1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Kan Gruplarına Göre Sağlıklı Beslenme

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 544

Araştırmalara göre alınan besinlerin kan grubumuza göre vücudumuzda yarattıkları etkilerin farklı olduğu kanıtlanmıştır. Alınan besinlerin kan grubu ile olan uyumuna göre kan akışını ve metabolizmayı yavaşlatma ve hızlandırma etkisi bulunur.Kan grubuna uygun olmayan besinlerin alınması halinde kanın kalitesinin bozulduğu ve dolaylı olarak hücrelerimizin yapısında değişime neden olduğu kan gruplarına göre beslenmenin sağlık uzmanları tarafından kabul edilmesini sağlamıştır.

Kan grubuna göre beslenme yönteminde her kan grubu için yararlı ve zararlı olan besinler belirlenerek bu besinlerin dışında bir beslenme programı sürdürülmektedir. Yararlı besinlerin tüketilmesi ile vücudun doğal yapısını korunması ve ayrıca sağlık sorunlarına karşı bağışıklık sistemin güçlendirilmesi sağlanabilmektedir. Beslenme düzeninin kan grubuna göre düzenlenmesi 4 hafta gibi bir süre içinde vücutta ki yağlarda azalma görülmesini sağladığı gibi kiloda çok fazla değişim görülmede dahi bedende incelmeler gözle görülür hale gelecektir.

0 Grubu Beslenme Düzeni

Bilinen en eski kan grubu olan 0 grubunun et ve türevlerini tüketmeye en uygun kan grubudur. Güçlü bir sindirim ve bağışıklık sistemine sahip olan bu kan grubuna mensup kişiler enfeksiyonlara karşı dayanıklıdırlar. 0 grubu bireylerin sindirim sistemi midelerinde bulunan yüksek asit miktarına bağlı olarak et ve et ürünlerini tüketmede aktiftir. Ancak bu asitli yapı süt temeli ürünleri tüketmeye uygun değildir. Metabolizma hızının düşürmesinden ötürü süt ürünlerinin tüketimi kilo alımı ile sonuçlanacaktır. 0 Grubu kanlara sahip bireylerin tüketecekleri etlerin kimyasal işlem görmemesine dikkat etmeleri gerekir. Özellikle alerjilere yatkın yapıları sebebiyle doğal etleri tercih etmeleri uygun olacaktır.

O kan grubuna sahip bireylerin aktif olarak kırmızı et , yeşil sebzeler , tavuk ve balık eti , hindi ve meyve tüketimine yönelmeleri doğru bir beslenme tercihi olacaktır. Bu grubun tüketmekten kaçınması gereken yada az tüketmesi gıdalar ise süt , sütten üretilen besin maddeler, , mısır , buğday, mercimek ve patates gibi nişasta oranı yüksek besinler , gazlı ve kafein içeren içeceklerdir.

A Grubu Beslenme Düzeni

0 grubuna göre tam tersi bir yapıya sahip olan A grubu kana sahip kişilerin mide asitlerinin düşük olması nedeniyle et tüketimine yönelmemeleri gerekldir.Tüketilen etlerin düşün mide asidine nedeniyle rahat sindirilememesi vücutta ağırlık yapacak ve enerji düşüklüğüne sebep olacaktır. Mide asitliğinde düşüklük aynı zamanda süt ve sür ürünlerinin sindirimi sırasında da insülin tepkimesini arttırarak metabolizmayı yavaşlatmaktadır.

A grubuna sahip kişilerin ağırlıklı olarak sebzelerle beslenmesi daha etkinliği bir beslenme düzeni olacaktır.Özellikle kırmızı et tüketilmemesi onun yerine et tüketilecekse beyaz et ve balık eti tercih edilmelidir.Ayrıca midelerinde yaşanacak sindirim sorunlarını sebze tüketimi ile önleyebilirler.

