1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

İç Bacak İncelten Egzersizler

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 469

Bacaklarda bulunan yağların özellikle de iç bacak bölgesinin inceltilmesi ve sıkılaştırılması zorlu ve uzun bir süreçtir. Bacak egzersizlerinin bir çoğu özellikle dış bacak ve kalça altı bölgesine etki eder iç bacak ise daha yumuşak bir bölge olduğu için çalıştırılması daha zordur. Doğrudan iç bacak bölgesinde ki kaslara yönelik egzersizlerin tercih edilmesi gerekir. Pilates topu ile yapılan bacak egzersizlerinin bir çoğu iç bacak bölgesine yöneliktir. Pilates topunu bacaklarınızın arasına sıkıştırıp bacaklarınızı birbirinize yaklaştırıp bırakmak dahi iç bacağınızı çalıştıracak bir egzersiz modelidir.Ancak pilates toplu olmadan da yapabileceğiniz egzersizler bulunuyor.Her gün düzenli olarak bu egzersizleri yaparak 1 ay gibi bir süreçte daha sıkı iç bacak bölgesine sahip olabilirsiniz.

Bacak Kaldırma Egzersizi

Bedeninizin yan tarafına yatarak üstteki bacağı kaldırıp indirme egzersizini eminiz ki hepiniz duymuş ya da uygulamışsınızdır. Aynı tarzda yapılan iç bacak egzersizi ise üst bacağın değil alt bacağın kaldırılması ile uygulanmaktadır.

Bedeninizin yanına yatıp iki bacağınız üst üste konumda iken üst bacağınızı yer e90 derecelik acı yapacak şekilde tabanınızla bastıktan sonra altta kalan bacağınızı kaldırabildiğiniz kadar yukarı kaldırıp yeniren ilk konumunuza dönerek uygulayacağınız bu egzersizde iç bacak kaslarınızda ki gerilimi hissedebilecekseniz. Egzersizi yaparken altta kalan havaya kaldırdığınız bacağınızın gergin olması önemli bir ayrıntıdır.Böylelikle iç bacak kasınızı daha etkin bir şekilde çalıştırabilirsiniz. İlk başlangıç için 10 tekrarlı 3 set yeterli olacaktır.

[​IMG]

Bacak Açma Egzersizi

Genellikle balerinlerin ısınma egzersizi olarak bilinen bu çalışma ile gene doğrudan iç bacak bölgenize etki edebilirsiniz. Yere sırt üstü uzanıp bacaklarızı yere 90 derecelik acı ile havaya kaldırdıktan sonra ayak tabanlarınız birbirine bakacak şekilde ilk konumunuzu almalısınız. Ardından ayak tabanlarınızın birbirine doğru baktığı konumu bozmadan bacaklarınızı yanlara doğru açarak iç bacak bölgenizi çalıştırabilirsiniz. Bu egzersizde dizlerinizi kırmadan uygulamanız etkisini tam anlamıyla alabilmek için önemlidir.İlk başlangıç için 12 tekrarlı 3 set ile başlamanız uygundur.

[​IMG]

Bacak Çekme Egzersizi

Bir önceki bacak açma egzersizi ile bezer tarzda olan bu egzersizde yere 90 derecelik acı ile havaya kaldırdığınız bacaklarınızı ayak tabanlarınız gene birbirine bakacak şekilde konumlandırmalısınız. Bu aşamadan sonra bacaklarınızı dizlerinizden kırarak kendinize doğru çekmelisiniz. Bacaklarınızı kendinize doğru çekerken topuklarınızın birbirine değiyor olması egzersizin etkinliğini arttıracaktır. Bacaklarınızı çekebildiğiniz kadar kendinize çekmelisiniz. İlk başlangıç için 12 tekrarlı 3 set uygun olacaktır.

[​IMG]

Balerin Yürüyüşü Egzersizi

Bu egzersizi bir balerinin yürüyüşü gibi tarif edebiliriz. Arka bacağınız yere sabitken ön bacağınızı 45 derecelik bir açı ile parmak ucunuzu yere değdirecek şekilde öne doğru uzatırken arka bacağınızı hafifçe kırarak üzerine çömelin. Bu çömelme işlemi tam manasıyla bir çömelmeden ziyade bacağa hafifçe eğim verme olarak tanımlanabilir. Vücudunuzun ağırlığını bedeninizin arkasına doğru vermelisiniz böylelikle geride ki bacağınızın iç bölgesinde ki kasların çalıştığını hissedebilirsiniz. Parmak uçlarınızın bedeninizin yan tarafına doğru bakmalıdır. Dizinizi kırıp hafifçe çömelirken bu etki ile iç bacak kaslarınızın üzerine yük binecek ve beden ağırlığınızla etkili bir çalışma yapabileceksiniz.

Egzersizin ikinci aşamasında arkada ki bacağınızın konumunu değiştirmeden öne attığınız bacağınızı gene parmak ucunda olacak şekilde arkaya atmalı ve geriye doğru esnetmelisiniz.

İlk başlangıçta her bacak için 15 tekrarlı 2 set uygulayabilirsiniz.

[​IMG]
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.