Metabolizma Hızlandırmak İçin Yapılması Gerekenler

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 990

Her canlının yaşamını sürdürmek için dışardan aldığı madde ve enerjileri vücudun ihtiyaç duyduğu şekle dönüştürmesi sürecine ve bu süreçte yaşanan tepkimelere metabolizma adı veriyoruz. Metabolizma yaşam şartları , yaş , kilo , vücudun sağlığı gibi etkenler ile doğrudan değişebilen özelliktedir.Yani kısaca yaşı genç olan birinin metabolizmik hareketleri daha hızlı iken yaşın ilerlemesi ile yenilenmeyi azaltan hücrelerimizin metabolizmik hareketleri yavaşlayacaktır.Aynı durum kilo alınması durumunda da geçerlidir. Bu nedenle belli bir yaştan sonra yenilen yiyecekler genç yaşlarımıza göre daha fazla kilo yapacak ve bunların sindirilmesi süreci yavaşlayacaktır.


Metabolizmamızı beslenme düzenimize göre hareketlendirmemiz ve diğer olumsuz etkenlerin karşısında dahi hızlandırmamız mümkün olmaktadır. Bu besinlerin tüketilmesi metabolizmayı hızlandırdığı için dolaylı olarak yağ yakma ve sindirim sürecimiz hızlanacak ve kilo almama ya da mevcut kiloyu verme eylemi meydana gelecektir.Bu nedenle özellikle kilo problemi yaşayan yada sağlıklı bir beslenme tercih eden kişilerin bu yiyecekleri beslenmelerine katmaları önerilmektedir. Ayrıca bazı noktalara dikkat ederek te metabolizmayı hızlandırmak mümkündür.

· Vücudun yağ kaybetmesi ve kas oranının artması metabolizmayı hızlandırmaktadır. Yani düzenli spor yapmak süreç içinde metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını ve yağları daha hızlı yakmasını sağlar.

· Vücudumuz açlık anında temek fonksiyonlarını sürdürmek üzere kendini kapatmaktadır.Vücutta ki enerjiyi yeni gıda alımı olmadığında kalp ve beyinsel faaliyetlere yönlendiren vücudumuz daha az enerji harcamaya yönelir.Özellikle aç kalınarak yapılan yanlış diyetlerde sıklıkla üşüdüğümüzü , halsiz olduğumuzu ve uykuya ihtiyaç duyduğumuzu bu hissederiz. Bu nedenle metabolizmanızı hızlandırmak istiyorsanız kesinlikle aç kalmamalı doğru yiyecekleri sık sık yiyerek metabolizmanızı sürekli hareketli tutmalısınız.

· Vücudun yağ oranın artması metabolizmanın yavaşlamasına neden olur.Aslında zincirleme bir reaksiyonla birbirine bağlı olan metabolizma etkisini doğru idare etmek için yağlı besinlerden uzak durmalı ve tüketilecek yağları kaliteli yağlardan seçmeliyiz. Özellikle margarin gibi yapay yağlar metabolizma için olumsuz yağlar arasında sayılabilir.Zeytinyağı i pamuk yağı, fındık yağı , tereyağı gibi doğal yağları beslenmenize az miktarda ekleyerek kalite yağ kullanabilirsiniz.

· Kas kütlesinin artması vücudun metabolizmasını hızlandırmaktadır.Bu nedenle kas sağlığımıza doğrudan etki eden proteinleri vücudumuzda doğru miktarda almamız gerekir. Her öğünde protein almanız vücudunuzun metabolizmasının hızlandırdığı gibi kan şekerinizi düzenler ve açlık hissetmenizi önler.

· Sıvı tüketimi metabolizma için yüksek önemdedir. Yetişkin bir vücudun günde 2 litre suya ihtiyacı vardır. Bu suyu , su içerek alabileceğiniz gibi bitki çayları , limonata , ayran , çay gibi içeceklerden de alabilirsiniz.

· Baharatların kullanımı da metabolizmayı hızlandıran etkileri barındırmaktadır.Tarcının kaç şekerini dengelemesi , zencefilin sindirimi kolaylaştırması , rezenenin ödem atması gibi etkileri metabolizmanızı hızlandıracak ve daha aktif bir vücut dengesine sahip olmanızı sağlayacaktır.

· Vücudumuzun metabolizmik hızı gün içinde ki yaşayışımıza göre şekillenir.Akşam saatlerinden dinlenmeye geçen vücudun metabolizması gün içinde ki hızına göre yavaşlar.Bu nedenle özellikle akşam yemeklerini uyumadan 5-6 saat önce yemeniz metabolizmanızın hızlanmasını sağlayacaktır. Uyumadan hemen önce yenilen yiyecekler ise metabolizmanızın saate göre yavaşlaması nedeniyle vücudunuza kilo olarak geri döner.

· Gün içinde yeme düzeninize ara öğünleri eklemeniz ve özellikle kahvaltıyı atlamamanız metabolizma hızınızı yükseltecektir. Öğlen yemeğinden 1 2 saat sonra salatalık yemeniz , kahvaltı ile öğle yemeği arasında ise bir kase yoğurt tüketmeniz vücudunuzun yeniden sindirim sürecini başlatarak metabolizmanızı hareketlendirecektir.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.