Kilo Vermenize Engel Olan Ayrıntılar

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 547

Kilo sorunu yaşayan birçok kişinin yakındığı nokta beslenme düzenine ne kadar dikkat ederse etsin kilosunda azalma görülmemesidir. Elbette yapılan diyetlere uyulmaması yada bazı gıdaların az yedim bir şey olmaz denilerek önemsenmemesi kilo vermenizi engelliyor olabilir.Genel hatları ile yeme düzeninize dikkat edip karbonhidratı ve fast food tüketiminizi azalttığınız , yiyecekleriniz çok yağlı olmamasına dikkat ettiğiniz halde ve akşam saatlerinde yediklerinizin daha az kalorili olmasına rağmen kilo veremiyorsanız bunun nedeni bilmediğiniz bir hastalık olabilir.

Yapılan diyetler boyunca diyet yapan bireyin vücut yapısı iyi tanıması gereklidir. Yeme düzenini oluşturduğu andan itibaren hızlı kilo verdiği bir metabolizmaya mı sahip ya da diyete bir süre devam ettiği halde kiloları ağır tempoda mı veriyor bunu bilen bireyle diyetlerinde ki kilo kayıplarını aşağı yuları tahmin edebilecekleri için kilo verişinde ki bir yavaşlığı daha kolay ayrıştırabileceklerdir. Genel manada diyetinizi sağlıklı bir şekilde yapıyorsanız ayda ortalama 5 kilo vermeniz normal bir rakamdır.

Kilo verme hızınızı yavaşlatabilen hastalıklardan ilgili Troid rahatsızlıklarıdır. Metabolizmanın hızını doğrudan etkileyen triod hormonu enerji depolanması sırasında vücudun diğer organlarının düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcıdır. Troid hormonunu salgılayan troid bezinin yetersiz çalışması metabolizmayı yavaşlattığından bu durum kilo alımını tetikleyecektir. Ayrıca troid bezinin yavaş çalışması hastalığı da uzun süreli olarak kilo vermeyi engelleyen bir rahatsızlıktır.

İnsülin direnci vücuda şeker girmediği halde kanda şeker varmış şeklinde insülin salgılanmasının kronikleşmesi ile yaşanan bir sorundur.Özellike tatlandırıcı kullanımı fazla olan kişileri yaşadığı insülin direncinde insülinin düzensiz salgılanması nedeniyle kanda bulunan şeker hücrelere taşınmaz ve kan şekerini yükseltir.Bu durum hem doyma hissini azaltmaktadır hem de kilo veriş hızını yavaşlatmaktadır.

Anemi ismi ile bilinen kansızlık hastalığı özellikle kadınlarda sıklıkla görülen ve metabolizmayı yavaşlatmasının yanı sıra ciddi sağlık sorunlarına neden olabilen bir sorundur. Anemi sırasında yaşanan sürekli yorgunluk hissinin giderilmesi için bu sorunu yaşayan kişi şekerli ve karbonhidratlı besinleri yemeye yönelmektedir. Kilo veremeyen ve yedikleri ile sürekli dengesiz beslenen anemi hastalığını yaşayan birey ciddi kilo sorunları ile karşılaşabilmektedir.

Elbette kilo verilmeyi engelleyen sorunların sadece sağlık sorunları olduğunu söylememiz mümkün değil.Özellikle beslenme düzenini sürdürürken yanlış bilinenleri uygulamak kilo vermeyi engellemektedir.

Diyetinizde su içiminizi önemsememek kilo vermeyi ciddi oranda etkileyen bir ayrıntıdır. Vücut sistemi açıktı mı yoksa susadı mı hızlıca ayır edememektedir.Bu nedenle atıştırma isteğiniz geldiğinde su içmek sizi hem bu istekten uzaklaştıracak hem de gün içinde almanız gereken sıvıyı tüketmenize yardımcı olacaktır. Diyet sürdürün yada sürdürmeyin sağlıklı bir yaşam için günde en az iki litre sıvı alınması gerekmektedir.

Diyetinizi sürdürürken düzensiz bir uyku uyumanız kilo vermenizi yavaşlatmaktadır.Vücudumuzda uyuduğumuz zaman ortaya çıkan leptin hormonu düzensiz bir uykumuz varsa etkin olarak salgılanmadığından uykunun tam manası ile alınmadığı günlerin ertesi günü daha çok yemek yemeye yönelmeler görülmektedir. Kilo veriş hızınızı arttırmak için uykunuzu alabileceğiniz bir saatte yatmanızı öneriyoruz.

Düşük kalori diyetleri ise vücudunuzun koruma durumuna geçmesine neden olarak metabolizmanın yavaşlamasına neden olmaktadır. Vücuda gün içinde ihtiyaç duyulandan daha az enerji girmesi halinde vücut enerjiyi açığa çıkartmak için yağ ve kas dokusunuz kullanacaktır. Özellikle kas kaybı ile vücut kendini korumaya alarak metabolizmayı yavaşlatacaktır.Bu durum kilo alımı ile sonuçlandığından zararlı çok diyetleri yada günlük gereken kalori miktarını alamayacağınız düşük kalorili diyetleri tercih etmemelisiniz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.