1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Sağlıklı Hızlı Kilo Vermenin Yöntemleri

Özlem Bulut tarafından Özlem Bulut'un Bloğu'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 221

Diyet Programı Hazırlamak


Öncelikle bilinmelidir ki her kişinin diyet listesi birbirinden farklı içeriklerdedir. Diyet programı hazırlanırken kişinin yaşı, boyu, kilosu, yaşam şekli, hareketlilik düzeyi, uyku düzeni, yemek düzeni gibi tüm faktörler göz önünde bulundurulmaktadır. Diyet programları hazırlamadan önce uzmanlar artık kişilerin tam kan sonuçlarına bakmaktadırlar. Burada troid, şeker, insilün direnci gibi kronik rahatsızlıklar tespit edilmektedir. Hazırlanan diyet programı içeriğinde bu faktörlere de dikkat edilmektedir. Diyet programı hazırlanacak kişinin yaşam şeklinde hareket yok ise kişiye mutlaka en azından günde bir saat yürüyüş yapması önerilmektedir. Diyetle birlikte hareketin de başlıyor olması ile başarılı ve kısa sürede sağlıklı zayıflama elde edilmeye başlanacaktır.

Diyet Programlarının İçerikleri


Diyet programlarının içerikleri öncelikle kişinin almış olduğu kalorinin, harcamış olduğu kaloriden daha az olmasının sağlanması esasına dayanmaktadır. Kişinin sağlık ve yaşam koşulları da dikkate alınarak hazırlanan diyetlerde kalori hesaplama mutlaka yer almaktadır.

Bir diyetisyene zayıflamak istiyorum diye gittiğinizde hemen sizin elinize bir liste verip göndermemelidir. Herkese uygulanan standart bir diyet listesi mümkün değildir. Öncelikle sizin bir hafta boyunca tüm yedikleriniz not etmeniz istenecektir. Günlük ortala almış olduğunuz kalori miktarı ve beslenme alışkanlıklarınız belirlendikten sonra diyetisyeninizle size özel diyet programını hazırlamaya başlarsınız. Ayrıca varsa kronik rahatsızlıklarınız da dikkate alınmaktadır.

Diyet Programını Uygularken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Size özel diyet programınızı aldıktan sonra uygularken bazı önemli noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir. Öncelikle sağlık ve sonrasında zayıflamak için günlük su tüketim miktarınızın 2,5 litre civarında olması gerekmektedir. Gün içerisinde almış olduğunuz diğer sıvıları bu ölçü içine katmayınız. Öğünlerin saatlerine özen gösterilmesi gerekmektedir. Diyetisyeninizin önerdiği saatleri geçirmeden verilen listedekileri yemeniz gerekmektedir. Öğün atlamayın ve özellikle sabah kahvaltısının erken saatlerde 08:00 – 09:00 gibi olmasına özen gösterin. Akşam yemekleriniz de akşam 08:00 den sonraya kalmasın. Diyetisyeniniz listede mevsim meyvesi gibi genel bir tabir kullandıysa liften tatlı içerikli meyveler yerine elma gibi lifli ve tok tutan şekersiz meyveleri tercih edin. Kilo verme sürecinde sağlığınızı ön planda tutmayı ihmal etmeyin.

[​IMG]


Vücudun yapısı, günlük yaşamda harcanan enerji oranı ve fazla olan kilonun miktarı kilo verme hızında etkilidir. Kimi insan daha hızlı kimi insan daha yavaş kilo verebilir. Kişisel farklılıkların bu konudaki etkilerinin bilinmesi gerekmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da şok diyet adı altında tek tip beslenme yöntemi ile hızlı kilo verme çabalarının sağlık üzerindeki olumsuz etkilerinin bilinmesi gerekliliğidir. Öncelikle sizin yaşam ve beslenme tarzınıza en uygun yiyecekleri içeren diyet listesinin size özel hazırlanmış olması gerekmektedir.


* Diyet listeleri kişiye özel olup, basmakalıp listeler hazırlayan diyetisyenlerden uzak durmanızı öneririz. Sizin yapınıza, alışkanlıklarınıza ve hatta maddi durumunuza göre hazırlanmış bir diyet listesini uzman diyetisyeninizle birlikte hazırlayabilirsiniz.

Zayıflama Diyetlerine Destek Olacak Uygulamalar


Diyet listenizi uygularken birkaç küçük ayrıntıya dikkat ederek diyetinizin başarısını destekleyebilirsiniz. Günlük yaşamda kolayca hayata geçirilebilecek bu uygulamaları hayata geçirmeye özen göstermeniz sağlıklı kilo vermenize destek olacaktır.

Öncelikle haftada beş kilo verme, zayıflatan ilaç gibi gerçek olmayan ve sağlığı tehdit edebilecek uygulamalardan uzak durmalısınız. Dengeli ve sağlıklı beslenme ile hızlı kilo vermenin de mümkün olduğunu bilerek diyet listenize sadık kalmalısınız. Kilo vermeye karar verip diyet listenizi uygulamaya geçirdiğinizde, beraberinde en az günde 1,5-2 litre su içmeniz gerekmektedir. (Özellikle Su Diyeti yazımızda bu miktarın neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde anlattık.) Suyun içine bir iki dilim limon koyarsanız antioksidan ve C vitamini desteği alabilirsiniz.

Sağlıklı Kilo Vermek İçin Diyetle Beraber Neler Yapılabilir?


Öğün aralarında bağırsakları çalıştırmak ve gerekli mineralleri almak için kuru kayısı, kuru erik ve türevleri ile 10 adetten fazla olmamak koşulu ile badem, fındık ceviz ve türevlerini tüketebilirsiniz. Ana öğün sayınızın üçü geçmemesi gerekmektedir. Diyetinize ek olarak çok zorlayıcı olmayan tempolu yürüyüş gibi bir spor aktivitesinin günde bir saat kadar yapılması önerilmektedir. Yorucu ve zorlayıcı bölgesel zayıflama hareketleri sadece vücudunuzun bitkin düşmesine yol açacağı için önerilmemektedir. Yeşil çay antioksidan özelliği ve yağ yakıcı özelliği ile her diyette tavsiye edilmekte olup, günde iki fincanı geçmemesi önem arz etmektedir. Yeşil çay dışındaki zayıflama çayı adı altındaki ürünleri tüketmeyin.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.