1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Hızlı Zayıflamanın İpuçları

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 389

Özellikle yaz dönemine girerken ya da özel günler öncesinde herkes kısa sürede hızlı kilo vermeyi hedeflemektedir.Bu süreçte tercih edilen hatalı diyetler ya da yanlış beslenme gibi durumlar vücut dengenizi bozurak kilo vermek yerine kilo almanıza neden olabilir.Ancak doğru beslenme düzeni ile dikkat edeceğiniz bazı kilit noktalar daha hızlı kilo vermenizi sağlayacaktır.

Kilo vermenin mantığı basittir.Ya vücudunuza almanız gerekenden az kalori almalısınız yada aldığınız kalorileri egzersiz ile yakmalısınız. Elbette burada ki az kalori alma durumu aç kalmak olarak anlaşılmamalı. Vücudun ihtiyaç duyduğu besinleri alarak kalorinizi sınırlamak kilo verdirecektir ancak aç kalmak vücudunuzun metabolizma hızını düşürecek , vücudunuzu kapatacak ve temel fonksiyonlarınıza yetecek kadar enerji harcamasına neden olacağından kilo vermek mümkün olmaz. Bu nedenle hızlı zayıflamak için doğru besinleri tüketmeniz gereklidir.

Hızlı kilo vermenin ilk koşulunun doğru gıdalarla beslenmek olduğunu vurguladıktan sonra hangi gıdaların vücutta ne işe yaradıklarını kısaca özetleyerek nelerle beslenmenizin doğru olduğunu belirtmek isteriz.

Karbonhidratlar

Vücuda enerji veren yiyecek grubu olarak bilinen karbonhidratlar basit şekerler , disakkaritler ve polisakkaritler olarak 3 gruba ayrılır.Basit şekerler olarak bilinen karbonhidratların arasında vücuda en yararlı olanı polisakkaritlerdir.Nişasta içeren besinler olarak sınırlayabileceğimiz polisakkiritler sağlıklı beslenme için tercih edilmesi gereken gıdalardadır. Vücudun maksimum %60 oranında enerjiyi karbonhidratlardan karşılaması düzenli bir beslenme için yeterli kabul edilir. Bu oran günlük 300 gr karbonhidrata karşılık gelmektedir. Karbonhidratlar vücutta en hızlı sindirilen ve enerjiye dönüşen yiyecek gruplarındadır. Bu nedenle sağlıklı beslenme lif içeren karbonhidrat tüketimi tercih edilmelidir.

[​IMG]

Proteinler

Vücudun yapı taşı olan proteinler vücut kas yapısı için gereklidir. Bitkisel ve hayvansal olarak iki gruba ayrılan proteinler tüketildiğinde zor sindirilir ve bu sayede uzun süreli tokluk sağlar. Protein beslenme düzeni kilo vermek için gerekli olan bir detaydır. Öğünlerde yüksek protein içeren besinler tercih etmeniz kısa sürede kilo vermenize yardımcı olacaktır.

[​IMG]

Sebzeler

Proteinlere oranla daha kısa sürede sindirilen ancak karbonhidratlara oranla daha geç sindirilen sebzeler vücudun ihtiyaç duyduğu vitaminleri alacağınız depolardır.Sadece sebze tüketimi sağlıklı bir yaşamı getirmez ancak özellikle karbonhidrat yerine sebze tüketimi ike kilo dengenizi koruyabilir , sebzelerin tok tutması nedeniyle kısa sürede kilo verebilirsiniz.

[​IMG]

Hızlı kilo verme sürecinde aç kalmamanız gerekir.Aç kalan vücudun enerjiyi harcamaktan sakınması nedeniyle kilo verme eylemi duracak ve vücut kendini ana işlevlere odaklayarak daha az enerji açığa çıkartacaktr.Aç kalınması sonucunda vücut bir sonraki besininizi bir sonraki açlık sürecinde yeterli hale getirebilmek için iki kat daha fazla depoalayacak yani aç kalarak verdiğinizi düşündüğünüz kiloları daha fazla olarak geri alacaksınız.Bu nedenle hızlı kilo vermek isteyenlerin az az ama sık sık vücudun ihtiyaç duyduğu sağlıklı besinlerle beslenmesi gereklidir.

Hızlı kilo vermek için egzersiz dostunuzdur. Eğer yoğun bir tempoda iş hayatınız varsa bir durak önce inmek asansör yerine merdiveni kullanarak egzersiz yapmanız mümkündür. Zamansızlıktan şikayet etmek yerine zaman yaratmak hızlı kilo vermenizi sağlar.

Abur cubur tüketmek, hızlıca karnınızı doyurmak için yüksek kalorili ve şeker barındıran meyve sularını tüketmek , stres nedeniyle sürekli birşeylar atıştırmak kilo vermenizi engelleyen en önemli sebeplerden bir kaçıdır. Bunun yerine çantanızda bulunduracağınız kuru kayısı , kuru meyve , goji berry ya da kuru et gibi atıştırmalıkla hem abur cubur yemenizi engeller hem de stres anında kilo alacağınız besinlere yönelmenizi önler.


Alkol tüketimi kilo almayı sanıldığından daha çok hızlandıran bir eylemdir.Eğer kilo vermeyi istiyorsanız yüksek miktarda şeker barındıran alkollü içeceklerden uzak durmanızı öneriyoruz.

Gün içinde 2 litre suyunuzu eksik etmemeniz hem vücudunuzda ki ödemi atmanız sağlar hem de kilo verişinizi hızlandırır.Vücudunuzda ödem yapan toksinlerden arınmak ve kilo verişinizi hızlandırmak için su içmeyi ihmal etmeyin.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.