1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat
  2. Sadece 10 saniyede diyetForum'a ücretsiz üye olabilir diyetisyenler eşliğinde güvenilir diyet listesi programları, diyet ve vücudunuz ile ilgili hesaplamalar,
    diyetforum.com Sağlıklı Beslenme ve Diyet Sosyal Platformunuz
    Duyuruyu Kapat

Spor yaparken nasıl beslenmek gerekir ? Spor yapanlar için uygun diyet önerileri

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 726

Sağlıklı ve fit bir görünüme sahip olmak için sürdürdüğünüz spor programınız süresince beslenmenizi de dikkat etmeniz gerekmektedir. Egzersiz programlarına devam ederken vücudunuzda çalıştırdığınız kasları besleyecek gıdalar almanız , kaslarınızın egzersizlere dayanacak sağlamlığa ulaşması ve bu sağlamlığı devam ettirmesi için zorunludur. Özellikle protein ve karbonhidrat alımınızı yaptığınız egzersizle uyumlu olması gerekir.

[​IMG]
Karbonhidratlar

Antrenmandan önce antrenman sırasında yakacağınız enerjiyi sağlamak için bir miktar karbonhidrat alımı zorunludur.Bu karbonhidratlar uzun sürede sindirilen lifli besinlerden oluşmalıdır. Kaslarınızın çalışması ve çalışmalarınız sırasında kan şekerinizin ideal düzeyi koruması için gerekli olan desteği alacağınız karbonhidratlar sağlamaktadır. Ancak alınacak karbonhidrat miktarının bir seviyede tutulması gerekir. Eğer düzenli bir antrenman programına sadık kalıyorsanız kilo başına 4 gram kadar karbonhidrat almanız gerekir. Kaslarda bulunan glikojen depoları ne kadar dolu ise enerjinizin o kadar süreceğini belirtmek isteriz.Bu sayede yorgunluk hissetmez ve bitkin düşmezsiniz.

Düzenli spor yaparken alınması gereken karbonhidratların yavaş sindirilebilir olması önemlidir. Yavaş sindirilen karbonhidratlar hem kan şekerinizi dengeler hem de uzun süren enerjik kalmanıza yardımcı olur.Özellikle son dönemde kullanılan yulaf spor yaparken mutlaka tüketmeniz gereken bir karbonhidrat çeşididir.Yavaş sindirilebilir olması ve içerdiği beta glukan isimli lifi barındırması nedeniyle kan şekerinizin sürekli dengede kalmasını sağlar.

[​IMG]

Proteinler

Kaslarımızın temel yapı taşı olan proteinler egzersiz sırasında kaslarımızın onarımı ve gelişimi için gerekli olan besin maddelerindendir.Büyüme , gelişme , doku yapımı ,onarımı , vücudu çalıştıran enzimler ve hormonların yapımını proteinler sağlamaktadır. bulunan bütün hücrelerin büyük bir bölümü proteinlerde oluşur ve bu hücrelerde sürekli bir değişim meydana gelmektedir. Vücudumuzda bir protein deposu bulunmadığı için önceden alınan proteinlerin depolanıp kullanılması durumu söz konusu olmaz. Egzersiz sırasında gerilen kaslarınızın onarılması ve gerekli kas yoğunluğunun sağlanması için gün içinde protein alımınıza önem göstermeniz gerekir. Karbonhidratların yanından et , süt, yoğurt , peynir , tavuk ve balık gibi başlıca protein içeren gıdaları beslenme düzeninize eklemelisiniz.Kilo başına almanız gereken protein miktarı ortalama 2 gram civarında olmalıdır. Özellikle ağırlıkla yapılan egzersizlerde daha fazla protein almanın bilimsel bir dayanağı yoktur. Vücuda giren ve değerlendirilmeyen proteinler yağa dönüştüğü için bu miktarın üzerinde alım yapılmasının bir etkisi bulunmaz. Karbonhidratın az alınması halinde ise enerjiyi açığa çıkartmak için proteinlerin kullanılması söz konusudur. Bu nedenle alınması gereken günlük karbonhidrat miktarının azaltılmaması gerekir. Bu durum kaslarınızın güçsüz kalmasına neden olacaktır.

Kuruyemişler

Antrenmanlarınızı sürdürürken enerjinizi istenilen düzeyde tutmanızı sağlayacak ve kaliteli yağ içeriği ile vücudunuzun ihtiyaç duyduğu yağı almasını sağlayacak olan kuruyemiş ürünleri oldukça faydalı besinler arasındadır. Bu yemişleri tercih ederken vücudunuza vitamin yönünden zengin olan yemişlerin tercih edilmesi gerekir.Badem içerdiği E vitamini ile bağışıklık sisteminizi destekler ve vücudunuzun antioksidan seviyesini arttırır. Bu sayede antrenman sürelerinizi verimli olarak uzatırken vücudunuzu serbest radikallere karşıda koruma altına alabilirsiniz. Yemekten önce tüketeceğiniz 20 adet badem beslenme düzeninizi kaliteli hale getirecektir. Kuru üzüm ise özellikle sporcuların yaygın kullandığı enerji kaynaklarından biri olarak bilinir. Karbonhidrat ve potasyum içeriği ile su kaybını önler ve antrenmanlarınız sırasında dehidrasyon yaşamanızın engelleyerek kas bölgelerinizde yaşayacağınız kramp ve ağrıları azaltır.

[​IMG]
Sıvı Tüketimi

Egzersiz sonrasında katkı içerikli sporcu içeceklerine yönelmek yerine su tüketmeniz en etkili olan yöntemlerden biridir. Özellikle yeterli su alınması metabolizma hızınızı arttırarak daha hızlı sıkılaşmanızı sağlayacaktır. Kaybedilen her yarım kilo için ortalama 3 bardak su tüketmeniz gerekir. Ayrıca gün içinde de sıvı tüketiminizi sürdürmelisiniz.İdeal olanı günde 2,5 litre su içmektir ancak su içiminiz az seviyede ise spor öncesinde içeceğiniz kahve ile sıvı alımınızı destekleyebilirsiniz. Kahve sanıldığının aksine su kaybına yol açmayacağı gibi egzersiz ağrılarınız azaltır ve enerjinizi arttırarak daha kaliteli ve daha uzun antrenman yapmanızı sağlar.
  • Merve
  • Styks
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.