1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Tok Tutan Yiyeceklerle Zorlanmadan Form Tutabilirsiniz

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 375

Sürekli bakımlı , diri bir vücuda sahip olmak yada sürekli formda görünmek göründüğünün aksine hayatınıza yapacağınız birkaç küçük dokunuşla sağlayabileceğiniz bir kavramdır. Kilo alma ya gün içinde harcadığınız enerjiye oranla daha yüksek kalorili yiyecekleri tüketerek ya da gün içinde tükettiğiniz yiyeceklerin porsiyonlarını orantısız bir şekilde arttırmanız sonucu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca tükettiğinizde kolayca sindirilen yiyeceklerin tercih edilmesi kısa sürede yeniden açlık hissedilmesin neden olmaktadır. Özellikle sürekli karbonhidrat alan bireylerde görülen sürekli açlık hissetme durumu vücuda giren basit karbonhidratların hızlıca şekere dönüştürülerek depolanmasından ileri gelmektedir. Bu durumu gidermek için sizi tok tutacak yiyeceklerle beslenerek açlığınızı uzun süreli geciktirebilir ve bu sayede kilo alımınızı durdurup kilo vermeye başlayabilirsiniz. Aktivitesi yüksek bir tempoda yaşamıyorsanız daha geç sindirilen yiyecekleri tercih ederek kilonuzu dengede tutabilirsiniz.

Yulaf Ezmesi yada Yulaf

Doğal lif kaynaklarından biri olarak özellikle son yıllarda yapılan bir çok diyette yer bulan yulaf ezmesi yada yulaf tüketildiğinde sindirim kalitesini arttırır ve sindirimi yavaşlatarak uzun süre açlık hissetmenizi engeller. İçeriğinde bulunan B vitamini ile vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin alımlarınızdan birini yulaf tüketiminiz ile sağlamanız mümkündür. Özellikle günün ilk öğününde yulaf tüketerek gün içinde uzun süre açlık hissetmeden tok durabilirsinir.

Somon Balığı

Omega yağı içeren en besleyici balıklardan biri olan somon balığı içerdiği vitaminler , kaliteli yağ ve mineraller nedeniyle besin değeri en yüksek yiyeceklerden biri olarak kilo kontrolü yapan bireylerin sıklıkla tercih ettikleri bir balık türüdür. Küçük bir porsiyonla dahi doymanızı sağlayacak olan somon balığı ile uzun süre tok kalmanızın yanı sıra kilo alımı yaşamadan beslenebilirsiniz.

Yumurta

En değerli protein kaynaklarından biri olan yumurta yağ yada ek bir katkı maddesi eklemeden tüketebileceğiniz en sade besinlerden biridir.Özellikle protein ağırlıklı beslenen kişilerin tercih etti yumurta ile uzun süre açlık hissetmeden tok kalmanız mümkündür.

Baklagiller

Kaliteli karbonhidratlar sınıfında olan baklagiller açlık hissini bastırır ve lifli yapıları ile uzun sürede sindirildikleri için tok kalmanıza yardımcı olur.Özellikle kış aylarında tercih edebileceğiniz kuru fasulye , nohut , mercimek gibi baklagilleri yağsız ve salata şeklinde tüketmeniz hem açlığınızı bastıracaktır hem de kilo almanızı engelleyecektir.

Bitter Çikolata

Sütlü çikolataya oranla yararlı bir yiyecek olan bitter çikolata şeker oranın az olması nedeniyle şeker ihtiyacınızı sağlıklı bir şekilde bastırmanıza yardımcı olurken içerdiği yüksek kakao oranı ile yağ yakımını arttırır ve metabolizmanızı hızlandırır. Ayrıca küçük bir parça tükettiğinizde dahi açlığınızı azaltacaktır.

Yeşil Elma

Elmanın yağ yakıcı etkisinin yanına yeşil elmanın içerdiği petkin maddesini de eklediğiniz zaman aç kalmanızı önleyecek ve yaşadığınız açlığı en azından 3 4 saat erteleyecek özellikle olan yeşil elma sayesinde kilo kontrolünüzü başarıyla sürdürebilirsiniz. Özellikle akşam yemeğine geçmeden birkaç saat önce tüketeceğiniz bir yeşil elma ile porsiyonlarınızda gözle görülür küçültmeye yönelmeniz mümkün olacaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.