Vücudun enzim ve antioksidan ihtiyacı için taze sebze tüketilmesi önerilmektedir. Tüketim yolu olarak çiğ yada haşlama tercih edilmesi gerekir, yağda kızartılan sebzelerden uzak durulmalıdır. A grubunun bağışıklık sistemi 0 grubuna göre düşüktür bu nedenle beslenmelerinde mutlaka doğal antibiyotik ve bağışıklık sistemi güçlendirici olarak bilinene sarımsağı kullanmaları önerilmektedir.

Mantar , soya fasulyesi , soya içeren kıymalar , muz , mercimek , turunçgiller ve limon A grubu beslenme düzeninde yer verilmesi gereken besinlerdendir.Kırmızı et , patates ve domates gibi besinler ise mide asitlerinin düşüklüğüne bağlı olarak kaçınmaları gereken besinler arasında yer almaktadır. A grubuna dahil olan kişilerin gün içinde sık sık beslenmeleri sindirim sistemlerini iyileştirecektir.

B Grubu Beslenme Düzeni

Hem otçul hem etçil beslenmeye uygun olan B grubuna dahil olan kişilerin beslenme düzenleri diğer gruplara göre daha çeşitli olmakla beraber özellikle kilo verimi açısında en etkin gruptur. B grubunun genel olarak düşük kan şekeri olduğu için sık sık beslenmeleri gerekir.

B grubu karbonhidratlar karşısında kilo alma eğitimi göstermektedir.Bu nedenle beslenme düzenlerinde mısır ,yulaf , buğday, fındık ve susam gibi nişastalı ve yüksek oranda karbonhidrat içeren besinlerden uzak durması gerekir.

Süt ve süt ürünlerini en iyi sindiren grup olması sebebiyle beslenme düzenlerinde bütün süt ürünlerine rahatlıkla yer verebilir ve gün içinde istenilen sıklıkta tüketebilirler. B grubunun beslenme düzeninde tercih etmeleri gereken en önemli besin maddesi zeytinyağıdır.Ayçiçek yağı , mısır özü yağı b gruplarının tüketmemesi gereken yağlar arasında yer almaktadır.

B grubuna sahip olan kişilerin mantar , yeşil sebzeler, patates, süt ve süt ürünleri,kırmızı et ve balık eti tüketmeleri önerilirken , tavuk eti , mısır, mercimek , yulaf gibi ürünlerden kaçınmaları gerekmektedir.

AB Grubu Beslenme Düzeni

A ve B grubunun birleşmesi ile oluşan AB grubuna dahil olan kişilerin sayısı dünya üzerinde azdır. Sindirim sistemleri hassas ve bağışıklıkları yüksek olan bu gruba dahil kişilerin dana eti gibi ağır etlerden uzak durmaları gerekmektedir. A grubunda olduğu gibi düşük mide asidine sahip olabildikleri gibi hassas sindirim sistemleri nedeniyle et tüketilmesi sonucunda sindirim sorunları yaşayabilen AB gruplarının kilo vermeleri zor olabilir.

AB grubunun tüketmesi en uygun besin balık ürünleri ve tavuk etidir.Çoğunlukla kırmızı etten kaçınmaları gerekir. Tüketilmesi durumunda ise ağırlıklı olarak sebzelerin olduğu et yemeklerini tercih etmelidirler. Hayvansal proteinler yerine bitkisel protein kaynaklarına yönelmeleri etkin bir beslenme yöntemi olacağından bu grubunun özellikle sebze alımına yönelmesi gereklidir. Süt ürünü tüketiminde ise kefir yoğurt gibi yararlı bakterilerin barındığı ürünlere yönelmeleri mide asitleri açısından yararlıdır.

AB grubuna dahil kişilerin beslenme düzenlerinde süt ve süt ürünlerini , deniz ürünlerini , et tercih edileceği zaman hindi etine yönelmeleri ağırlıklı olarak sebze tercih etmeleri önerilmektedir. Bu grubun kaçınması gereken besin maddeleri ise dana eti ve diğer kırmızı etler , mısır, kuru fasulye , mısır , bakla ve muz olarak sıralanabilir. Karbonhidrat alımının artması AB grubunda ciddi kilo alımları ile sonuçlanacaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.