En Kolay ve Sağlıklı Zayıflama Yöntemleri Nelerdir?

Özlem Bulut tarafından Özlem Bulut'un Bloğu'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 604

Zayıflamak için öncelikle haftada bir kilodan fazla verdirmeyi taahhüt eden diyetlerden uzak durmanız gerekmektedir. Bu yöntemler sadece vücudun doğal yapısına zarar vermekte ve sağlığı tehdit etmektedir. Kilonuzun nedeni hakkında gerçek bilgi sahibi olmalısınız. Genetik yapı, sürekli oturmayı gerektiren masa başı işi, alınan kalori miktarının harcanandan fazla olmasına neden olan sağlıksız beslenme şekli gibi faktörler kilo alma sebepleri arasındadır. Zayıflama yöntemlerinin hepsi gün içerisinde alınan kalori miktarının harcanandan daha az olmasını sağlayacak içeriktedir. Bununla birlikte hareket eksiği var ise en azından günde bir saatin spora ayrılması gerekliliği elzemdir.

Zayıflamak İçin Karar Verildiğinde Hedef Sağlıklı Zayıflamak Olmalıdır. Kişiye özel hazırlanan diyetler ile desteklenen spor aktivesinin bir araya gelmesinde sağlık her zaman ön planda tutulmalıdır. Vücudumuzun her gıda türüne ihtiyacı olduğunuz unutmayın. Birini tek tutarak beslenme yöntemi ile zayıflamak sağlıksız bir zayıflama olacaktır. Aşırı hızlı zayıflama vücudun dengesini bozacaktır. Bu nedenle daha önceki beslenme alışkanlıklarınızı dikkate alarak ve tükettiğiniz kaloriyi hesaplayarak yeni beslenme şeklinizde bu kaloriden daha az almayı hedefleyen bir diyet listesi uygulamanız gerekmektedir. Yemeklerden önce su içmeniz hem gerekli su tüketiminizi sağlayacak hem de midenizi dolduracağı için daha küçük porsiyonlarla doymanıza destek olacaktır. İçerikleri hakkında bilgi sahibi olmadığınız zayıflama çayları yerine günde iki fincan yeşil çay öneririz.

En Sağlıklı Kilo Vermek Nasıl Olur?


Yeme alışkanlıklarınızı değiştirerek yaşamınız boyunca sağlıklı ve dengeli beslenebilir ve ideal kilonuzu koruyabilirsiniz. Kısa sürede verilen kilolar şok diyet ile aldıklarınız özellikle kısa sürede geri alınacaktır. Diyet yapmak haftalık kısa süreli bir beslenme şekli değildir. Beslenme alışkanlığı haline dönüşecek düzenli bir diyet programı hem sağlıklı ve dengeli beslenmenizi sağlayacak hem de kilo sorununuzu ortadan kaldıracaktır. Düzenli uyku ve stresten uzak durma ile sağlığınızı ve kilonuzu korumaya devam edebilirsiniz. Diyet sırasında çok sık tartılmayın ve her zaman pozitif olmaya çalışın. Kilo vermek için çıktığınız yolda öncelikle sağlıklı olmayı hedefleyin ve kilo verdikçe kendinizi ödüllendirin. Motivasyon kilo vermenizde en çok yardımcı olacak etmendir.

Kilo Koruma Yöntemleri Nelerdir? Kiloyu Korumak için Kaç Kalori Alınmalı?


Yılın belli zamanlarında özellikle yaz aylarına girerken zayıflama telaşı artar ve kısa sürede fazla kilo verdiren şok diyetler büyük bir azimle uygulanır. Buradaki amaç bir ay sonra gidilecek tatilden hemen önce beş kilo fazlayı vermektir.Şok diyetlerin sağlığı tehdit eden yöntemler olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Diyet hızlı zayıflama yöntemi değildir, uzun süreli düşünülmesi gereken ve sağlıklı ve dengeli tüketimi içeren bir beslenme alışkanlığı olmalıdır.
Diyet sadece on gün yapılıp bırakıldığında kısa sürede verilen kiloların geri alındığı vücudun sağlıksız beslenme nedeniyle dengesinin bozulduğu unutulmamalıdır. Öncelikli hedef zayıflamak ise devamında da verilen kiloların muhafaza edilmesi gerekmektedir.


Fazla kilolarınızdan kurtuldunuz ve amaçladığınız kilonuza ulaştınız. Peki, şimdi ne yapmak gerekiyor? Nasıl olsa bir - iki kilodan kilodan bir şey olmaz deyip, eskisi gibi kontrolsüz yemeğe mi başlayacağız? Bu kadar çaba harcadıktan sonra tabii ki HAYIR! Çünkü, eski alışkanlıklara dönmenin, verilen kiloları da geri getireceğini hatırlatmak istiyorum. Aslında birçoğumuz kilo korumanın, kilo vermekten daha zor olduğunu birkaç kez deneyimlemişizdir. Kiloyu koruma konusunda yetersiz kalınması, iki temel nedene bağlanabilir.

1 - Gerçekçi olmayan ve ulaşılamaz hedefler belirlenmesi.

Sonuca ulaşılsa dahi, o kiloyu korumak zor olur. Çünkü, ulaşılan, bireyin sabitlemekte zorlanacağı kilodur ve birey bunu uzun süreli koruyamaz. Bunun sonucunda da birey kendini kısır bir döngünün (kilo alıp-verme) içinde bulur.

2 - Bireylerin, zayıflama programında kazandıkları beslenme alışkanlıklarını devam ettirmemesi.

Birçok kişi zayıflama programı süresince yaptığı aktiviteyi bıraktığında kiloyu koruyamaz ve tekrar kilo alabilir. Bu programlardaki genel amaçta; kaybedilen kiloların geri alınmasını önlemek veya bu artışın minimum düzeyde olmasını sağlamak, sağlıklı-dengeli beslenmeyi yaşam şekli haline getirmektir.

