1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Elma Tipi Vücut İçin Diyet Öneri Listesi

Konu, 'Diyet Listesi' kısmında Özlem Bulut tarafından paylaşıldı.

  1. Özlem Bulut

    Özlem Bulut Yeni Üye

    • Yazar
    Blog Yazıları:
    4
    Kayıt:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    12
    Articles:
    9
    Beğenilen Mesajlar:
    12
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    B.Sc. H. Ü. Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğrencisi
    Şehir:
    izmir
    Özellikle karın bölgesinin fazlalığı ile ortaya çıkan elma tipi vücutta kollar, bacaklar ve omuz vücudun merkezine göre çok daha ince yapılıdır. Bölgesel fazlalığın bu şekilde olması genellikle şeker hastalığı özellikle insülin direnci , kalp ve tansiyon hastalıkları ile ilişkilendirilmektedir.

    En önemlisi de diğer tüm şişmanlıklar arasında en tehlikeli olanıdır. Bu yüzden bu tarz bir fazlalığınız varsa öncelikle mutlaka bir doktor kontrolünden geçmenizi tavsiye ederim. Bunlar dışında dikkat etmeniz gerekenleri, sağlıklı bir bünye için kaçınmanız gereken maddeleri aşağıda sıraladık.


    Karın bölgesindeki şişmanlığa neden olan sebepler;


    1. Düzensiz yemek saatleri
    2. Fast food ( dürüm, hamburger, pizza tarzı hazır ve pratik yemekler ) ağırlıklı beslenme
    3. Süt ve süt ürünlerinin az tüketimi
    4. Kızartmalı tatlılar ve hamur işlerinin tüketimi
    5. Hareketsiz yaşam
    6. Az su tüketimi yer almaktadır.
    7. Asitli tüm içecekler

    Bel Çevreniz Kaç Santimetre Olmalı?

    Bel çevresinin kadın ve erkeklerde sınır değerleri vardır. Şimdi yapacağımız diyetle tartıdaki rakamdan ziyade bel çevresi ölçünüzü bu sınırların altında tutmaya çalışacağız. Sınır değerler;
    • Kadınlarda 88 cm ve altı
    • Erkeklerde 102 cm ve altı olmalıdır.

    Bel Bölgesi İnceltirken Uzak Durulması Gereken Besinler


    Nişasta içerikli besinler, kek, pasta, börek, çörek ve kurabiye tüketimi yerine daha çok protein ağırlıklı ve sağlıklı yağ içeren besinlerden;
    • Yumurta
    • Avokado
    • Hindistan cevizi ve yağı
    • Çiğ kuruyemişler tüketilmelidir
    Asitli içecekler ve kremalı, şekerli kahveler yerine ;
    • Bitki çayları,
    • Sade kahveler
    • Tarçınlı yağsız süt tüketilmelidir.
    Kurutulmuş meyveler, muz, incir ve üzüm yerine glisemik indeksi daha düşük olan;
    • Elma
    • Taze kayısı
    • Armut tüketilmelidir.
    Özellikle karın bölgesinin yağlarını eritmede faydalı olan süt ve yoğurt tüketimine özen göstermelisiniz.

    Evde Uygulanabilir Egzersiz Önerisi


    Karın ve bel çevresinin erimesinde en etkili yollardan birisi ter atmaktır. Spor yaparken en çok karın kasları çalışır ve terler. Bu yüzden aslında diyetle birlikte egzersiz de eklendiğinde en kolay verilen kilolar bu bölgelerdir. Önerilen fiziksel aktivite ise;
    • Twist
    • Yana esneme
    • Mekik yapmanızı tavsiye ederim.

    Düzenli Tüketilmesi Gereken Besinler

    • Yağsız, kaymaksız yoğurt
    • Yağsız süt
    • Çiğ kuruyemişler
    • Sade Türk kahvesi
    • Yumurta
    • Yulaf tam tahıllı ekmek
    • Kuru erik

    Elma Tipi Vücut için Pratik Diyet Listesi

    • Uyanınca mutlaka 4 kuru erikle 1 su bardağı su için.
    • Yarım saat yada 40 dakika sonra kahvaltı yapın, Kahvaltıda ise mutlaka yumurta ve yeşillikler olmalı, haftada 2 yada 3 gün ise klasik kahvaltı yerine 2 – 3 kaşık yulaf, yarım muz, 2 yada 3 adet ceviz ve 1 çay bardağı sütü karıştırıp tüketin. Yanında 1 bardak sade kahve ile metabolizmanızı hızlandırın.
    • Gün içinde 2 fincan sade Türk kahvesi içebilirsiniz.
    • Öğünlerde en az 1 ince dilim tam tahıllı ekmek tüketin.
    • Öğle ve akşam yemeklerinde mutlaka yoğurt ekleyin.
    • Menüye Ara öğünlerde ise 1 yemek kaşığı kavrulmamış çiğ kuruyemiş tüketmeye özen gösterin.
     
    nazenin bunu beğendi.
  2. meryemgunes

    meryemgunes Yeni Üye

    Blog Yazıları:
    0
    Kayıt:
    31 Mart 2017
    Mesajlar:
    3
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Kadın
    bu elma veya armut tipi vücut tipleri neye göre belirleniyo tam olarak şekil mi yoksa beslenme şekillerine göremi acaba
     
  3. Şenay Orkan

    Şenay Orkan Yeni Üye

    Blog Yazıları:
    0
    Kayıt:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    3
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Kadın
    aynı tip vücut bende de mevcut uzun zamandır muzdaribim diyebilirim. yürüyüşlerimi ve yemelerime dikkat ediyorum ama bi süredir de eridiğimin ve vücut tipimin değiştiğini hissediyorum açıkçası alkali diyeti uyguluyorum bu arada
     

Sayfayı Paylaş

Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.