Kadınlarda Ağırlıkla Çalışmanın Etkileri

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 592

Düzenli spor hayatına başlamak isteyen bir kadının korkusu ağırlıklı egzersizlerdir. Özellikle aşırı kas kütlesine sahip olunması çekincesi ile kadınların yaptıkları antrenmanlarda ağırlık kullanımından kaçındıkları görülmektedir. Body sporu ile ilgilenen kadınların vücut görünümüne neden olacağı çekincesi ile ağırlık kullanımından kaçınmakn oldukça yanlış bir tercihtir.Vücudunuzda bir body sporcusunun kas kütlesinin oluşması sadece ağırlık çalışmak ile oluşmayacağından bu korku ve endişeler nedeniyle egzersiz programlarında ağırlık kullanmamak aslında sağlıklı ve fit bir görünümün elde edilmesini engellemektedir.

Kadınların antrenmanlarında ağırlıklı egzersiz çalışmaları sürdürmelerinin en önemli etkisi kemik yoğunluğunun artmasıdır.Özellikle kadınlarda ileri yaşlarda görülen kemik erimesi problemini genç yaşlarda ağırlıklı egzersiz yaparak ortadan kaldırmak mümkündür. Ağırlık çalışması sırasında belli bir yüke maruz kalan kas lifleri yırtılır ve sonrasında daha dayanıklı ve kuvvetli olacak şekilde yeniden onarılır. Kas yapısının kuvvetlenmesi ise kemiklerinizi korurken kemik yapısı üzerinde de benzer bir etki sağlamaktadır.

Ağırlıkla yapacağınız çalışmalar sonucunda aşırı kas oluşumu yerine ince bir görünüme sahip olursunuz.Aynı miktarlarda yağ ve kas kütlerini incelediğinizde yağ kütlesinin kas kütlesinden çok daha geniş bir alana yayıldığını görmüşsünüzdür. İşte ağırlıklarla çalışmak vücudunuzda ki yağlı dokunun kas oranını artırır ve kilonuzda farklılık olmasa dahi daha sıkı ve daha ince görünümlü hatlara kavuşursunuz. Bir kadının ağırlık kullanarak aşırı kaslanması için vücudunda bulunan testosteron hormonunu arttırması gerekir. Kadın vücudunda ki testosteron üretimi bir erkeğe oranla çok daha az olduğundan dışarıdan iğne yolu ile alım yapılmaksızın aşırı kaslı bir görünüme sahip olmak bir kadın için oldukça zorlu bir uğraş olacaktır. Bu nedenle ağırlık kullandığınızda aşırı kaslı görünüme sahip olacağınızdan korkmadan egzersiz yapabilirsiniz.

Ağırlıklarla yapılan egzersizler kaslarınızın çalışma dinamiğini arttıracaktır.Bu nedenle spordan saatler sonra dahi metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz. Spor sırasında fitness yada aerobik kadar kalori harcamasanız dahi gün boyu vücudunuz daha fazla ve daha etkin çalışacaktır.

Kadınlarda sıklıkla görünen çelimsiz vücut görünümü ağırlıklarla yapacağınız doğru antrenmanlar sonrasında ortadan kaldırabilirsiniz.Bu durum sonucunda sakatlık riskiniz azalır ve duruşunuz güzelleşir. Vücudunuzunda bulunan kasların dengelenmesi gene ağırlık çalışmalar ile mümkün hale gelecektir.

Ağırlık çalışmak beslenme düzeninizi de etkileyecektir.Ağırlık çalışarak vücudunuzda insülin hassasiyetini azaltabilirsiniz. Bu sayede kilo alımını hızlandıran ve kilo vermeyi zorlaştıran insülin direnci riskini ortadan kaldırabilirsiniz. Kas kütlenizde ki artış kanda bulunan glikozu kullanacağından kan şekeriniz dengelenir ve daha zor kilo alırsınız. Spor yapan kişilerin yaktıkları kalori nedeniyle kilo almamasının yanında kan şekerlerinin dengesi nedeniyle de kilolarını kilo almadıkları araştırmalar sonucunda kanıtlanmıştır. Ağırlık çalışması sonucunda oluşan bu insülin hormonu etkisi şeker hastalığı riskini de azaltmaktadır.

Ağırlık çalışmanın bu faydalarının sonucu olarak kadınların egzersizlerinde mutlaka ağırlık kullanımına yer vermeleri önerilmektedir. Gün boyu metabolizmanızı hızlı tutacak ağırlıklı bir egzersiz sonucunda uzun seneler formda kalabilir ve çok özel diyet listeleri uygulamadan da kilonuzu dengede tutabilirsiniz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.