1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Şekerin Beslenme Düzenine Olan Etkisi Nedir

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 472

Şekerli besinlerin tüketiminin bireylere mutluluk hissi verdiği herkesçe bilinmektedir. Ancak bu verdiği hisle birlikte vücuduma olan zararlı etkilerinde de artış yaşanmaktadır. Beynin mutlu olma hormonu olan dopamin salınımını arttıran şekerli besinler özellikle sıklıkla tüketildiğinde insanlar üzerinde bağımlılık etkisi yarattığında şeker tüketen kişilerin gittikçe daha sık şeker tükettiklerini görürüz. Özellikle mutsuz ve sıkıntılı zamanlarda şeker tüketiminizin arttığını farketmişsinizdir.Bunun nedeni beyindeki dopamin salgılanmasını arttırmasıdır. Yarattığı bağımlılık hissi ile bırakması zor olan şekerli besinleri sürekli tüketme ihtiyacı hissediyorsanız bu gıdalardan bir an önce vazgeçmeniz sağlığınız açısından faydalı bir hareket olacaktır.Şeker bağımlılığı olan bir bireyin şekerden arınma süreci ve yoksunluk hissetme belirtileri ortalama 15 gün sonra ortadan kalkmaktadır.

[​IMG]

Yüksek kaloriye sahip olan şekerli ürünlerin vücuttaki depolanabilirliği fazladır. Özellikle evrimsel gelişim sürecinde insan bedeni olası açlık durumunda tüketmek için şekeri sürekli depolamakta ve bu depolama işlemi kilo olarak gözle görünür hale gelmektedir.

Vücudumuz için gerekli olan şeker türü glikoz olarak bilinir.Eğer dışardan bir glikoz alımı olmazsa vücut ithtiyaç duyduğu şekeri yağ asitlerini şekere çevirerek tedarik eder.Bu şekere vücudumuza gereken şeker diyebilmemiz mümkündür ve tatlı değildir. Ancak früktoz olan bilinen meyve şekeri ve sükroz olarak bilinen masa şekeri ise vücut tarafında üretilmemekle beraber karaciğer hariç bir çok hücre için yararlı değildir.

[​IMG]

Fruktozun vücuda alınması ile beraber karaciğerimiz tarafında depolanmak üzere yağa çevrilen bu şeker türü vücudun yağlanmasına neden olan birincil etkenlerdendir. Fruktozun fazla alınımı özellikle beynin doyma sinyalleri almasını engellemektedir.Bu durum daha fazla açlık hissi yaşanmasına neden olur.Beyin doyduğu yönünde sinyal alamadığında ise daha fazla yeme ve daha fazla kilo alımı söz konusu olacaktır. Fruktozun verdiği enerji vücudun ihtiyaç duyduğu glikozdan aldığını enerjiye oranla çok daha düşüktür.Ayrıca açlık hormonunu tetikler bu sayede früktoz ile tatlandırılan yiyecek ve içecekleri tükettiğimizde şekere karşı doyumsuz bir ihtiyaç ortaya çıkmaktadır.Daha fazla kalori isteyen vücudunuzu susturmak için şeker tüketimini arttırmamızla beraber bitmeyen bir döngüyü başlatmış olacağımızdan şekerin zararları vücudun sadece kilosal alanda değil birçok alanda zarar görmesine ve düzensizlik oluşmasına neden olur.

[​IMG]

Fruktozun bir diğer etkisi ise insülin direncini arttırmaktır.İnsülin direncinin artması ile beraber kanda ki şeker hücrelere gönderilmez ve yağ olarak depolanır.İnsülin direnci olan kişilerin kilo problemi yaşamalarının ve kilo veriş hızlarının az olmasının nedeni budur. Kısaca früktoz şekerin yağ olarak depolanmasını sağlar.

Şekerin bağımlılık etkisi ise zararlı madde bağımlılığı ile aynıdır.Şekerli besin alarak ödül aldığını düşünen beynimiz bir süre sonra bu ödüle alışarak daha fazla şeker isteyecektir. Bu durumda şekeri sürekli halde tüketmemize neden olur.

Şekerin vücudumuza olan bu zararlı etkilerinden kurtulmak için eğer şekere düşkünlük belirtileri gösteriyorsanız şeker özellikle früktoz şekeri ya da masa şekeri içeren yiyecekleri hayatımızdan çıkartmak sağlıklı bir yaşam sürmek için gereklidir.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.
Yüklüyor...