1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Hastalıklara Karşı Vücudunuzu Savunun: Ketojenik Diyet Nedir ve Nasıl Yapılır

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 651

Sadece zayıflamak isteyenlere yönelik bir diyet olmaması ile bilinen ketojenik diyet Steve Jobs’un kanserle mücadele sürecinden tanındı. Karbonhidrat açısından düşük bir diyet olan ketojenik diyeti aynı zamanda kanser ve epilepsi gibi ciddi sağlık sorunlarıyla mücadeleye etmeye yönelik bir diyet. Ağırlıklı olarak hastalıklarla mücadele sürecinde tercih edilen ketojenik diyeti son dönemde hem sağlıklı beslenmek hem de zayıflamak isteyen bireylerce de sıklıkla tercih edilmektedir.

[​IMG]

Ketojenik Diyet Nedir ? Ketosis Güvenli midir ?


Ketojenik diyetinde amaç karbonhidratı az alarak vücudun enerji sırasında yağları yakmaya yöneltilmesidir. Protein ve yağ alımını normal düzeyde sürdüren diyet uygulayıcısı karbonhidratı az oranda alır ve bu sayede vücut enerji açığa çıkartmak üzere depolanan yağları yakar. Ketojenik diyet bir kasrbonhidrat diyeti olsa dahi her karbonhidrat diyetine ketojenik diyet denilebilmesi mümkün değildir. Ketojenik diyetini diğer karbonhidrat diyetlerinden ayıran özellik tüketilen maddelerin %65’inin protein , %30’unun yağ ve %5’inin de karbonhidratlardan oluşmasıdır. Diğer karbonhidrat değerlerinde bu değerler farklı olduğu için sadece zayıflamaya yada sadece sağlığa yönelik olarak sürüdüleblirler. Ketojenik diiyeti ise her iki olgu için sürdürülen bir diyet olarak tercih edilen özel diyet listeleri arasında bulunmaktadır.

Ketojenik diyetinin tercih edilmesinin başlıca nedeni yağlı yiyeceklerin küçük porsyionlar tercih edilse bile uzun süreli tokluk hissi yaratıp , enerji seviyesini yüksekte tutmasıdır. Bu sadece karbonhidrat alımının yarattığı enerji düşüklüğü ve metabolizma yavaşlığı ketojenik diyetlerde görülmemektedir.

Ketojenik diyetler diyabet hastalarında görülen glisemik indeksi düzensizliklerini önlemektedir. Ayrıca epilepsi nöbetlerinin azalttığı doktorlar tarafından onaylanmıştır. Steve Jobs’un ise kanser teşhisinden sonra ketojenik diyetle beslenerek 2 sene daha fazla yaşadığı bilinmektedir.

Katejonik diyetin en önemli noktası karbonhidrat alımını azaltarak aslında kilo almaya yönelik olan yağların bu etkisi gidermek ve vücutta enerjiye döndürülen besin maddelerinin yağlar olmasını sağlamaktır. Bu sayede doğru protein ve yağlar yeterli düzeyde alınabilmektedir. Diyeti sürdürürken vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri tükettiğinizden emin olmanızı öneriyoruz.

Ketojenik diyette karbonhidrat alımının kısıtlanması en başta ekmek tüketimine etki etmektedir.Ketojenik diyeti sürdürürken aslında kilo almanıza ciddi etki sağlayan ekmekten uzak kalmanız gerekir. Gıdaları gerçek lezzetlerine varabilmek açısından ekmek tüketimini kesmek etkili bir tercih olacaktır.

Omega 3 içeren ve vitaminlerle zenginleştirilmiştir, soğuk sıkım bitkisel yağ türleri ketojenik diyetiniz boyunca severek tüketeceğiniz yağlardandır.Özellikle D vitamini içeren bitkisel yağlar diyetiniz boyunca almanız gereken vitamin ve mineral desteğini sağlayacaktır. Kenevir yağı , balık yağı , keten yağı ve kolza tohumu yağı gene diyetinizde tercih edebileceğiniz diğer yağlardandır.

Kahvaltıda tercih edeceğiniz peynir ürünlerinin de gene omega 3 ve vitamin açısından zengin olan peynirlerden olması gerekir. Özellikle tam yağlı peynirler karbonhidrat içeriği açısından düşük değerdedir. Protein ve yağ ağırlıklı olan eski kaşar , keçi peyniri,ezine peyniri ve tam yağlı krem peynirler diyetiniz boyunca istediğiniz sıklık ve miktarda tüketebileceğiniz ürünler arasında yer almaktadır.

Kırmızı meyvelerin kanserle mücadelede etkin bir öneme sahip olduğu bilinmektedir.Bu kapsamda ketojenik diyetinizde kırmızı meyvelerden olan çilek , böğürtlen , kuşburnu gibi meyveleri tercih edebilirsiniz. Meyve tercihinizi taze ve dondurulmuş meyveden yana kullanmanız gerekir. Kurutulmuş meyvelerde şeker bulunabileceğinden bu tarz besin maddeleri diyetinizi olumsuz etkileyecektir.

Ketojenik diyeti boyunca kan şekerinizi yükselten nişastalı gıdalardan uzak durulması gereklidir.Mısır, nohut, kuru fasulye ,bezelye ve pişmiş havuç gibi yüksek karbonhidrat içeren sebzeler yerine yeşil yapraklı sebzelerden olan ıspanak , kuşkonmaz, brokoli , roka, salatalık, lahana ve yeşil fasulye gibi besin maddeleri tüketilmelidir.

Her diyette olduğu gibi ketojenik diyette de doğru miktarda sıvı almanız maksimum önemdedir.Alınacak sıvının su olması önerilmektedir.Ancak su tüketimini az olan bireyler şeker kullanmadan bitki ve meyve çaylarını tüketebilirler. Diyette şeker içeren meyve suyu ve meşrubatların tüketilmemesi gerekmektedir.Ayrıca yüksek karbonhidrat oranı nedeniyle alkollü içeceklerin tüketiminden kaçınılmalıdır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.