1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Çocuk Diyet Listesi ve Beslenme Önerileri

Özlem Bulut tarafından Özlem Bulut'un Bloğu'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 540

12 İle 17 Yaş Arası Çocuklar İçin Diyet Programları Nasıl Olmalıdır?


Her yaş dönemindeki çocukların mutlaka yoğurt ve süt tüketmesi gerekir. Okul hayatına başlayan çocukların beslenme programlarını takip etmek daha zorlaşmaktadır. Çocukların hem sağlıklı beslenmesi hem de doğal gıdalar tüketmeleri için evde yemek hazırlanmasına önem verilmelidir.

Okula götürecekleri 2 ince dilim ekmek ya da 1 sandviç ekmeğin arasına 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir, salatalık ya da domates konulabilir. Sağlıklı zayıflama için altın kuralara uyulmalıdır. Kahvaltı günün en önemli öğünü olduğundan çocukların mükemmel şekilde yapmalarına önem verilmelidir. Özellikle Fast Food ve Abur Cubur dediğimiz tarzda (Kola, Cips, Çikolata, Şeker, Bisküvi, Tuzlu Yemişler) gibi parlak, şekerli ve asitli yiyecek ve içeceklere olan ilgisini hepimiz biliyoruz. Dikkat edilmesi gereken nokta, çocuklarınıza bu ürünler ile ödüllendirirken bunu kesinlikle bir rutine oturtmanız. Disiplini ve yeterli ölçüyü tutturabildiğiniz noktada çocuğunuzun gerekli enerjiyi yeterinden fazla almamasını engeller ve düzene koymuş olursunuz. Çocuklarınızın erişemeyeceği yerleri tercih etmeniz bu durumda önemli bir yer teşkil ediyor. Bu ürünlerin yerine onları daha çok meyve ve sebzeye katı hatta sıvı olarak alıştırmanızı öneriyoruz.

Çocuklara uygulanan besin programlarında öğünlerin çok büyük önemi var. Özellikle vücutlarının gerekli düzeni ve disiplini sağlayabilmeleri açısından doğru saatlerde, doğru öğünlerin, doğru besinler ile yapılması çok önemli. Örneğin kahvaltı öğününde mutlaka da meyve de yer almalıdır. 12 ile 17 yaş grubunda olan çocuklarda kilo fazlalığı mevcutsa diyetisyen eşliğinde beslenilmelidir. Çocukların boyu bu dönemde uzadığı için spor mutlaka hayatlarında olmalıdır. Abur cubur tüketimi yasaklanmalıdır.

Çocuk Kahvaltı Menüsü


Günde 1800 ile 2250 kalori alınması gerekmektedir. Sabahları 68 kalori içeren 1 adet yumurta, 1 kibrit kutusu peynir tüketilebilir. 2 ile 4 küçük dilim arasında 140 ile 280 kal içeren ekmek yenilmesi de diyet menülerinde yer alabilir. 120 kalori olan 1 bardak süt de diyet menülerinin vazgeçilmezidir. Diyetler dikkatle yapılmalıdır. 1 ile 2 yemek kaşığı bal, pekmez, reçel tüketilmelidir. 1 domates ya da portakal tüketilmeli.

Çocuk Öğle Yemeği Menüsü


Etli sebze yemeği 1 porsiyon olarak tüketilebilir. 150 ile 210 kalori arasında olan 3 adet köfte de tüketilebilir. 1 bardak ayran ya da yarım kase yoğurt da 70 ile 80 kalori arasında olmaktadır. 1 porsiyon meyve ya da tatlı tüketilebilir. Göbek eritme diyeti de çocuklar da uygulanabilir. 2 ile maksimum 4 ekmek tüketilebilir.

Çocuk Akşam Yemeği Menüsü


150 ile 200 kalori arasında 1 porsiyon etli sebze yemeği, 450 kalori olan pilav, makarna, börek tüketilebilir. 30 ile 50 kalori arasında salata, 1 bardak ayran yarım kase yoğurtla eşit olan 65 ile 80 kalori arasında besin içermektedir. Zayıflama yollarına özen gösterilmelidir. 2 ile 4 dilim ekmek tüketilmesine de izin verilir. Bu yaş grubunda olan kızlar tatlı, ekmek ve tahılların yarısını tüketmelidir.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.