1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Vücudunuza Göre Doğru Egzersizi Tercih Edin

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 381

Özellikle bayanların vücut tiplerine göre doğru egzersizi yapmamaları istedikleri sonuçlara ulaşmalarını zorlaştıran bir durumdur. Her vücut tipi farklı bölgelerde sorun yaşamaya yatkınlık taşır. Misal kalça sorunu olmayan bir vücut tipiniz varsa squat yapmanız kalçalarınızda istenmeyen büyüme yaşamanıza neden olabilir. Vücut tiplerine göre doğru egzersizi yapabilmek için hangi vücut tipine sahip olduğunuzu bilmeniz önemlidir.


Elma Tipi Vücut

Genellikle bel bölgesinde sorun yaşayan kalça ve göğüs bölgesinde yağlanma nadiren görülen yada görülmeyen vücut tipidir. Bacakları ince olan elma tipi vücuda sahip kişilerin yapacakları doğru egzersizler karın ve bel bölgesine yönelik egzersizler olmalıdır.Bu yapıda ki bireylerin lunges egzersizi yapmaları yada ağır squat yapmaları sorunlu bölgelerine yönelik bir çalışma yapmadıkları manasına gelecektir.

Elma tipi bir vücuda sahipseniz karın bölgesini etkin çalıştıracak

· Mekik

· Yarım mekik

· Bisiklet kullanma yada epiktik bisiklet ile çalışma

· Yürüyüş

Egzersizlerine yönelmeleri önerilmektedir.

Armut Tipi Vücut

Kalça ve basen bölgesinde yağlanmanın daha yoğun görüldüğü armut tipi vücutlar genellikle genetik Türk vücut yapısıdır diyebiliriz.Bel bölgesi ince , göğüsler küçük ancak kalçası dolgun ve geniş olan armut tipi vücutlarda yapılacak egzersizler. Alt vücudu üst vücuda dengeleyebilecek egzersizler olmalıdır.

Armut tipi vücuda sahip bireyler kalçalarında sorun yaşıyorlarsa

· Squat

· Lunges

· Burpees

· Köprü

Egzersizlerle kalçalarını küçültmek üzere çalışmalar yapmayı tercih etmelidirler.

Eğer Armut tipi vücuda sahip bireyler kalçalarının görünümünden hoşnutlarsa üst vücutlarını daha atletik gösterecek göğüs kasına yönelik egzersizlere yönelebilirler.


Üçgen Tipi Vücut

Üçgen vücut tiplerinde üst gövde alt gövdeye göre daha geniştir.Kalça kısmı küçük olan bu vücut tipinde atletik ve fit bir görünüme sahip olmak için kalça ve bacak bölgesini çalıştıracak ve büyüme etkisi yapacak egzersizlere yönelmeleri uygundur.

· Ağırlıklı Squat

· Sumo Squat

· Ağırlıklı Lunges.


Üçgen vücut tiplerinin tercih edebilecekleri egzersizlerdendir. Squat ve lunges egzersizlerini ağırlıkla beraber yavaş tempoda yapmak kas yapısını dolgunlaştıracaktır.

Kum Saati Tipi Vücut

Kum saati vücutlar aslında ideal vücut tipi olarak nitelendirilebilen vücutlardır.Alt ve üst gövde dengeli durumdayken bel bölgesi incedir. Bu vücut tipine sahip bayanların kas yapılarını kuvvetlendirecekleri standart sporlara yönelmeleri sağlıklı bir yaşam sürmeleri ve fit görünmeleri için yeterli olacaktır.

· Kardiyo egzersizleri

· Pilates

· Zumba

· Yoga

gibi enerji harcama konusunda daha pasif ancak kas yapısını kuvvetlendirecek egzersizler tercih edilebilir.

Bardak Tipi Vücut

Bardak tipi vücut tipinde yağ dağılımı eşittir. Kıvrımsız bir görünen bardak tipi vücuda sahip bir bayansanız tüm vücudu çalıştıracak egzersizlere yönelmeniz kas yapısında kıvrım yaratacak ve daha albenili bir görünüme sahip olmanıza yardımcı olacaktır.

· Aerobik

· Zumba

· Ağırlıkla kol çalışma

· Squat

· Lunges

Başta olmak üzere hangi bölgelerinde kıvrım ve biçimlenme yaratmak istiyorlarsa o bölgeye yönelik egzersizler yapmaları daha uygun olacaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.