1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

İp Atlayarak Form Tutun

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 451

Çocukken sıklıkla yaptığımız ip atlama günümüzde en trend egzersizlerden biri olarak hayatımıza geri döndü. Özellikle park bahçe spor salonu gibi yerlerde ip alan bir çok kişinin ip atlayarak hareketli egzersizlerini sürdürdüklerini görebiliriz. Aslında baktığınız zaman özellikle boksörlerin spor yaşamları boyunca sıklıkla ip atladıklarını da görmüşüzdür. İp atlamanın çalıştırdığı büyük kas gruplarının yanı sıra kondisyon arttırıcı etkisininde de bulunması bir çok sporcunun bu egzersizi tercih etmesine neden olmaktadır.

İp atlamanın bir de çok tekniği bulunur bu tekniklerin hemen hemen hepsi aynı etkileri sunsalar dahi sıçramanın fazla olması , hızlı yada yavaş atlama gibi kriterlere bağlı olarak ayrı etkilerde sunarlar.

İp atlamanın genel olarak bakıldığında

· Yağ yakma

· Kondisyon arttırma

· Kasların güçlenmesi

· Kemik yapısının gelişmesi ve güçlenmesi

· Kardiyovasküler hareketler olarak bilinen kalp dostu bir egzersizlerin etkisini sunması

· Nefes düzenlemesi

· Selülitleri gidermesi

· Lenf sistemini çalıştırıp esnetmesi

· El ayak koordinasyonunu arttırması

· Varis görünümünü önlemesi

· Tek bir hareketle tüm vücudu çalıştırması

Başta olmak üzere sadece kilo vermeye değil birçok alanda olumlu etki sunduğunu söylememiz mümkün.

Koşu gibi egzersizler Anaerobik egzersizler olarak bilinirler. Yani oksijensiz kalori yakımı olarak tanımlanan yoğun enerji harcatan uzun vadeli devam edilmesi durumunda nabızda ciddi oranda artışa neden olduğundan her bünyenin rahatlıkla yapabileceği egzersizler değildir. En azından düzenli bir spor yaşantınız yoksa sürdürmekte zorlanmanız mümkündür. Ancak ip atma koşu gibi yoğun enerji harcatan egzersizlerinin etkisi sunarken aşırı bir yorgunluk yaratmayacağından uzun süreli yapmaya daha uygun olan bir egzersiz türüdür. Bu nedenle bir çok kişi tarafından severek yapılmaktadır. Üstelik dakikada 20 kaloriye kadar yakması nedeniyle düzenli devam etmeniz halinde vücudunuzda ki farklılıkla kısa sürede gözle görebilirsiniz. Günde sadece 15 dakika ayırarak istediğiniz fit görünüme birkaç hafta içinde ulaşmanız mümkün.


1. ip atlama modeli çocukken atladığımız gibi iki ayağı aynı anda yerden kaldırırken ipi ayakların altından geçirmektir. Bu egzersizi yaparken yerden çok fazla yükselmeden atlamanız daha etkili olacaktır.Kaslarınız ufak ufak ısınacağından bir nevi çalışmaya ısınma hareketi olarak değerlendirmemiz mümkün.

[​IMG]

2. ip atlama modeli atlama esnasında bacakları çekebildiğimiz kadar yukarı çekerek atlamadır.Bu atlama modelinde karın kaslarınız sıkıştırarak göbek bölgesini daha aktif çalıştırmanız mümkün olur.

[​IMG]

3. İp atlama modeli adımlayarak atlama yapacağınız modeldir ip ayaklarınızın altında geçerken koşar gibi adımlayarak iki ayak arka arkaya olacak şekilde atlama sağlanır. Bu model koşuya yakın olduğundan kalça bölgesini aktif çalıştırarak selülit görünümünde etkilidir.

[​IMG]

4. İp atlama modeli alçak atlama modelidir.Bedeninizle çömelerek zıplamalısınız.Daha profesyonel bir atlama modeli olduğu için yeni başlayanlardan ziyade uzun süredir atlayan bireylerin uygulaması tavsiye edilemektedir.Çömelme esnasında karın kasları ve kalça kasları kasıldığından daha etkin bir kas çalıştırma modelidir.


[​IMG]
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.