Ana Sayfa > Ana Kategori > Diyet Listesi > 15 Günde Zayıflatan Pratik Diyet Listesi Önerileri

15 Günde Zayıflatan Pratik Diyet Listesi Önerileri

  1. Zayıflamak için Pratik ve Özel Diyet Listesi

    Diyetlerin asıl amacı zayıflamak gibi görünse de hazırlanan diyet listelerinin uygulanması ile sağlıksız yeme alışkanlığından yorulan vücudun dinlenmesi ve rahatlaması da sağlanmaktadır. Düzenli su tüketimi ile beslenmenin sağlıklı olması desteklenmelidir.

    Yapılan en büyük hata diyet sırasında ya da sonrasında su tüketiminin çok az olmasıdır. İçilen diğer sıvı gıdalar kesinlikle su yerine geçmemektedir. Her gün vücudun ihtiyacı olan sade suyun tüketimine özen gösterilmesi gerekmektedir.

    Diyetle Beraber Spora Yer Verin

    Uyguladığınız diyetin başarılı olması, vücudun sağlığını devam ettirebilmesi ve kilo vermenin desteklenmesi için spor ile diyetin desteklenmesi gerekmektedir. Hiçbir spor yapılamıyorsa bile en azından günde bir saat kadar tempolu yürüyüş yapılmalıdır.Yorgunluk veren ve günün uzun saatlerini kaplayan iş yaşamının ağır koşulları çoğu zaman sporu hep ertelemeye yol açmaktadır. Dengeli ve sağlıklı beslenme listelerine uyulurken spor yapılması bu yapılan diyetin başarı oranını artıracaktır.

    Evde yapılabilecek spor örnekleri de bulunmakta olup, evden çıkmadan bile günde sadece bir saatinizi ayırarak diyetinizi sporla desteklemiş olabileceksiniz. Önemli olan diyet listesine tam uyum ile düzenli sporun öneminin göz ardı edilmemesidir. Kilo vermek kesinlikle sadece diyet yapmak ve başka hiç bir şey yapmamak değildir. Diyetinizi, zayıflama yöntemleri olarak mutlaka enerjiye dönüştürmeli ve bir yandan da kendinize uygun egzersizler hazırlayarak spor yapmalısınız.

    hizli-kilo-verme.jpg

    Öğünlerde Tüketilmesi Önerilen Gıdalar Ve Miktarları

    Yemek sırasında tüketilen ekmeğin tam tahıllı ekmek olması gerekmekte olup sabah kahvaltısında 2-3 dilim tahıllı ekmek, 1 dilim peynir ya da yerine 1 adet haşlanmış yumurta, 4-5 adet zeytin yanında domates ve maydanoz yenebilir. Ayrıca 2 adet kuru erik veya 2 adet kuru kayısının kahvaltıda tüketilmelidir.

    Öğlen yemeğinden önce bir avuç (10 tane) badem ile bir bardak tarçınlı süt içebilirsiniz. Öğlen yemeğinde etsiz sebze yemeği 7 kaşık kadar olmalıdır, yanında 2 dilim tahıllı ekmek, salata ve 3-4 kaşık yoğurt yenmelidir.

    Akşam yemeğinden önceki ara öğünde elma, mandalina, zayıflama çayı ve toksin atıcı olarak diyetinize destek verecek olan yeşil çay ve 3-4 adet diyet bisküvi yenebilir. Akşam yemeğinde ise yine 2 dilim tahıllı ekmek yanında 5-6 adet köfte ya da kıymalı sebze yemeği yanında salata ve 1 bardak kefir içilebilir.


    Kısa süreli çok kilo verdiren diyetlerden olmayan bu diyet, detoks olarak tabir edilen, vücudu temizleme ve tazeleme diyeti olarak anlatılabilir. Listeyi uygulamaya başladığınızda asla aç kalmadan sağlıklı ve yeterli beslendiğinizi fark edeceksiniz.

    Üç öğün düzenli yemek yemek metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlayacak, dolayısıyla daha hızlı yağ yakımını destekleyecektir. Diyetinize ek olarak bölgesel kasları çalıştıran ve çok ağır olmayan zayıflama hareketleri ve günlük pratik egzersizler yapmalısınız. Diyetinize destek olacak spor aktivitesi için çok fazla zaman ve imkana gerek bulunmamaktadır. Günde bir saatinizi tempolu yürüyüş için ayırmanız tamamen hareketsiz olan vücutta çok başarılı sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

    Karın Bölgesini Düzleştirmek


    Diyet yapılmaya başlandığında vücuttaki fazla yağların tamamından kurtulmaya başlarsınız ve özellikle karın bölgesindeki yağlar sabah kahvaltısında tüketilen 2 su bardağı limonlu tarçınlı su ile erimeye başlayacaktır. Süt ve yulaf kahvaltıda mutlaka yer almalıdır.

    Öğlen yemeğinde sebze sote tüketebilirsiniz ve 5-6 kaşıklık bir porsiyon olmalıdır. Yanında yoğurt ve salata tüketebilirsiniz. Özellikle karın bölgesi yani göbek eritme diyeti olarak verilen bu diyette akşam yemeği ile öğlen yemeği arasında ara öğün yapabilirsiniz.

    Akşam yemeğinden sonra ve mümkünse bu yemek saat sekizden sonra olmamalıdır, kesinlikle atıştırmalık ve benzeri yiyecekler yemeyiniz. Çay yerine yeşil çay tercih diniz ve en az 2-,5 litre kadar su tüketmeye özen gösteriniz.

    Ara Öğün Ve Akşam Yemeği Önerileri


    Diyet listelerinde sıklıkla karşımıza çıkan balık, ızgara olarak tüketmeye uygundur. Besin değerleri sağlıklı ve dengeli beslenmenize destek olacak içeriktedir. Balığın yanında zeytinyağlı sebze yemeği yiyebilirsiniz. Yağ miktarının üç kaşıktan fazla olmaması gerekmektedir.

    Akşam yemeği için hazırlanmış olan 200 gramlık ızgara balığın yanında 1 yemek kaşığı yağ içeren yeşillik salatası da yiyebilirsiniz. Diyetin içeriğindeki besinler bölgesel zayıflama isteyenleri memnun edecek özelliklere sahiptir.

    Ara öğün olarak sadece öğle yemeği sonrası bulunmakta olup, bir kase mevsim salatası bu diyette uygun görülmektedir. Yanında bir dilim beyaz peynir ve bir adet domates tüketimi ile ara öğününüz de besleyici ve az kalorili bir özellikte olmaktadır.

    Bir adet küçük Diyet Anketi Hazırladım Hızlı kilo vermenin yararların ve zararları isimli gelecek yazımda detaylı bir şekilde derine inerek yazacağım için sizlerin de katkısıyla bir örnek şablon üzerinden tartışarak konuyu irdelemek istiyorum. Esen Kalın efendim.
     
  2. Merhaba güzel bilgi. Sakıncası varmı bilmiyorum ama bende güzel bir diyet programı paylaşmak istiyorum. Diyet Adresi sitesinde güzel diyet programları ve bilgileri mevcut. Bakmanızı tavsiye ederim.Teşekkürler.
     
  3. Anket çok güzel ve işlevli olmuş Seda hanım iyi düşünmüşsünüz ben de çıkan sonuçları arşivlerim genelde tecrübeleri bu şekilde aktarmak ve belgelemek lazım. İstatistikleri doğru almak açısından bu tarz forumlar çok işimi görüyor açıkçası.