Kilo Vermeyi Hızlandırmak İçin İpuçları

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 650

Diyet listelerine uyum sağlayarak , aç kalarak yada zorlu egzersizleri yaparak hala kiilo verememekten şikâyetçiyseniz ve kilo vermenizi engelleyen troid yavaşlığı , insülin direnci gibi sağlık sorunları yaşamıyorsanız bazı kritik noktalarda yaptığınız hatalar olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Vücudun çalışma dinamiğine hakim olmadan sağlık kilo vermek ve bu kiloyu korumak hayli zordur. Bilmediğiniz bir sistemi doğru çalıştırabilmek imkansız olacağından bazı altın bilgiler ile beslenme düzeninizi kontrol altına alıp kilo fazlanızı verip sağlıklı yaşam sürebilirsiniz.

Öncelikle kilo vermenin bir dönem olmadığını kilo vermenin o kiloda kalmanın sadece başlangıcı olduğunu ve sağlık beslenme düzenine geçmeden vücudun çalışma yapısına hakim olmadan istediğiniz kiloya varsanız bile bu kiloyu koruyamayacağınızı belirtmek isteriz.Yani aslında hepsi bir bütün.

Vücudun yağlanma mekanizması doğal bir güdülenmedir.Eski çağlardan beri süre gelen açlık anında yaşamı devam ettirmek için vücut beslenirken fazla olan enerjiyi yağ haline getirerek depolar.Gün içinde tükettiğiniz enerjiyi sağlayacak besinlerden fazlasını alıyorsanız diğer bir deyişle besinlerden aldığınız enerjiyi ve kaloriyi harcayamayacak kadar hareketsiz bir yaşam sürüyorsanız kilo alırsınız. Bu durumda çıkarımla eğer hareketsizseniz daha az kalori almalı yada aldığınız kaloriyi yakabilmek üzere hakaretlerinizi fazlalaştırmanız gerektiği açıktır.

Yağ yakımı ise kilo vermeye oranla daha basit açıklanabilir.Ne kadar çok kasınız varsa bu kaslar için daha çok enerji gerekecek ve yağ yakımınız hızlanacaktır.Spor yaparak kilo vermenin mantığı ise bu doğrultuda ilerler. Kas miktarı metabolizma ile alakalıdır.Kas kütleniz arttıkça metabolizma hızlandırır.Bu nedenle erkeklerin kas kütlesi yapısal olarak kadınlara oranla daha fazla olduğunda erkeklerde bir diyet esnasında daha hızlı kilo verirler.

1. Kas çalıştırmaktan korkmayın

Bir çok bayan spor yapmaya başladığında kilolarının artmasından şikâyetçidir.Kas yapısının gelişmesi ile kas kütlesinin artması tartılara kilo gibi yansısa da aslında spor yaparak kilo alımınızı azaltır ve daha hızlı yağ yakmaya başlarsınız. Bazı kişilerin kilosunu söylediklerinde şaşırmamızın sebebi budur. 60 kilo olduğunu söyleyen iki bayandan biri kilosunu göstermezken diğer daha fazla kiloda görünüyorsa bunun yapısı kas kütleleridir. Kası fazla olan bayanın kilosu kas ağırlığındandır kas yüksekse yağ yakımı artar ve bu kişinin vücudu daha ince daha fit görünür.

Bayanların çoğu kas yapmaktan kaçarken aslında yağlı bir görünüme merhaba demektedirler bu nedenle kaslara yönelik egzersizlerden kaçınmamalısınız ki yağ yakabilesiniz.


2. Kahvaltıyı Asla Atlamayın

Uykudan uyandığınızda vücudunuzun yeniden metabolizmik hıza ulaşmasının tetikleyicisi kahvaltıdır. Kahvaltının günün en önemli besini olduğunun söylenmesinin temeli bu bilgidir. Sabah düşük olan metabolizmik hızınız kahvaltı ile canlanır ve hızlanır. Vücuda enerji girdiğiniz göre beynimi çalışma hızını arttıracaktır. Aynı mantığın halk arasında ki cereyan etmiş hali sınava giren öğrencilere şeker vermektir. Şeker vücut tarafından enerjiye döndürülerek vücudun çalışma hızını arttırmaktadır. Ancak burada kritik olan nokta şeker yemek değildir. Vücuda enerji verecek bir besin tüketmektir .Böylelikle vücudun kan şekeri yükselir daha etkin çalışmaya başlar. Bu örnekleme ile kahvaltıda şekerli besinlere yönelmeniz elbette ki ciddi bir hata olacaktır. Vücuda kahvaltıda sindirimi kaliteli hale getirecek lifli gıdalar, protein vermeniz gerekir. Böylelikle gün içinde hissedeceğiniz açlık hissini güne başlarken denetim altına almış olursunuz. Lifli gıdalar sindirimi düzenleyerek kan şekerinizin düşmesini engeller ve açlık hissederek yeniden yemek yemeye yönelmezsiniz.


3. Aç Kalarak Kilo Verilmez


Vücut ne zaman yemek yemesi gerektiğini bilen bir yapıdadır.Kilo almamıza neden olan en büyük etken vücutta açlık oluşmadığı halde atıştır yada yararlı olmayan besinleri tüketerek yapay olarak açlığınızı giderdiğiniz hissine kapılmanız yani aslında vücudunuzu kandırmanızdır.

