1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Hızlı Kilo Vermenin Sonu Hızla Kilo Almak mı ?

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 476

Günümüzde kilo fazlası olan bir çok birey kilo fazlalarını özellikle yaz dönemi başlamadan önce hızlı kilo vererek azaltmak istemektedir. Ancak herkesin kafasına takılan ve bir çok kaynakta da söylendiği gibi hızlı kilo vermek hızlı kilo aldırır mı sorusudur.

Vücudumuzda ki fazla kilolardan kurtulmak için çok diyetler yapılması diyet sonrasında eski beslenme düzenimize dönersek verdiğimiz kiloların hızla geri gelmesine neden olacaktır.Çünkü diyet programına uyarken vücudumuza girmeyen besinlere geri döndüğümüzde vücudumuz bir süre bu maddelerin eksikliğini hissettiği için yağ , karbonhidrat gibi gıdaları doğrudan depolamaya yönelecektir.Bu durum vücudumuzun doğal davranışıdır.İlerde yaşanacak bir açlık durumunda sistematik bir şekilde çalışması depolanan bu yağlar sayesinde önlenebileceği için diyetten çıkınca eski yeme düzenine dönmemiz hızla kilo almamıza neden olur.

Vücudumuzun bir kilo hafızası vardır.Çıktığınız kilo vücudunuz ve yağ hücreleriniz tarafından hiçbir zaman unutulmaz.Ayrıca fazla yağlanma hücrelerin yapısında bozulmaya neden olacağı için yeniden yağ depolamaya hazır halde bulunan hücrelerimiz eski sağlıksız beslenme düzenine döner dönmez yapılarına uygun hale gelmek üzere çalışmaya başlarlar.Bu da hızlı kilo veren kişilerde hızlı kilo alımını durumunu oluşturur.

Peki diyeti nasıl yapmalıyız ki yeniden kilo almayalım?

Burada aslında bir diyet programı yerine düzenli beslenmeden bahsetmek daha doğru olacaktır.Vücudumuzun ihtiyaç duymadığı yada vücuda fazladan alınan besinler bulunur.Bu besinlerin ilki şekerdir.İnsan metabolizmasının ihtiyaç duyduğu şeker sebze ve meyvelerden yeterince karşılandığı için ekstradan şeker almamız vücudumuza yapacağımız en büyük kötülüklerden biridir. Çünkü alınan bu şeker doğrudan depolanarak bize kilo olarak geri döner.

Zayıflamak için diyet sebze yemekleri , diyet menüler gibi kavramlar var. Aslında diyet yemek diye bir algı yoktur. Diyet yemek vücudumuza ihtiyacından fazla yağ almamak ve karbonhidratı olabildiğince az yada kaliteli karbonhidratlarla karşılamak demektir. Yiyeceğiniz bir tabak makarna yada beyaz ekmek çok lezzetlidir eminiz. Ancak bu besinler size anlık bir doyum hissi verdikten sonra hızla vücutta öğütülecek ve yeniden acıkmanıza neden olacaktır. Bu nedenle diyet listelerine uymak yerine karbonhidrat en aza indirmek beyaz ekmek yerine buğday ekmeği tüketmek , margarin yerine doğal yağları kullanmak vücudunuza dengeli beslenme imkanı sunarak kilo vermenize yardımcı olur. Ayrıca bu şekilde vereceğiniz kilo vücudu aç bırakmayacağınız için kalıcı olacaktır. Evet istediğiniz gibi hızlı bir sürede kilo vermeyeceksiniz ama yavaş ve emin adımlarla ilerleyeceğiniz için vereceğiniz kilo kalıcı olacaktır.

Zayıflamak istiyorsanız ve hem fit hem de sağlıklı kalmak hedefindeyseniz diyet menülerden destek almak yerine beslenme düzeninize köklü bir değişiklik yapmanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.
Yüklüyor...