1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Yoga ile Zayıflayın

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 407

Son dönemin gözde aktivitelerinden biri olan yoga mental etkilerinin yanı sıra zayıflamaya olan etkisi ile de oldukça sık tercih edilen egzersizlerden. Grup aktivitesi ya da bireysel olarak yapılabilen yoganın uzmanlık seviyesinde zayıflamadan öte bir beden disiplini elde ediliyor. Doğru nefes alarak bedeni harekete geçirmek , metabolizmayı her zaman dinamik tutmak , doğru kas gruplarının çalıştırılması ile daha doğru bir postüre sahip olmak , ham vücutta sıklıkla yaşanan eklem ağrılarını gidermek düzenli yoga yapmanız sonucu elde edebileceğiniz faydalardan biri.

Yoga genel olarak asana ismi verilen duruşlarda bir süre kalarak kasları çalıştırmayı hedefler ancak aynı pozisyonda bir süre durarak kasların etkin çalışması ile zayıflama meydana gelir .

İlk başlangıçta daha ziyade kilo vermenizi sağlayacak birkaç egzersiz ile sıkılaşarak zayıflayabilirsiniz.

Savaşçı Duruşu

Arka bacak gergin ön bacak sizden kırık şekilde ellerin başın üzerinde avuç içleri birleştirilmiş pozisyon savaşçı duruşu olarak bilinmektedir.. Basit bit yoga duruşu olan savaşçı duruşu dengenizi sağlayacaktır. Bununla beraber alt bacak ve kalça kaslarınızın dengede durmak için çalıştırılmasına bağlı olarak alt bedende sıkılaşma ve zayıflama meydana getirir.

İlk seviyede 30 sn bu konumu korumak yeterlidir.Her iki bacağı da kırık konuma getirerek çalıştırmalısınız.

[​IMG]

Köprü Duruşu

Sırt üstü yere uzanmış pozisyonda kalçanızı yerden kaldırabildiğiniz kadar kaldırıp kalça kaslarınızı bu pozisyonda sıkarak çalışacağınız köprü duruşu hem kalça kaslarınızın sıkılaşmasını sağlar hem de bel bölgesini çalıştırır.Bu duruş ile özellikle bel bölgesinde yaşadığınız eklem ve iskelet ağrılarınız varsa hafifleyecektir. Ayrıca postürünüzünü düzgünleştiren bir çalışmadır.

[​IMG]

Ağaç Duruşu

Ayakta dururken tek ayağınızı diğer bacağınıza 90 derecelik acı ile koyup ellerinizi başınızın üzerinde avuç içleriniz birbirine değecek şekilde birleştirerek durduğunuz pozisyon ağaç duruşu olarak bilinir.Bu pozsiyonda denge sağlamak diğer duruşlara oranla daha zor olsa dahi dengeyi sağlarken kalça ve arka bacak kaslarınız sürekli çalışacaktır:Aynı zamanda iç bacak kaslarınızı da harekete geçirecek olan bu pozisyon bacak bölgesini inceletmek isteyenlere uygundur. Sıra ile her iki bacağı da bu pozisyonda çalıştırmanız gerekir 45-60 saniye bu pozda kalmanız ilk başlangıç için yeterlidir.

[​IMG]

Plank / Staff Duruşu

Yoga da bir dinlenme pozisyonu olarak bilinen bu pozisyon aynı zamanda karın kaslarınızın etkin çalıştırılmasını sağlar. Şınav pozisyonunda kollarınız yere dik bir şekilde duracağınız bu duruşta aynı zamanda kol kaslarınız ve göğüs kaslarınızda çalışacaktır .Postürünüzü düzeltmede maksimum etki sunan Plank duruşunda ham bir vücuda sahipseniz 20 sn ile başlamanızı öneriyoruz. Bir süre sonra karın kaslarınızın titremeye başladığını hissedeceksiniz. Bu süreci ne kadar uzun tutabilirseniz zayıflama etkisi o kadar artacaktır.

[​IMG]
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.