1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Kilo Verdikten Sonra Yaşanan Kabus: Sarkma

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 800

Özellikle diyetle spor takviyesi olmadan kilo veren kişilerde sıklıkla görülen en büyük sorun deride sarkma görülmesi durumudur.Kilolu olunduğunda sorun yaşanmayan kol , bacak içi, göbek ve kalça gibi bölgelerde yaşanan sarkma durumu görünüm açısından oldukça sıkıntı yaratırken kişilerin kendilerine olan güvenlerini ciddi ölçüde yaralamaktadır. Öncelikle bu sarkmaların önlenebilmesi için diyetinizle beraber düzenli egzersiz yapmanız gereklidir.Eğer diyetinizi yaparken egzersize yönelmediyseniz sarkmaların toparlanması daha uzun zaman alacak ve daha yorucu olacaktır. Kilo verirken yağların eridiği bölgelere yönelik yapılacak egzersizlerle derinin esnekliği yeniden hızlıca kazanılırken kilo verme tamamen bittikten sonra bölgedeki yağ dokusu önceki haline göre çok daha azaldığı için spor yaparak deriye yeniden aynı gerginliği kazandırmak zorlu bir süreçtir.

· Doğru bölgelere yönelik doğru egzersizlerle devam etmeniz gereken bu yolda beslenmenize de dikkat etmeniz gerekir. Kilo vermiş olabilirsiniz ancak deriye gereken esnekliği yeniden kazandırmak için lifli gıdalarla beslenmeli , yağdan kaçınmalı ve asitli içeceklerden uzak durmalısınız.

· Her gün taze sebze ve meyve yemeniz vücudunuza kolajen alımınızı arttıracağından her gün taze mevsim sebze ve meyvelerini tüketmeye özen göstermelisiniz.

· Yağların eridiği dokunun kaslanarak toparlanması için protein tüketiminiz kritik önemdedir. Mümkünse her öğünde ızgara yada haşlama olarak pişirilmiş kırmızı et, balık eti yada tavuk tüketmeniz sürecinizi daha hızlı tamamlamanıza yardımcı olacaktır.

· Eğer sarkma ciddi boyuttaysa protein tozları ile takviye almanız daha etkin sonuçlara ulaşmanızı sağlar.Ancak doktorunuzdan yada spor antrenörünüzden bilgi almanız daha uygun olacaktır.

· Metabolizmanızı hızlandıracak yeşil çay , tarçın , karanfil gibi bitkilerle hazırlanacak metabolizma hızlandırıcı çay ve su mutlaka sıklıkla tüketmeniz gereken içeceklerdendir.

· Kol altında görülen sarmalar için spor salonunda çalışıyorsanız 2’şer kiloluk ağırlıklarla kollarınızı çalıştırabilirsiniz.Eğer egzersizlerinizi evde sürdürecekseniz kum doldurulmuş 2 litrelik su şişeleri bu egzersizi yapmanızı sağlayacaktır.


· Ağırlıklarınızı elinize aldıktan sonra baş parmağınız tavanı gösterecek şekilde kollarınızı öne doğru uzatıp kollarınız yukarı doğru kaldırın.Kaldırabildiğiniz en üst seviyede 2 saniye bekledikten sonra kollarınızı yeniden ilk konumuna getirin.Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set yapmanız ilk başlangıç için yeterli olacaktır.

[​IMG]

· Kalça altında görülen sarkma egzersizi için yapabileceğiniz en etkili egzersiz squat egzersizidir.Daha önceki yazılarımızdan yapılışını bulabileceğiniz squat egzersizine günde 20 tekrarlı 3 set ile başlamanızı öneriyoruz.

[​IMG]

· Arka bacak çalıştırmak için duvar oturuşu yapmanız yada duvar squatı tercih etmeniz etkili olacaktır. Duvar squatı normal squata gibi ancak duvara yaslanarak sandalyeye oturma pozisyonuna gelmeniz şekinde yapılır.Duvar oturuşunun hareketli olanıdır diyebiliriz.İnip kalmanız bacaklarınızı daha etkin çalıştırmanızı sağlayacaktır.

[​IMG]

· Göğüs sarkması en zor düzelen sarma problemlerinden biridir. Göğüs dokusunda ki kaslar göğüs kafesine bağlıdır ve bu kasları çalıştırmak için etkin kol çalışmaları yapmanız gerekir.

· Göğüs sarkması için ilk akla gelen egzersiz şınav hareketidir. Ancak şınavı yaparken duvar şınavı olarak çalışmanız sadece göğüs bölgesine yönelik olacağından hem daha kolay yapmanızı sağlar hem de göğüs kaslarınızı kuvvetlendirir. Bacaklarınız iki yana açık olacak şekilde ellerinizi duvara dayadıktan sonra göğüslerinizi kasarak duvara yaklaşıp uzaklaşarak yapabilirsiniz ilk başlangıç için 15 tekrarlı 3 set yeterli olacakır.

[​IMG]

· Vücudunuzda yaşanan sarmaları bu egzersizlere uzun süre devam ederek gidermeniz mümkündür. Ancak vücut sarkmalarını gidermek için yapılacak en etkin egzersiz yüzme çalışmalarıdır. Yüzerken tüm kas gruplarını çalıştıracağınızdan ve diğer egzersizlere oranla daha keyifli olduğundan sarkmalarınızı düzeltmek için zorlanmadan uygulamanız mümkün olacaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.