İşte bu nedenle vücudu açlık saati geldiğinde aç bırakmakla kilo vermeniz mümkün olmaz. Vücut size besin almaya enerjiye ihtiyacım var dediğinde baskılama ile yemek yememeniz ciddi sağlık sorunları yaratabilir. Vücudunuz kendini kapatacak enerjiyi sadece ana çalışma fonksiyonlarına yöneltecektir. Açlık anında yaşanan halsizliğin nedeni vücudun enerji kaynaklarını kalp, beyin , solunum , dolaşım gibi alanlara yönlendirmesidir. Önce bacak , kol gibi uzuvlardan enerjiyi düşüreceğinde yatıp kalkmasam diye düşünmeye başlarsınız. Metaabolizma yavaşlar yağ yakımı durur. Çünkü vücut yoksunluk haline girmiştir. Ve sonrasında kaslar başta olmak üzere enerji için vücudun depolarından yemeğe başlar. Sonrasında elbet acıktığınızda ise yediğiniz herşeyi tekrarlanacak bir yoksunluk için iki katı depolar ve siz verdiğinizi düşündüğünüz kiloyu olabildiğince hızlı geri alırsınız. Günlük faaliyetlerinizi sürdürecek kaliteli besinlerle beslenerek kilo vermeniz mümkün olacaktır.


4. Kalori düşürürken sınırlarınızı bilin

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi günlük faaliyetlerinizi sürdürecek kalori miktarınızı almamanız halinde vücut metabolizmayı yavaşlatmaktadır. Eğer kilo vermek istiyorsanız günlük kalori alımınızı düşürmeniz bir yol olacaktır ancak günde 1800 kalori alırken bir anda 700 kaloriye düşmek vücudunuzun alarm durumuna geçmesine neden olur.Halbuki 1800 yerine 1200 kaloriye düşmeniz vücutta bu alarm durumunu yaratmadan küçük küçük yağ depolarınızın erimesine sağar ve kilo vermeye başlarsınız.


5. Sadece Diyetle Olmaz Beslenme Düzeninizi Değiştirmelisiniz.


Diyet yaparak istediğiniz kiloya gelmeniz mümkün ancak hiçbir diyet yoktur ki istediğiniz kiloya geldikten sonra normal beslenme düzenine döndüğünüzde kilo alımı yeniden gerçekleşmesin.

Normal bir insanda 50 milyar civarında bulunan yağ hücreleri kilo alımında artan yapıdadır. Her hücre bir miktar yağ depolar siz kilo aldıkça bu hücrelere sığmayan yağlar için yeni hücreler oluşturulur ve yeni hücrelere yağ depolanır.Bu durum kilo almaktır. 100 kilo olmuş olan bir bireyin yağ hücreleri 100 milyara yakındır kilo verdiğinde bu hücreler boşalır yeniden aynı yeme düzenine dönüldüğünde ise boşalan hücreleri yeniden doldurmak üzere çalışmaya başlar yani aynı kiloya gelmeniz kaçınılmazdır. Çünkü kilo vererek o hücreleri yok edemezsiniz sadece içlerinde yağları yakarsınız eğer yeme düzeninizde bir değişim olmamışsa bu hücreler yeniden dolar ve yeni hücreler oluşarak sağlıksız diyet sürecine yeniden girileceği korkusu ile depolama hızlandırılır.


Şok diyetle verdiğiniz 20 kilo size 30 olarak geri döner.


Kısaca beslenme düzeninizi sağlıklı beslenme düzenine geçirmeniz şarttır.

6. Sofra Şekerinin Hiçbir Etkisi Yoktur.


Bir çok kişi ama vücudun şekere ihtiyacı var enerji lazım diyecektir. Bu elbette ki doğru çünkü şeker vücuda girdikten sonra enerjiye çevrilir. Ancak burada bahsedilen şeker sofra şekeri değildir. Vücudunuz yediğiniz kaliteli karbonhidratlar da bulunan nişastayı, sebzelerde bulunan şekeri ve meyvelerde ki şekeri zaten enerjiye döndürmektedir. Gün içinde yiyeceğiniz çikolatadan alacağınız şeker size yağ olarak geri döner. Sürekli sağlıklı beslenme ilkesini tercih eden kişiler bunu çok daha etkin gözlemleyebilirler. Bir akşam yenilecek yağlı bir yemekten sonra kilo alımında bir fark görülmezken aynı akşam üzerine şerbetli bir künefe yemeniz halinde ertesi gün aldığınız kiloyu tartıdan çok rahatlıkla görebilirsiniz.


Bu ipuçlarını normal beslenme düzeninizde göz ardı etmemeniz halinde vücudunuz bir süre sonra fazla kilolarınızdan sıyrılmaya başlar ve düzenli bir şekilde kilonuz dengelenir. Zor diyetler , sıkı antrenmanlar yerine doğru beslenme düzenine geçmeniz ve günlük egzersizlerinizi yürüyüş yaparak sürdürmeniz doğru kiloya gelmenizi sağlayacaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.