1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat
  2. Sadece 10 saniyede diyetForum'a ücretsiz üye olabilir diyetisyenler eşliğinde güvenilir diyet listesi programları, diyet ve vücudunuz ile ilgili hesaplamalar,
    diyetforum.com Sağlıklı Beslenme ve Diyet Sosyal Platformunuz
    Duyuruyu Kapat

Kış Aylarına Yönelik Beslenme Önerileri

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 613

Kış aylarının soğuklarla beraber gelmesi ile beraber beslenme düzenlerinde ve vücutsal aktivitelerde değişim yaşanmaktadır.Bu değişim özellikle kış aylarında kilo alımına neden olmaktadır.Soğuyan havalar , kalın kıyafetlerin içinde vücudunun yağlı görünümünün kamufle edilmesi , günlerin uzaması ile beraber bilgisayarın yada televizyon başında geçirilen zamanın artış göstermesi ve hava koşullarından ötürü kapalı mekanda olunması ile daha çok yemek tüketilmesi kış döneminde olur olmaz kilo alımına neden olmaktadır. Ayrıca havanın kapalı olması nedeniyle pozitif hisleri arttırmak için vücudunuz karbonhidrat ve şekerli gıdaları tüketmeye yönelmektedir. Bu durum kış aylarında sağlıksız bir beslenme tercih edilmesi ile sonuçlanmaktadır. İşte bu sebeple kış ayları eğer sağlıklı beslenmek istiyorsak yada kilo almak istemiyorsak özel bir beslenme düzeninin sürdürülmesi gereken zaman dilimidir.

[​IMG]


Dengeli bir beslenme düzenini sürdürmek ve sağlıklı olmak için proteinler , yağlar , sebzeler ve karbonhidratlar arasından doğru gıdaları almamız zorunludur. Özellikle karbonhidrat ve yağ tüketiminin artması kilo alınmasına neden olurken protein alımı sırasında fiziksel aktivitemizin kısıtlı olması gene kilo alma ile sonuçlanacaktır.

Kış aylarında sağlıklı beslenmek için bazı önerilerin dikkate alınması gerekir.


· Gün ışığının kış aylarında kısıtlı olması ve çoğunlukla havanın kapalı olması olması sebebiyle özellikle D vitamini eksikliği kış aylarında sıklıkla görülmektedir. Kemik ve diş sağlığı için zorunlu olan D vitamini alımının kış aylarında takviye edilmesi önerilmektedir. Besinlerden yoğun şekilde alınmayan D vitaminini karşılamak için bu süreçte vitamin desteği alınmalıdır.

[​IMG]

· E vitamini soğuk algınlığı başta olmak üzere bir çok enfeksiyona karşı doğal bir koruma oluşturmaktadır. Kış aylarında E vitamini almanız sağlıklı bir dönem geçirmenize yardımcı olur. Yeşil yapraklı sebzeler , fındık ve ceviz gibi kaliteli yağ kaynakları , tohum ve kuru baklagillerin tüketimi ile E vitamini alımınızı arttırabilirsiniz.

· Beyin fonksiyonlarının gelişimini sürdürmesi için doymamış yağ asitleri açısından zengin olan kış balıklarının tüketimini kış dönemi boyunca haftada bir olmak üzere sürdürmeniz önerilmektedir. Balık tüketimi sayesinde fosfor , selenyum ve iyot minerallerini de almanız mümkün olmaktadır.

· Kış aylarında sıklıkla tercih edilen yağlı beslenme farkında olmadan kilonuzun artmasına neden olabilir.Bu nedenle margarin ve tereyağı yerine sıvı ve bitkisel yağları kullanmalı ayrıca aşırı yağ içerek kırmızı et tüketiminden uzak durmalısınız.Tercihiniz beyaz et yada balıktan yana kullanmanız kırmızı etten alacağınız yağı azaltmanızı sağlayacaktır.

· Kış ayı boyunca artan karbonhidrat alımını kaliteli karbonhidratları tercih ederek giderebilirsiniz. Özellikle lifli gıdaların tüketimi ile vücudunuza girecek şeker ve nişasta alımınızı denetim altında tutmanız mümkün olur. Kepekli ekmek , tam buğday makarnası , beyaz pirinç yerine bulgur yada esmer pirinç, hamur işi tatlılar yerine daha hafif olan sütlü tatlılar , hareketsizlik nedeniyle oluşacak sindirim sorunları için posa içeriği yüksek olan ve besleyici değerde ki baklagillerin tüketimi kış aylarında yaşayacağınız kilo problemlerini en aza indirmenize yardımcı olacaktır.

· Kış aylarında zengin olan sebzelerin tüketimine yönelmek ise hem sizin hem de özellikle genç yaşta ki aile bireylerinizin gelişimi için etkili bir tercih olacaktır. Sebzelerin tüketimini tatlandırmak için fırında pişirme, sos kullanımı yada krep yada börek içinde kullanma gibi yöntemleri tercih edebilirsiniz.

[​IMG]

Yaz aylarına göre kış aylarında değişen bir diğer tüketim alışkanlığı da sıvı tüketimidir. Yaz ayında sıcaklığın etkisi ile daha çok sıvı kaybettiğimizden daha fazla su içeriz ancak kış aylarında farkında olmaksızın sıvı tüketimimiz azalacaktır. Tüm beslenme önerilerine ek olarak günde 2,5 litreye yakın sıvı tüketiminizi sürdürmeye devam etmelisiniz. Eğer su tüketmekte zorluk çekiyorsanız kahve yerine bitki çaylarını tercih ederek vücuda girecek sıvı alımınızı arttırabilirsiniz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.