1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Kısa Zamanda Kalıcı Kilo Verdiren Diyet Listesi

Konu, 'Diyet Listesi' kısmında nazenin tarafından paylaşıldı.

  1. nazenin

    nazenin Yeni Üye

    • Yazar
    Blog Yazıları:
    1
    Kayıt:
    19 Kasım 2016
    Mesajlar:
    2
    Articles:
    1
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Beslenme ve Diyetik Uzmanı
    Şehir:
    antalya
    Kilo verme diyetlerinde en çok yapılan hatalardan birisi hızlı kilo verme çabasıdır. Hızla verilen kilolar vücutta yağ yakımı yapmadığı için sadece vücuttan su ve kası atmasından dolayı vücudunuz yağ depolamaya aynı hızla devam edecektir. Bu şekilde devam edilen diyet programlarında tartı üzerinde kaybettiğiniz su miktarından dolayı azalma olurken beden ölçülerinizde verdiğiniz kiloyu karşılayacak kadar bir değişme olmaz. Bunun sonucunda da diyete ufak bir ara vermeniz halinde bile o suyu da tekrar alarak yağ birikimi ile birlikte kilonuz daha da artacaktır.

    Hazırlayacağımız bu diyet programındaki amacımız yavaş yavaş fakat yağdan kilo verdirmektir. Bu yüzden hedefimiz ayda maksimum 4 kilo verilmesidir. Bunun üzerinde vereceğiniz kilo kalıcı olmayacaktır. Aşağıdaki örnek diyet listesi gün içinde hangi besin gruplarından tüketmeniz gerektiğine yöneliktir ve kalıcı kilo vermek için birebirdir. Miktarlar kişilerin kilo ve vücut ölçülerine değişir.

    Kahvaltı
    • Eğer kolesterolünüz yoksa her sabah muhakkak 1 adet haşlanmış yumurta kahvaltı tabağınızda olsun.
    • Kalıcı kilo vermek için vücuttaki tüm vitamin mineral değerlerimizin ve kan değerlerimizin yerinde olması gerekiyor. Bu yüzden yumurtanın vücutta tam anlamıyla kullanılması için yanında mutlaka C vitamini kaynakları ile tüketilmesi gerekiyor.
    • Bundan dolayı yumurtanın olduğu gün mutlaka tabağımızda yeşil biber, domates, maydanoz veya portakal yada portakal suyu bulunmalıdır.
    • Protein kaynağı olan peynir mutlaka tabağımızda olmalı. Ancak yumurta tüketilen gün peynir miktarı biraz daha azaltılmalıdır.
    • Kahvaltıda mutlaka 1 yada 2 ince dilim kepek, çavdar yada tam tahıllı ekmek tüketilmelidir.
    * Ara öğünlerde fındık, ceviz yada badem tüketilmeyecekse 4-5 adet zeytin tüketilebilir.

    Öğle ve Akşam Yemeği
    • Öğle ve akşam yemekleri birbirinin aynısı olabilir. Ancak tavsiyem öğle yemeğini daha çok et yada kurubaklagil ağırlıklı akşamı ise daha çok sebze ağırlıklı geçirmekten yanadır.
    • Eğer öğlen et, tavuk yada balık tercih edecekseniz mutlaka ızgara, haşlama ve derisiz olanlar tercih edilmelidir. Yanında ise mutlaka yoğurt ve salata bulunmalıdır.
    • Eğer kurubaklagil tercih edilecekse yine salata ve ayranla tercih edilmelidir.
    • Öğünlerde birer ince dilim ekmek tüketmeyi ihmal etmeyin. Ancak kalıcı kilo vermenin püf noktalarından birisi ise kurubaklagil tükettiğiniz öğündeki ekmek sayısı et tüketilen öğündeki ekmek sayısından daha az olmalıdır.
    Ara Öğünler
    • Ara öğünlerde kalıcı kilo vermek için ve yağ yakmak için sağlıklı yağları kullanmamız gerekiyor. bunun için ise tercihimiz ceviz ve bademden yana olacaktır.
    • Ancak burada dikkat edeceğimiz en önemli nokta gün içinde zeytinyağlı yemekler ve diğer yemeklerin yağı ve kahvaltıdaki zeytinden alacağımız yağıda hesaba katmaktır.
    • Bunun sizler için en kolay yolu ise kahvaltıda zeytin yiyorsanız ara öğünlerde kuruyemiş tüketmeyiniz. Tercihlerinizi gün içinde bu şekilde şekillendirebilirsiniz.
    • Ayrıca mutlaka ara öğünlerde birer adet meyve tüketmeyi ihmal etmeyin.
    • Son ara öğünde ise mutlaka yoğurt veya süt tüketmeyi ihmal etmeyin.
    Hazırladığımız bu listeye uyarak kalıcı kilo verebilirsiniz. Ancak şunu unutmamak gerekiyor eğer bu liste ile hedefe ulaştıktan sonra dilediğiniz gibi eski beslenme tarzınıza dönerek hemen olmasa bile bir süre sonra yine kilo alabilirsiniz.
     
    Serap Gündoğdu bunu beğendi.
  2. Serap Gündoğdu

    Serap Gündoğdu Yeni Üye

    • Yazar
    Blog Yazıları:
    8
    Kayıt:
    8 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Beslenme ve Diyetetik Bölümü Mezun
    Şehir:
    Bursa
    Kalıcı kilo vermek zordur güzel bir liste paylaşmışsınız. Genelde kısa süreli kilo verme kolay ve aldatıcıdır diyet yapanların buna şok diyetlere çok dikkat etmeleri gerek.
     

Sayfayı Paylaş

Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.