1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Hamilelikte Doğru Gıdalarla Beslenin

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 387

Hamilelik süreci bir kadının en önemli hayat evrelerinden biridir.Yeni bir yaşamı yaratacak olanın anne adaylarının sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek için kendi beslenmelerine maksimum özeni göstermeleri gerekir. Son dönemde hamilelik döneminde özel beslenme önerileri için diyetisyenleri ziyaret eden annelerin sayısı oldukça fazlalaşmıştır.Annenin hamilelik sürecinde beslenmesine önem göstermesi hem bebeğin sağlıklı bir şekilde doğmasını sağlar hem de annenin bu dönemi aşırı kilo almadan geçirmesine yardımcı olur.

Hamilelikte Kilo Almamak İçin Neler Yapmalısınız ?


Hamilelikte yaşanan kilo artışı en başta bebeğinizin gelişiminin doğru olduğunu göstermektedir.Ancak hamilelikte iki can taşıyorum o nedenle porsiyonları büyütmeliyim yanlışına düşülmemesi gerekir. Özellikle tecrübeleri ile anneye destek olmak isteyen aile büyüklerinin bu yönde ki önerileri hem annenin dönüşü zor bir yola girmesine hem de bebeğin sanıldığının anne karnındayken sağlıksız beslenmesine neden olacaktır. Ayrıca hamilelikte aşırı yemek tüketen annelerin çocuklarının ilerde obezite hastalığına yakalanma riskleri artmaktadır.

Hamilelikte İlk 3 Ay Beslenme


Hamileliğin ilk üç ayında annenin vücudu yemekleri depolamaya ve alınan besinlerden bebeğe maksimum fayda sağlamaya yöneleceğinden özellikle ilk üç ayda bebek için ekstradan kalori alınması gerekmez. Bebeğinizin gelişim süreci ilerlediğinde yani 3. Aydan itibaren yiyeceklerinizi de bu süreci desteklemek adına arttırmanız gerekecektir. Günlük almanız gereken kaloriye ek olarak hamileliğin 3. Ayından sonra 450 kalori daha almanız gerekir. Bu miktar bebeğin gelişimini sağlıklı olarak sürdürmesi için yeterli bir miktardır.

[​IMG]
Hamilelik sürecinde kan şekerini aşırı yükseltecek karbonhidrat ve nişasta ağırlıklı gıdaların tüketilmesi bazı risklere neden olacaktır.Yüksek kan şekeri düşük , bebeğin beyin gelişiminde eksiklik ve doğum hatalarına sebebiyet vereceğinde anne adayının beslenme düzeninde vücuda yarayan besinleri tercih etmesi gerekir.


Hamilelikte Beslenme Listesi


Hamilelik döneminde annenin protein alımını arttırması bebeğin kas doku ve organ gelişimini desteklediğinden zorunludur. Ayrıca bu dönemde annenin de kas dokusunu korumaya ihtiyacı olacağından bebek başına günlük alınması gereken protein miktarını 25 gram arttırılması gerekir. Çoklu hamileliklerde bu protein miktarı bebek sayısına göre artış gösterecektir.Yetersiz protein alımı bebeğin gelişimini duraklatacağı gibi , annenin vücudunun ihtiyaç duyduğu proteininde bebek için harcanmasına neden olacak ve anne kendini güçsüz ve halsiz hissedecektir. Bu durumu gidermek için her öğünde süt , yumurta , yoğurt ve et türevleri gibi zengin protein kaynakları eksik edilmemelidir. Ayrıca nohut, mercimek ve baklagillerin içerdiği protein miktarı fazla olduğundan bu tarz besin maddelerinin de kullanılması önerilmektedir.

Hamilelik süresi boyunca bebeğinizin beyin gelişimini destekleyecek omega 3 yağ asitlerinin alınması gerekir. Erken doğum riskini de azaltan omega 3 asitleri annede doğum sonrası görülen ruhsal etkileri de en aza indirmektedir.Hamilelikte bu nedenle balık tüketimi ayrı önem kazanır. Özellikle hamileliğin 3. Ayından itibaren haftada 200 grama yakın yağlı balık tüketilmesi yararlıdır. Balık tüketmekte zorlanan anneler ise omega 3 yağ asitlerini ceviz , ceviz yağı , keten tohumu yağı ya da chia tohumu yiyerek alabilirler.

Vücudun yakıtı olarak bilinen karbonhidrat alımları annenin enerji düzeyini doğrudan etkilediği için hamilelikte karbonhidrat alımının arttırılması gerekir. Karbonhidrat alımını zengin karbonhidrat kaynaklarından ya da lifli gıdalardan yapmanız hem enerjinizin daha uzun süre devam etmesini sağlar hem de kan şekerinizi dengede tutar. Bu nedenle yulaf , tam buğday ürünleri , lifli sebzeleri tüketmelisiniz.

Gebelikte Beslenme


Hamileler ne yemeli ? Sorusuna aşağıdaki gıdaları öneriyoruz. * Elbette bu teşhisi iyi yapabilmek için nelere alerjiniz var ve kan değerleriniz vücut bağışıklıklarınız gibi bir çok değerle birlikte hamile olduğunuz için alınması ve ölçülmesi gereken bir çok değeri hamilelik ile ilgili randevu alacağınız bir sağlık kuruluşunda ölçtürüp çıkan sonuçlara göre izin verilen ölçüde ve izin verilen şekilde burada önerilen gıdaları tüketebilirsiniz.

· C vitaminini alabileceğiniz ve lif kaynağı olan meyve ve sebzeler

· Bebeğin sinir sistemi gelişiminim destekleyen folat içerikli ıspanak , buğday ve fasulye

· Ana protein alımınızı sağlayacak olan süt ürünleri

· B12,demir ve protein alımınızı sağlayacağınız kırmızı et , balık ve yumurta

· Omega 3 yağ asitlerini edinebileceğiniz badem , ceviz , keten tohumu ve somon

Yemenizin gerekli olduğu bu besinlerin yanı sıra özellikle çiğ et, sakatat ürünleri , civa içeren uskumru , tuna ve kılıç balığı gibi balıklar , pastörize edilmemiş gıdalar hamilelik süresince kaçınmanız gereken , bebeğin gelişimine yararda bulunmayacağı gibi zarar veren yiyeceklerden bazılarıdır.

Hamilelik döneminizde doktorunuzun yönlendirmelerine ek olarak diyetisyen yardımı ile hem kendiniz hem de bebeğiniz için en doğru beslenme düzenini sürdürmeniz önerilmektedir.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.