1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Sağlıklı Diyet Listesi İle Fazla Kilolardan Kurtulun

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 406

Günümüzde hem sağlıklı bir yaşam sürmek hem de görsel olarak özellikle bayanların kendilerine olan güvenlerini sağlamak için uygun bir kiloda olmak önem taşımaktadır.Fazla kilosu olan kişilerin yeri gelince bıçak altına yatmaları yada cerrahi operasyonlar ile kilo vermeye çalışmalarının nedeni hem sağlıklı bir yaşam sürmek hem de uygun bir kiloya sahip olmaktadır.Ancak ameliyat yada estetik gibi operasyonlar maddi açıdan zorluk yarattığı gibi sağlık açısından da komplike sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir.Aslında zayıflamak sadece dengeli bir beslenme düzeni izlemeniz yeterli olmaktır.Elbette ki iradeli olmanın zayıflamanın birincil koşulu olduğunu belirtmekte fayda var.

Herkesin kolaylıkla uygulayabileceği diyet listeleri ile birkaç haftada sağlıkla zayıflayabilirsiniz.Özellikle de vermek istediğiniz kilo çok fazla değilse vereceğimiz liste sizin de istediğiniz kiloya gelmenize yardımcı olacaktır.

Hızlı kilo verme diyetleri bu beslenme düzenini sürekli sürdürmeyeceğiniz için bir süre sonra verdiğiniz kiloları geri almanıza neden olur.O nedenle nasıl hızlı kilo verebilirim diye uğraşmak yerine vereceğimiz diyet listesi ile uzun vadede sağlıkla istediğiniz kiloya gelmenizi öneriyoruz.Üstelik bu listede diyet tarifleriyle uğraşmak zorunda da değilsiniz.

Karbonhidratlar kaliteli olmadıkları takdirde vücutta çok kolay öğütülen ve kısa sürede yeniden açlık yaşamanıza neden olan besin maddeleridir.Kek, börek, beyaz ekmek , makarna, pilav ve tatlılar bu gruba mensup gıdalardandır. Ne kadar çok karbonhidrat tüketirseniz o ölçüde kilo alacağınızdan zayıflamak istiyorsanız tükettiğiniz karbonhidratları kaliteli karbonhidrata çevirmelisiniz.

Proteinler ise vücudunuzun en önemli yapı taşı olmasının yanı sıra geç öğütülen ve sizi uzun dönem tok tutan besinlerdendir.Yani beslenirken kaliteli karbonhidratlara yönelim protein alımını arttırmanız otomatik olarak kilo vermenizi sağlar.

Yağ ve şeker ise gene vücudumuz için gereklidir ancak bu besinlerin fazlası sindirilmeden depolanacağı için yeterli miktarda ve uygun kaynaklardan alınması gerekir.

Şekeri meyvelerden, yağı bitkisel yağlardan (özellikle zeytinyağı), karbonhidratı lifli gıdalardan almanız vereceğimiz diyet listesinin temelini oluşturmaktadır.

Sabah Öğünü

-2 dilim tam buğday ekmeği

-1 yada 2 Yumurta ( haşlayıp üzerinde 1 kaşık zeytinyağı gezdirebilir yada 1 kaşık zeytinyağı ile tavada omlet gibi yapabilirsiniz)

- Bir dilim beyaz peynir

-10 adet zeytin

-Şekersiz süt yada çay

Öğle Öğünü

-Bir porsiyon ızgara köfte / ızgara tavuk / ızgara balık

-Ana öğünün yanında limonlu yeşil salata

-Bir porsiyon meyve ( Muz yada kiraz tercih etmemenizi öneriyoruz)

-Ayran yada light içecek tercih edilebilir.


Akşam Öğünü

-1 Kaşık zeytinyağı ile yapılmış domates çorbası

-Bir porsiyon ızgara köfte/balık/tavuk

-Ana öğünün yanında çoban salata


Ara öğünlerde ise az yağlı yoğurt tüketebilirsiniz. Yoğurdunuzun içine öğle yemeğinde tüketmeyeceğiniz meyveleri ekleyerek meyve tüketiminizi gerçekleştirmeniz mümkün.Ayrıca gene az yağlı bir süte biraz tarçın ekleyerek hem şeker isteğinizi bastırabilir hem de tarçınla metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.