1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Düşük Glisemik İndeksli Gıdalar İle Beslenme

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 406

Son dönemde bikini diyeti olarak gözde diyet listelerinin arasına giren düşük glisemik indeksli besinler ile beslenme prensibi ile uygulanan diyet modeli ile özellikle kalça ve göbek bölgesine yerleşen inatçı kilolardan kurtulmak daha kolay hale gelmiştir. Özellikle az yeme , tatsız yiyeceklerle beslenme , saatli yeme gibi kıstasları bulunmayan düşük glisemin indeksi beslenme düzeni daha rahat diyet yapıp zayıflamaya olanak veriyor.

Glisemik indeksi düşük gıdalarla beslenmenizin kilo vermeye etkisi diyeti başarılı şekilde sürdürmeni yanı sıra vücutta ki kilo miktarına bağlı olması fazla kilo miktarına göre haftada 1,5 ile 3 kilo arasında verilmesini sağlıyor.Eğer fazla kilo miktarınız az ise verilecek kilo 1 kiloya kadar düşebiliyor. Özellikle sorunlu bölgelerden kilo kaybı yaratmasından ötürü oldukça etkin olan diyette düşük glisemik indeksi olan gıdaların tümü yeme özgürlüğünüz bulunuyor.

[​IMG]

Gıdaların Glisemik İndeks Seviyeleri

Düşük Glisemik İndeksli Gıda Çeşitleri

· Hayvansal protein kaynakları (kırmızı et , tavuk , hindi ve diğer kümes hayvanları

· Balık ve deniz ürünleri

· Yumurta

· Peynir

· Çay

· Baharatlar

· Sebzeler

· Tatlandırıcılar

· Kırmızı yada beyaz şarap


Orta Glisemik İndeksli Gıda Çeşitleri

· Süt ve süt ürünleri

· Meyveler ve meyve içeren içecekler

· Bakliyat ürünleri (Fasulye, bezelye , mercimek , bulgur)

· Köklü sebzeler (patates , pancar vb)

· Meyveler

· Pirinç ve makarnalar

Yüksek Glisemik İndeksli Gıda Çeşitleri

· Sofra şekeri içeren tatlılar

· Yüksek karbonhidrat içeren hamur ürünleri

· Ekmekler

· Kekler , pastalar

· Unlu mamüllerin tamamı

· Yüksek alkol oranlı içecekler

· Mısır gevrekleri

[​IMG]

Beslenme Önerileri

Düşük glisemik indeksi gıdalar vücuttaki kan şekerini yükseltmediği için açlık hissi yaşamanızı engelleyen gıdalardır. İşlenmiş karbonhidratların alımının azaltılması ile yap depolama işlevini sonlandırıp yağ yakma sürecini başlatırsınız.Bu sayede vücutta ki depolanmış yağlar enerji için kullanılmaya başlar ve kilo kaybı gerçekleşir. Üstelik bu kilo kaybı yağlı bölgelerden gidecektir.

Düşük glisemik indeksili gıdalarla ile beslenirken öğünlerinizi zengin tutmanızı öneriyoruz.Böylelikle vücudunuz karbonhidrat alımı için bir istek duymayacak bu durum diyete sadık kalmanızı sağlayacaktır. Günlük 100 gramlık karbonhidrat miktarını aşmamanız kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.

[​IMG]

Meyve seçimlerinizi yaparken bazı meyvelerin yüksek glisemik indeksine sahip olduğu unutulmamalıdır.Muz , kiraz , üzüm , ananas gibi meyvelerin şeker oranı çok yüksektir.Bu meyveleri tüketmeniz yüksek glisemik indeksli gıdaları tüketmeniz manasına gelir ki bu durum kilo verişinizi durduracaktır.

Diyetiniz boyunca sağlıksız karbonhidratlar olarak bilinen beyaz ekmek, unlu gıdalar ,dönüştürülmüş yağlar yani margarinler , beyaz makarna ve beyaz pirinç tüketmeniz kilo vermenizi engeller.Bu nedenle gün içinde alacağınız karbonhidratları tam tahıllı ekmek , bakliyat ürünleri kaliteli karbonhidratlar sınıfına gireceğinde diyetinizin karbonhidrat alımını bu besin maddelerinden sağlayabilirsiniz.

Alkollü içeceklerden en sağlıklısı belli bir miktarı aşmamak kaydı ile şaraplardır. Tercih edeceğiniz şarapların çok tatlı olmamasına dikkat ederek 1 yada 2 kadehle sınırlayarak tüketebilirsiniz .Ancak mümkün olduğunda her gün içmemenizi öneriyoruz. Diğer alkollü içeceklerin bir çoğu şekerle fermante edildiğinde tüketilmesi diyetinizi bozmanız manasına gelecektir.Özellikle bira , rakı , viski gibi şeker oranı yüksek alkollerden uzak durmalısınız.

Su ve sıvı tüketimi her diyetin bonusudur diyebilirizi.Şekersiz ve az kafein içeren içecekleri diyetiniz boyunca tüketebilirsiniz. ;Özellikle bitki çayları aynı zamanda metabolizmayı hızlandıracağı için oldukça faydalıdır.Ayrıca gün içinde 2 litreye yakın su tüketmeniz vücudunuzda ki toksinleri atıp ödemlerinizden arınmanızı sağlar.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.