1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat
  2. Sadece 10 saniyede diyetForum'a ücretsiz üye olabilir diyetisyenler eşliğinde güvenilir diyet listesi programları, diyet ve vücudunuz ile ilgili hesaplamalar,
    diyetforum.com Sağlıklı Beslenme ve Diyet Sosyal Platformunuz
    Duyuruyu Kapat

Kaliteli ve Yeterli bir Uyku ile Form tutun

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 551

Uykuya çok düşkün bireylerin genellikle kilolu olduğu hatalı inanışını sizlerde duymuşsunuzdur.Ancak yapılan araştırmalara göre uyku düzeni ve kilo vermek arasında sıkı bağlar mevcut. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu uykuyu almak, gün içinde ki beslenmenizi önemli ölçüde etkilemektedir. Özellikle erken bir saatte yatıp kişilerde genellikle fark edilmeden kilo verimi gerçekleşmektedir.

Gece geç saatlere kadar oturup az saat uyuyan bireyler yapılan araştırmaya göre günde 7-12 saat arasında kaliteli bir uyku uyuyan kişilere göre 400 kalori daha fazla almaya eğilimli olmaktadır. Ayrıca gene kısa süreli uyku uyuyanların cips , atıştırmalık ve şekerli yiyeceklere daha çok yöneldikleri görülmektedir. Yetersiz bir uyku sonucunda vücudumuzda meydana genel halsizlik hissini yüksek karbonhidrat alımı ile dengelemeye çalışmamızın bilimsel nedenini karbonhidratları incelediğimiz Spor Yaparken Beslenme başlıklı yazımızda da bulabilmeniz mümkündür.

Yeterli bir uyku uyumamız tokluk hormonu olarak bilinen leptin hormonunun üretimini tetiklemektedir. Leptin hormonunun istenilen düzeyde salgılanması gün içinde yaşanan açlık hissini azalttığından doğru miktarda uyuyarak daha az açlık hissedebilirsiniz. Az uyuyan kişilerde ise leptin hormonu yerine grehlin isimli açlık hormonu daha fazla salgılanmaktadır. Vücudumuz grehlin hormunu daha çok salgılandığında beynimiz düşük enerjiye sahip olduğunu düşünerek verimli çalışmak için enerji almaya yönelecektir bu da yeme dürtünüzü artırır.

Leptin hormonu
aynı zamanda vücudunuzda depolanmış olan yağları kan şekerine dönüştürerek gereken enerjiyi sağlamakla görevli bir hormon. İşte bu sebeple iyi bir uyku sonrasında leptin hormonu vücutta daha fazla bulunuyor. Leptin hormonu başka hormonlar varken salgılanmadığı için gece saatlerinde üretiliyor. Akşam yemeğinizi akşam saat 20:00’de yediğinizi düşünürsek ve sonrasında hiç bir şey yemediğinizi var sayarsak gece saat 02:00 civarında salgılanmaya başlayan bu hormon vücudumuzda depolanmış olan fazla yağları yakmaya başlamaktadır. Özellikle gece 02:00 saatinden sonra salgılanan bu hormondan faydalanmak için erken bir saatte uyumak etkili bir tercih olmaktadır.

Uykunun yeteriz kaldığı durumlarda beynimizin kendini iyi hissetmek için abur cubur olarak nitelendirilen yüksek karbonhidrat içeren besin maddelerine yönelmesi ve yorgunluk nedeniyle ödül mekanizmasının harekete geçerek daha yağlı besinlere yönelmesi araştırmalarla da desteklenmektedir.

Sağlıklı bir beslenme düzenini sürdürmenin yolunun aynı zamanda yeterli uyku uyumaktan geçtiğini söyleyebilmemiz mümkündür.Güzel ve fit bir görünüm için beslenme düzeninize dikkat ettiğiniz kadar en az 7 saatlik bir uyku süresine de dikkat etmeniz fazla kilolarınızdan daha kısa sürede zahmetsizce kurtulmanıza yardımcı olacaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.