1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Dengeli Beslenmenin Önemi ve İnsan Sağlığına Etkileri

Özlem Bulut tarafından Özlem Bulut'un Bloğu'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 305

Dengeli Beslenme Nedir?


Beslenme ile sağlık arasında doğru orantılı bir ilişki vardır. Eğer dengeli ve düzenli besleniyor iseniz fiziki ve ruhsal sağlığınızda iyidir. Ama beslenme bozukluğu yaşıyorsanız, düzenli beslenemiyorsanız bilin ki sağlığınızda olumsuz bir yöne doğru gidecektir.

Dengeli Beslenme Listesi :


  • Ciltleri, saçları sağlıklı ve parlaktır.
  • Gelişimleri normaldir.
  • İlaç kullanımları oldukça düşüktür, kolaylıkla hastalanmazlar.
  • Hafızaları iyi olur. Bedensel ve zihinsel anlamda zindedirler.
  • Yaşam standartları yüksektir. Uzun yaşarlar.
  • Hücreleri kolayca yenilenir, bağışıklık sistemleri kuvvetlidir.
  • Beden ve ruh sağlıkları iyi olduğu için genel anlamda hayatta başarılıdırlar.
  • Kuvvetli ve gelişimi normal kaslara sahip olurlar.
  • Hareketli ve esnek bedene sahiptirler.
  • Çalışmaya istekli kişilikleri olur.
  • Uygun boy ve kilo oranına sahiptirler.

Dengesiz Beslenme Sonucu Oluşan Hastalıklar :


  • Sağlıksız ve genellikle hasta bir vücuda sahiptirler. İlaç kullanımları da yüksektir.
  • Bedensel ve zihinsel anlamda ağır olurlar. Hareketleri de ağır ve isteksizdir.
  • Cilt yapıları çok sağlıklı değildir.
  • Gelişimleri geç olur, kas gelişimleri normal değildir.
  • Yaşam standartları yüksek değildir. Hayatlarında büyük başarılara rastlanmaz.
  • Genelde yorgun ve halsiz bir haldedirler, çalışmaya çok da istekli bir yapıları yoktur.

Dengeli Beslenme Önerileri


  • Su tüketimi çok önemlidir. Günde en az 2 litre su tüketilmelidir.
  • Gün içerisinde öğünler ve ara öğünlere dikkat etmek ve atlamamak gerekir özellikle kahvaltılara.
  • Organik ve doğal beslenmeye çalışmak önemlidir. Örneğin; pirinç yerine bulguru koyarak, beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği, hazır yoğurt yerine ev yapımı yoğurt, paketlenmiş işlenmiş hazır gıdaları olabildiğince hayattan çıkararak vs.
  • Egzersizlerin zamanına dikkat etmek ve vücut için doğru egzersizleri uygulamak gerekir.
  • Tuz ve şeker kullanımını olabildiğince minimum seviyeye indirmek önemlidir.
  • Kızartılmış yiyecekler yerine haşlanmış ve fırında pişirilmiş besinleri tüketmek daha sağlıklıdır.
  • Margarin gibi doymuş yağ kullanımını azaltmalı zeytinyağı ve tereyağını mutfağa dâhil etmek gerekir.
  • Sebze ve meyvelerin tüketimini arttırmak gerekir. sofralarımız da daha fazla yeşillikler bulundurmalı, salata ve sebze yemeklerini artırmalıyız.
  • Sık sık, yavaş ve uzun süre çiğneyerek yemekleri yemeliyiz. Hızlı bir şekilde ve büyük lokmalar ve aşırı yağlı yiyecekler yememeliyiz.

Beslenme Bozukluğunun Yol Açtığı Hastalıklar ve Korunma Yolları


Fazla kilolu olma veya aşırı zayıf olma hali vücudumuzun sağlık açısından uyarı verdiğini gösterir. Tüketim kültürünün çok hızlı bir şekilde yayıldığı günümüz dünyasında obezite büyük bir sağlık problemi teşkil etmektedir. Hakeza aşırı zayıflık durumu dünyada kaynakların dengesiz dağılımı sonucunda beslenme bozukluğundan ötürü doğan hastalıkların habercisidir.

Beslenme düzeni o kadar önemlidir ki, annenin düzensiz ve yanlış beslenmesi bebeğin tüm hayatını kalıtsal olarak etkileyebilir. Yapılan araştırmalar yetişkinlerde görülen diyabet, obezite, ciğer hastalıkları gibi rahatsızlıkların anne karnındayken, annenin beslenme bozukluğundan kaynaklandığını göstermektedir. Aşırı fast- food beslenme, sürekli dışarıda yemek yeme, öğünleri geçiştirme, vitaminleri düzenli olarak ve vücudun ihtiyacı kadar almama, çok fazla kafein içeren içecekler kullanma, alkolü sık kullanmak gibi durumlar sağlığın gidişatını olumsuz etkilemektedir.

Sık görülen beslenme bozukluğunun yol açtığı hastalıklar şunlardır; raşitizm(kemik hastalığı), ülser, gastrit, tüm ciğer hastalıkları, Alzheimer, diyabet, bronşit, kansızlık, iyot yetersizliği hastalıkları, diş çürükleri, osteoporoz, epilepsi, böbrek hastalıkları, kanser, kalp hastalıkları, cilt hastalıkları, düşük tansiyon, yüksek tansiyon, ishal, vitamin eksiklikleri, glokom hastalığı, kemik erimesi, anoreksia, beyin tümörü, enfeksiyon hastalıkları, damar sertliği, göğüs hastalıkları, kısırlık, marasmus, çölyak hastalığı, anemi, burun kanaması, çarpıntı, çiller, çocuk felci, havale, brucella, malta humması, çiftçi hastalıkları, botulizm, boğaz sorunları, göz tansiyonu, baş ağrısı, guatr, gece körlüğü, egzama, depresyon gibi hastalıklara sebep olur.

Beslenme bozukluğunun sebep olduğu bu hastalıklardan kendimizi koruyabilmemiz için öncelikle beslenme düzenimize, beslenme alışkanlıklarımıza çok dikkat etmemiz gerekiyor. Beden sağlığımızı ve ruh sağlığımızı korumak ancak dengeli ve düzenli beslenme ile sağlanabilir. Tütün ürünleri, alkol ürünleri, kafein içeren şeyleri, abur cuburu hayatımızdan tamamen çıkartmalı ve doğal yiyeceklere yönelmeliyiz. Olabildiğince az dışarıdan yemeli ve ev yemeklerine dönmeliyiz.

Toplumda sağlıklı bireylerin olması için anne adayları özellikle beslenmelerine dikkat etmeli, bebeğinin ve kendisinin sağlığını tehdit eden tüm unsurları hayatından çıkarabilmelidir. Vitamin ve mineral eksikliklerine çok dikkat etmeli ve vücudumuzun ihtiyacına binaen eksiklikleri karşılamalıyız. Çünkü hayat hastalıklar ile zaman kaybedemeyeceğimiz kadar kısa.
  • meryemgunes
  • Serra
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.
Yüklüyor...