1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Selülitleri Gidermek Zor Değil

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 361

Bir çok bayanın korkulu rüyası haline gelen selülitler yağların bağ doku tarafından fazlasıyla çekilmesi ile oluşan bacak arkası ve kalça altı bölgesinde görülen pürüzlü deri görünümüdür. Yıllardır kullanılan bacakların portakal görünümlü olması olarak tanımlanan selülit görünümü kiloya bağlı olarak gelişen bir durum değildir.Zayıf olarak nitelendirilebilecek kişilerde dahi görülebilen selülit vücutta meydana gelen en çirkin yap görünümü olarak adlandırılabilir. Selülitler yağlar dolayısıyla oluşan bir görünüm olduğu halde sıradan yağ yakımı ile giderilemeyen özellikte olup düzeltilmesi en zor vücut kusurlarındadır. Bu nedenle selülit oluşumunu yok etmek için düzenli bir beslenme programını uzun vadeli sürdürmek ve egzersizleri rutin bir şekilde uygulamak gerekir.Güçsüz bağlar nedeniyle biçimsiz bir görünüm olan bu yağları gidermenin en kesin yolu elbette ki doğru egzersiz programını uygulamaktır.Ancak bazı besinlerinde selülit görünümünü azalttığı bilinmektedir.

[​IMG]

Selilitlerin oluşmasının bağ dokusunun yapısına bağlı olması nedeniyle bağ dokusunu güçlendirecek gıda maddelerinin tüketilmesi selülit gidermede başrolü almıştır. Vücudun bağ dokusu P vitamini ve C vitamini ile güçlendirilmektedir. Selilüt tedavisi sırasında bu vitaminleri taşıyan besinlerin tüketilmesi gerekir.Greyfurt , portakal , turunçgiller ve yeşil yapraklı sebzeler bu vitaminleri bolca barındırdıklarında beslenme düzeninize eklemeniz selülitlerinizin varlığını azaltacaktır.

Vücudun belli bölümlerinde biriken yağların giderilmesinde suyun önemi büyüktür.Özellikle günde 2 litre su içerek selülitleri eritebilir ve yağ birikmelerinden kurtulabilirsiniz.

Vücutta toksin birikmesi selülitleri besler.Bu nedenle vücudunuzda toksin yani atık oluşturan besin ve içeceklerden uzak durmalısınız.Alkol tüketimi , kahveyi çok sık tüketmek, asitli içecekler ve sigara selüliti arttıran maddeler olarak sayılabilir. Bu alışkanlıklarınızdan vazgeçmek yada azaltmak selülitle savaşınızda bir adım öne geçmenizi sağlar.

[​IMG]

Spor çalışmalarınızda mutlaka bacak kaslarına yönelik olan egzersizleri tercih etmelisiniz.Özellikle koşu diğer bacak egzersizlerine oranla selülitleri daha hızlı olarak giderecek bir egzersiz modelidir.Geleneksel bacak egzersizleri bacaklarda ki kas dokusunu geliştirecektir ancak yağların yakımı için daha hızlı egzersizlere ihtiyacınız var bu nedenle selülit tedaviniz sırasında düzenli koşu yapmanızı öneriyoruz.

Şeker selülitlerin en iyi dostudur.Özellikle insülinin varlığı ile yağlanan vücutta sıklıkla görülen selülitleri gidermek için şekeri hayatınızdan olabildiğince çıkartmanız gerekmektedir. Metabolizma hızlandıran besin maddeleri ise gene vücudunuzda ki kan dolaşımını hızlandırarak selülitlerinizi azaltacaktır.

[​IMG]

Selülitlerden kurtulmak zaman alan bir süreçtir ve mutlak düzen gerekir.Bu nedenle düzenli egzersiz yapmaktan ve sürdürdüğünüz şekeri azaltan diyetinize sadık kalmaktan vazgeçmemelisiniz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.