    o Peynirde tuzsuz olması için lor peynir tercih etmek idealdir.


    En Kolay Ödem Sökücü Olarak Düzenli Yeşil Çay Tüketimi


    Vücuttaki ödemi ancak idrar miktarı ile atarsınız. Bu yüzden idrarın miktarı ve yoğunluğu bu dönemde çok önemlidir.Bu dönemde idrar söktürücü bitki çaylarından yardım alabilirsiniz,
    En çok bilinen ve ödem üzerine etkisi en çok olan yeşil çaydan günde 2 fincan tüketmenizde sakınca yoktur. ( tansiyon ve hipoglisemi hastaları dışında )


    Su Tüketimini Düzenle

    Ödem varlığında bilinenin aksine vücutta su birikti diye su içmeyi kesmek yanlış bir tutumdur,
    Su vücudumuzdaki toksinleri atma, arındırma , organların işleyişini sağlama ve metabolizma canlandırmada birçok besine göre çok etkilidir.


    Ödem atmak için idrar miktarını artırmanız ve bunun içinde günlük 2-3 litre su tüketmeniz gerekiyor.Unutmayın ki idrar renginiz ne kadar koyu ise vücudunuz o kadar susuz kalmış anlamına geliyor. Bu yüzden ödem riskiniz oldukça yükselmiş oluyor.

    Diyete Uygun Egzersiz Önerisi

    Diyetle birlikte ödem atmanın en iyi yolu yürümektir. Ne kadar çok yürürseniz özellikle bacak ve karındaki ödemler o kadar çabuk iner.
     
    Son düzenleme: 15 Mayıs 2018
  2. Diyetci

    Diyetci Yeni Üye

    Blog Yazıları:
    0
    Kayıt:
    6 Haziran 2018
    Mesajlar:
    1
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Teşşekkürler :)
     
  3. sağlıksart

    sağlıksart Yeni Üye

    Blog Yazıları:
    0
    Kayıt:
    1 Ekim 2018
    Mesajlar:
    15
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Boy:
    182
    Bilgiler için teşekkürler.
     

Sayfayı Paylaş

Yüklüyor...
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.