Kilo Koruma Örnek Diyet Listesi


Kiloyu korumanın sırrı, protein, karbonhidrat ve yağ dengesinde yatar. Yapılan çalışmalar, kilo korumada düşük yağlı diyetlerin daha başarılı olduğunu göstermektedir. Ayrıca diyet ve egzersizle verilen kiloların uzun süre korunabileceği de biliniyor. “Yine mi diyet yapmam gerekiyor?”, “Ben hiçbir zaman, istediğim gibi yemek yiyemeyecek miyim?” diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Tabii ki istediğimiz, sevdiğimiz, keyif aldığımız besinleri tüketebileceğiz. Ancak, kilo almak istemiyorsak enerji dengesini sağlamak çok büyük önem taşıyor.

Kilo koruma yöntemleri, normal öğününüzde almanız gerekenden daha çok kalori aldıysanız bunu dengeleyebilmeyi sağlar. Bu nedenle, ipin ucunu kaçırdığınızı düşündüğünüzde, o günün akşamı ve ertesi günün öğlenini çorba, salata, zeytinyağlı, yoğurt, meyve gibi hafif besinler tüketerek, alınan fazla kalorileri, dengelemeye çalışabilirsiniz.

* Özel bir gündesiniz (doğum günü, parti, kokteyl, yılbaşı, bayram vs), üç seçiminiz olduğunu düşünün ve hangisini seçmek istediğinize siz karar verin.

DOĞUM GÜNÜ SÜRPRİZİ!


Bugün sizin doğum gününüz ve arkadaşlarınız akşam için size sürpriz bir parti hazırlamış. Önce yemek yiyeceksiniz, sonra mumlarınızı üfleyeceksiniz. Oysa siz daha yeni fazla kilolarınızdan kurtulmuş-sunuz ve kilonuzu korumak istiyorsunuz.

1. SEÇENEK: BİR GÜNDEN BİR ŞEY OLMAZ “Bugün doğum günüm, yemek yemek için daha özel bir gün olabilir mi? Canımın istediği kadar yemek yiyip, içeceğim, bir - iki kilodan bir şey olmaz. Ertesi gün aç gezerek dengelerim nasılsa.”
(Maalesef, bu seçim ileriki günlerde daha fazla yeme atağı ve suçluluk psikolojisiyle tüm düzeni bozacak en kötü yoldur.)


2. SEÇENEK: HAYIR, PASTAMDAN DAHİ TADAMAM ”Kilo vermek için o kadar uğraştım, tartıya çıkıp kendimi 100 gram bile almış görmeye tahammül edemem. Çok ısrar ederlerse en fazla bir çatal alırım.”
( Bu seçim de, yasaklama sebebiyle bir süre sonra vazgeçmeyi ve yeniden eski ve kötü alışkanlıklara dönme riski içerir.)


3. SEÇENEK: YEDİKLERİMİ DENGELEYEBİLİRİM " İstediğim kiloya ulaştım. Bugün doğum günüm, tabii ki yemeğimi, pastamı, alkolümü tüketeceğim. Nasıl mı? Ana yemekte ızgara tercih edip, yanında yağsız salata alırım. Bir dilim pasta yiyeceğim için ekmeğimden ve salatamdaki yağdan vazgeçebilirim. Gece ara öğünümdeki meyve yerine de bir - iki kadeh şarap ve bol su içerek geceyi kilo almadan tamamlayabilirim. Yarın da beslenme düzenime aynen devam ederim. "

(Tebrikler, en doğru yolu seçtiniz!)


Zayıflama Yöntemi Nasıl Belirlenmelidir?


Zayıflamak için pek çok yöntem ve çok çeşitli diyet listeleri mevcuttur. Bunlar arasında en çok mantıklı geleni ve tercih edileni protein diyetleridir. Protein diyetlerinde kişilerin aldıkları proteinden vücuda gerekli olan enerji sağlanmakta olup, yağ yakımı da hızlanmaktadır. Bazı uzmanlar ise tek taraflı besin tüketimine dayanan diyetlere karşı çıkmaktadır. Uygulanan diyet programı içinde vücuda proteinden başka bir şey alınmamasının sakıncalı olacağını ve dengeli beslenme olmayacağını belirtmektedirler.

Hangi yöntemi tercih ederseniz edin, uyguladığınız diyet listesinin günlük yaşamınıza ve alışkanlıklarınıza uyumlu olması gerektiğini unutmayın. Alınan kalorinin harcanan kaloriden az olmasını sağlayacak diyet ile kilo vermeniz gerçekleşecektir.

Günlük Yaşamda Uygulayabileceğiniz Zayıflamayı Destekleyen İpuçları

· Televizyon karşısında yemek yemeyin, ilgi dağılınca ne kadar yediğinizi anlamazsınız
· Mutlu olun ve gülün, mutluluk metabolizmayı hızlandırır
· Stresten mümkün olduğunca uzak durun. Stres açlık hissi oluşturur
· Her gün en az iki litre su tüketimi zayıflamak için ve genel vücut sağlığını korumak için faydalıdır. Vücudun ve cildin nem-pH dengesini sağlamış ve korumuş olursunuz
· Yiyeceklerin pişirme yönteminde ızgara ve haşlama yöntemlerini tercih edin
· Mideyi çok aç bırakarak zayıflamaya çalışmayın, meyve ve diyet ürünlerle ara öğünler oluşturun
· Karbonhidrat ve türevlerinden uzak durun ve proteine ağırlık verin
· Hazır gıdalardan, paketli ürünlerden kesinlikle uzak durun ve şekeri beslenme listenizden çıkartın.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.