1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Çiğ Beslenme Diyeti ile Doğaya Uygun Beslenin

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 1179

Çiğ beslenme nedir ?

Raw Food olarak bilinen pişirilmemiş besinler ile beslenmeye dayanan çiğ beslenme diyeti yiyecekleri pişirmeden yiyebilme özgürlüğüne sahip olunduğu için özellikle kısıtlı zamana sahip kişiler tarafından kolaylıkla uygulanabilen bir diyet türüdür. Pişilmemiş besinler vitamin değerlerini ve vücuda sunacakları etkileri hiçbir şekilde kaybetmediğinden ötürü vücudun eksik besin alması gibi bir durum söz konusu olmamaktadır. Aslında baktığınız zaman ilk çağlardan beri insanların beslenme düzenine uygun doğadan gelen bir diyet modelidir.

Genelde bu konu ile ilgili en çok gelen sorulardan biri de çiğ sebzeler nelerdir ? sorusu oluyor. Pişirmek işi hem hazmetmek hem de tad açısından doğru bir yaklaşımdır çünkü ısı sonucu ortaya antioksidanların ortaya çıktığı sebzeler çoğunluktadır. Fakat bir de bunun azınlık kısmı var... Örneğin turpgiller gibi içinde kanseri önleyici, kansere karşı koruyan özelliklerini ısı sonucu kaybeden besinler. İşte bu yüzden izotiyosiyanat maddesini ihtiva eden bu turpgilller ve benzeri sebzeler çiğ olarak tüketilmesi gereken sebzelerdir. Örnek vermek gerekirse; Lahana, Çin Lahanası, Roka, Brokoli, Brüksel Lahanası, Karnabahar, Kara Lahana, Su Teresi bu familyanın en lezzetli çiğ tüketilebilen ve kanser'e olan koruyucu etmen pozitif etkilerinden dolayı tüketilmesi gereken sebzelerdir.

* İzotiyosiyanatlar Dünya Ulusal Sağlık Ensitüsü tarafından onaylanmış, hücre yapısını dna'ların görebileceği hasarları azaltmada yardımcı rolü görebiliyor ve kanserin oluşum aşamasında önleyici bir görev üstleniyorlar. Hücrelerin ölme sayılarını azaltıp, anti bakteriyel, anti viral ve anti inflamatuar etkiyle tümörlü hücrelerin oluşmamasına ve vücuttan atımına yardımcı oluyorlar.


[​IMG]

Çiğ Sebze Yemek Tarifleri

Çiğ beslenme diyetinde 45 dereceden daha düşük ısıda ki ısıtma işlemleri diyeti olumsuz etkilememektedir. Diğer bir deyişle besin maddeleri 45 dereceden daha düşük bir sıcaklıkta ise rahatlıkla tüketilebilir. Çiğ beslenme diyetinde bir diğer önemli nokta ise et tüketilmemesidir. Bu diyetin en büyük dezavantajı bugüne kadar sürdürdüğünüz beslenme türlerine uygun olmadığında damak tadınıza uygun olmamasıdır. Bütün çiğ beslenme tarifleri başlarda yadırgayacağınız yöntemlerdir. Bu beslenme düzenine alıştıktan sonra sürekli bu şekilde beslenmek size daha kolay ve sağlıklı gelecektir.

Kahvaltı öğünü

· Taze meyvelerden oluşmuş meyve salatası

· Taze ceviz içi yada badem

· 1 bardak fındıklı süt

Öğlen öğünü

· 1 kase mevsim yeşilliklerinden hazırlanmış salata

· 2 adet limonlu salatalık

· 1 fincan az sütlü kahve

Akşam Öğünü

· Bir porsiyon semiz otu (Kaynar olmayan sıcak su içinde bir süre bekletebilirsiniz )

· 2 kaşık bulgur pilavı ( diyetiniz boyunca tüketeceğiniz tek pişmiş gıda maddesidir.diyetinizi sürdürdüğünüz süre boyunca her akşam 2 kaşığı geçmeyecek şekilde tüketilebilir)

· 3 adet salatalık

Ara Öğünler

Ara öğünlerde çiğ olarak istediğiniz sebzeyi tüketmeniz mümkündür.Eğer çiğ seze yemeye alışamadıysanız bir porsiyon meyve salatası da tüketebilirsiniz.Gece yatmadan önce bir bardak soğuk süt içmeniz midenizi yatıştıracak ve sindirimi kolaylaştıracaktır.

Çiğ Beslenme Diyeti

Diyet süresince her türlü sebze ve meyveyi çiğ olarak tüketebilirsiniz.Ekmek yemeniz diyete uygun olmayacağından zengin karbonhidrat kaynaklarından olan taze yemişleri kullanabilirsiniz. Bulgur pilavı kalori çok düşük bir besin maddesi olduğundan çiğ tüketeceğiniz sebzelerinizin yanında 2 yemek kaşığını aşmayacak kadar günde 1 öğün olmak üzere eklemeniz mümkün ve bu tarif size her gün çiğ beslenme detoksu olacaktır. Meyveleri tüketirken 1’er porsiyonla kısıtlı kalmanız önerilmektedir. Ancak sebze tüketiminizde bir sınır yoktur. Açlık hissediyorsanız herhangi bir sebzeyi pişmemiş halde rahatlıkla tüketebilirsiniz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.