Sağlıklı Beslenmede Proteinlerin Önemi

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 691

Vücudun yapı taşı olarak bilinen proteinlerin sağlıklı beslenmede ki önemi büyüktür. Tüm canlı organizmaların en gerekli parçalarından bir olan proteinler vücudun dokusu için gereklidir. Ayrıca sindirim sürecinde geç parçalanmaları , parçalanırken enerji açığa çıkarmaları ve parçalanırken vücuda gerekli animo asitlere dönüştürülmeleri kilo almanızı engeller, tok tutar ve abur cubur olarak nitelendirilip boş yere tok tutan yiyeceklerden ayrı olarak vücuda yararı olan besinleri tüketmiş olursunuz. Proteinlerin sindirilirken harcanan enerji karbonhidrat ve yağlara oranla daha yüksek olduğu için yakacağınız kalori miktarı fazlalaşmaktadır. Ayrıca özellikle zayıflamak isterken kilonun kas kütlesinden gitmesini engellemek tükettiğiniz besinlerin protein ağırlıklı olması ile sağlanabilmektedir.

[​IMG]

Protein tüketiminde vücut bu besinleri sindirirken daha fazla çalışacak ve daha fazla zamana ihtiyaç duyacaktır. Karbonhidrat içeren besinlerle örneğin fast food ile beslendikten kısa süre sonra acıktığınızı farketmişsinizdir. Karbonhidrat tüketimi sebzelere ve özellikle proteinlere oranla çok daha hızlıdır bu nedenle sıklıkla kalitesiz olarak adlandırılan beyaz ekmek , makarna , patates vb gibi karbonhidratları tükettiğinizde çok hızlı acıkırsınız ve bu durum kilo alımınızı hızlandırır.Karbonhidrat tüketimi özellikle kilosunu arttırmak isteyen kişilere önerilen bir beslenme türüdür. Protein eksikliğinde özellikle sık sık acıkmak , sürekli yorgun ve tükenmiş hissetmek , eklem ve kaslarınızda ağrıların olması sıkça görülür.

Yetişkin bir bireyin spor yapmadığını varsaydığımızda günlük alacakları protein miktarı kilolarına göre değişiklik gösterir. Bir kilo için alınması gereken günlük protein miktarı ortalama 0,8 gramdır. Kilonuzu 0,8’le çarparak günlük tüketmeniz gereken protein miktarını öğrenebilirsiniz. Eğer aktif olarak spor yapıyorsanız sporda harcadığınız enerji miktarına göre farklılaşmak üzere bir kilo için 1-2 gram arası protein tüketmeniz gerekir.

[​IMG]

Alınan proteinin hepsi kullanılmamaktadır. Vücudunuz proteini sindirirken kendi enerji miktarından da harcadığı için protein alımınızı daha kaliteli gıdalardan yapmanız daha fazla protein almanızı sağlayacaktır.

Bir tam yumurtanın protein olarak kullanılırlığı 100’dür.Tükettiğiniz 3 yumurtadan ortalama alacağınız protein miktarı ise 14 grama denk gelmektedir.. Bitkisel besinlerde de protein bulunur ancak hayvansal proteinlere çok daha düşük olduğu için eğer bitkisel beslenme tercih ediyorsanız en yüksek protein içeren besinleri tüketmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Soya , yer fıstığı , kaju gibi kuruyemişler bitkisel protein alımınızı zenginleştirecek gıdaların arasında yer alır. Eğer hayvansal gıdalardan aldığınız protein miktarı düşükse gün içinde bu besinleri daha sık tüketmeniz önerilmektedir.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.