1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Göbek Bölgesini Zayıflatan Diyet

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 394

Bilindiği üzere özellikle bölgesel zayıflama diyet yapan kişilerin en sıkıntılı oldukları konulardan biridir. Her ne kadar yapılan diyet tüm vücutta ki fazla kiloyu azaltmaya yönelik olsa da göbek gibi inatçı bölgelerde ki yağlanmaların azaltılması ve bölgesel incelme her diyetle elde edilebilen bir durum değildir. Kilo verdiğiniz halde hala sorunlu olan göbek bölgenizin biçimsiz durduğunuzu görebilirsiniz. Eğer sizin de kilo vermenin yanı sıra belli bölgelerde ki kilo fazlanızı vermeye daha çok ihtiyacınız varsa bölgesel incelmeyi hedefleyen diyetleri tercih ederek daha etkin sonuçlara ulaşmanız mümkün.


Göbek bölgesine yönelik bir beslenme tercih etmek için öncelikle göbek bölgesinde ki yağların oluşumu hakkında birkaç bilgiye sahip olmamız gerekir.

1. Vücut yapısı ilk çağlardan beri benzer bir şekilde süregelmiştir. Yaşamımızı sürdürmek üzere çalışan vücudumuz özellikle besin temin edilemeyecek zamanlar için kendisine bir depo oluşturur ve açlık anında temel yaşam fonksiyonlarını sürdürmek için gerekli olan enerjiyi bu depolardan karşılar.

2. Bu depolarda biriktirilenler ise gerektiğinde enerjiye dönüştürülebilecek yağlardır.

3. Tüketilen fazla yağ ve şeker o gün sürdürülen faaliyetlerde enerjiye döndürülecek miktardan fazla ise vücut bu fazlalıkları depolar ve bu durum size kilo olarak geri döner.

4. Özellikle fiziksel olarak ağır aktiviteler sürdüren sporcuların normal aktivite düzeyine oranla daha çok yemelerine rağmen kilo almamalarının nedeni budur.

5. Vücudumuz bu depolama işlevini yerine getirirken özellikle kas yapısı daha durağan bölgeleri seçerek depolamaktadır.

6. Basen , göbek , bel çevresi gibi alanların kas yapıları örneğin bacaklarda ki kasalara oranla daha durağan yapıda olduğu için bu alanlar depolamaya en uygun alanlardır ve yağlanma bu nedenle ağırlıklı olarak bu bölgelerde oluşurken en zor bu bölgelerden atılır.



İşte tüm bu sebeplerle çoğu kişi ciddi diyetler yaptıkları halde göbek bölgelerini inceltemezler.

Kısaca göbek bölgesini zayıflatabilmek için vücudumuzu depolardan harcamaya yöneltmemiz gerekir. Buradan çıkartılması gereken fikir kesinlikle aç kalınması değildir. Çünkü aç kalmak aksine vücudun tüm kaynaklarını azaltıp daha az enerji harcamaya yöneltilmesi manasına gelecektir. Yapılması gereken depolanmış olan kaynakları azaltmak ve enerjiye döndürülmesi için vücudu bu alanlardan harcamaya yöneltmektir. Depolanan maddelerin yağ şeker gibi karbonhidrat içerikleri olduğunu düşünürsek göbek bölgesinde ki yağları azaltmak ve incelme sağlamak için karbonhidratlardan uzak durulması gerektiği sonucuna ulaşabiliriz.

Göbek bölgesini inceltmek için yapacağnız diyette öncelikle sofra şekeri en büyük düşmanınız olacağından bu diyeti sürdürürken şekerden uzak kalmanız zorunludur. En büyük dostunuz ise daha önce ki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi sindirilme sürecinde ekstra enerji açığa çıkartan proteinlerdir.


Kahvaltı Öğünü

Güçlü bir protein kaynağı olan yumurta kahvaltı öğünlerinin kurtarıcısıdır.Bu nedenle kahvaltıda yumurta tüketmeniz önerilmektedir.

· 2 adet haşlanmış yumurta ( tavada yapılacaksa yağsız yapılmalıdır)

· Yarım bardak süt yada 1 dilim beyaz peynir

· 3 adet zeytin

· 3 adet taze ceviz içi (işlem görmemiş olmalıdır)

Karbonhidratlardan uzak durulması önemlidir.Bu nedenle kahvaltı öğününde tam buğday çavdar dahil olmak üzere ekmek tüketmemeniz daha etkili olacaktır.Ancak ekmeksiz beslenmek size zor gelecekse çeviz içi yerine 1 dilim buğday ekmeği tercih edilebilir.


Öğle Öğünü

· 1 kase yoğurt

· 1 Porsiyon mevsim sebzelerinden yapılmış zeytinyağlı yemek (zeytinyağı yerine haşlanmış be baharatla tatlandırılmış olarak ta tercih edebilirsiniz)


Akşam Öğünü

· 1 porsiyon yağsız ızgara olarak tercih edebileceğiniz ana yemek ( 1 adet balık , 4-5 adet köfte , 2 parça tavuk göğüs eti tercih edebilirsiniz)

· Izgaranın yanına iki servis kaşığı kadar zeytinyağlı sebze yemeği alabilir yada 4-5 haşlanmış sebzeler ile tatlandırabilirsiniz. (brokoli , kabak , kereviz tercih edebilirsiniz)


Ara Öğünler

Ara öğünlerde

· 1 kase yoğurda eklenmiş semiz otu yada salatalık

· 1 bardak soğuk süt yanında 1 adet havuç

Gibi sade atıştırmalıklar kurtarıcınız olacaktır.


Göbek bölgesine yönelik olan bu diyetinizde akşam saat 9 dan itibaren atıştırmalık dahil besin maddesi tüketmemelisiniz .İçeceklerinizi şekersiz olarak tüketmeniz önemlidir. Ayrıca ödemden ve şişkinlikten kaçınmak için gazsız içecekleri tercih etmelisiniz. Kefir ayran gibi içecekleri günde bir bardaktan çok tüketmemeniz önerilirken yeşil çay rezene çayı vb gibi bitki çaylarını sıklıkla tüketmeniz ödem atımınızı hızlandıracaktır.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.