1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Çiğ Besin Diyetinin Faydaları ve Zararları

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 502

Son dönemde Raw Foodism olarak bilinen ve popüler beslenme türlerinden birisi olarak tercih edilen çiğ besin tüketme hem Türkiye’de hem de dünyada geniş bir uygulanma dağılımına sahiptir. Besinleri pişirme eylemi olmadan tüketmeye dayanan bu beslenme çeşidi ile asıl hedeflenen organik bir beslenme düzeni sürdürebilmektir. Çoğunlukla vejeteryan beslenme yöntemini tercih eden bireyler tarafından yapılan çiğ besin diyetinde çiğ olarak tüketilen besinler bitkilerden oluşmaktadır. Ancak zaman zaman bu diyetin uygulanması sırasında çiğ süt , yumurta , balık ve hatta et tüketiminin de yapıldığı görülmektedir.

Çiğ beslenme diyetinde gıdaların maruz kalacakları en yüksek ısının 40-45 derece olabileceği ve bu ısının üzerinde ki işlemlerde besinlerin değer kaybedip , sağlığa zararlı duruma geldikleri düşüncesi kabul edilmektedir. Çiğ beslenme diyetinde her ne kadar sebzeler dışında tüketilen ürünler olsa dahi sistemde sebze , meyve , çerez , tohum ve baklagillerin çiğ olarak tüketilmesi önerilmektedir.

Raw Foodism uygun bir beslenme düzeni sürdürmek için “Çiğ beslenme diyeti ile doğaya uygun beslenin" konulu makalemizde ki örnek menülerden faydalanılması mümkündür.

Raw Foodism diyetinde sınırların çizilmemesi ve amacına sadık kalınmaması sağlıklı bir yaşam sürdürmek yerine sağlığa zararlı bir beslenmenin tercih edilmesine neden olabilir.

Çiğ beslenme diyeti hakkında ki doğrular için öncelikle bu modelin neden tercih edildiğine dair bilgi sahibi olunması gerekmektedir.

Neden Çiğ Beslenme Tercih Edilmektedir

· Çiğ besinlerde bulunan enzimler canlıların sindirim sistemine uyumludur. Sağlığa yararlı mikroorganizmalar ısıtma eylemi ile ölür. Yiyeceklerin pişirilmeden tüketilmesi bu mikroorganizmaların sindirime fayda sağlamaktadır.

· Çiğ besinlerin besin değer pişen yiyeceklere oranla daha yüksektir.

· Pişirilen yiyeceklerin zararlı toksinler içerdiği kabul edilmektedir. Pişirilen yağların ise margarine dönüştüğü savunulduğu için yağların dahi işlenmeden tüketilmesi gerektiği düşünülmektedir.

· Çiğ sebze ve meyvelerin antioksidan içeriğinin yüksek olması hücrelerde görülen yaşlanma etkilerini azaltmaktadır.

· Akımın sağlığa ve doğaya en uygun beslenme yöntemi olduğuna inanılmaktadır. Özellikle kahve , sigara ve alkol başta olmak üzere ısıtılan ve pişirilen yiyeceklerin kanserojen oldukları kabul edilmektedir.


Bu maddelere baktığımızda çiğ beslenme yöntemi ile vücuda hangi faydaları sağlayacağımızı görülebilmektedir. Ancak dozajın arttırılması ve diğer besin maddelerinin eksik alınması potansiyel beslenme yetersizliklerine neden olabilmektedir. Özellikle et ve türevlerinden alınan vitaminlerin eksik alınması uzun vadede vücuda yarardan çok zarar getirecektir.

Çiğ beslenme diyetinde vücuda verilecek başlıca zararlar ise,


· B12 , D vitamini , çinko , protein ve kalsiyumların eksik alınması nedeniyle ortaya çıkacak hastalıklar

· İhtiyacın altında kalori alınması nedeniyle görülecek aşırı zayıflık durumu

· Özellikle 45 yaş altındaki bayanlarda görülen adet düzensizlikleri , halsizlik , aşırı ve hızlı kilo kaybı

· Çiğ balık , et ve süt ürünlerinin tüketimi nedeniyle yaşanan gıda zehirlenmeleri , hayvansal kökenli hastalıklara yakalanma sıklığı ve şiddetli gastroenterit vakaları

· Bazı yiyeceklerin yararlılık düzeylerinin pişirilme sonrası artması ve bu besin maddelerinden alınacak etkilerin alınamaması

Olarak sıralanabilmektedir.


Çiğ beslenme diyetine geçiş yapmak isteyen bireylerin öncelikle belli sebzeleri çiğ olarak tüketmeye başlayıp bu süreçte pişmiş besinleri de kısıtlı olarak tüketmeye devam etmeleri önerilmektedir. Özellikle çiğ et, süt yumurta ve balık gibi ürünlerin tüketilmesi yerine sadece sebze, meyve , yemiş ve tohumlara yönelmek en sağlıklı yöntem olacaktır.
  • Özlem Bulut
  • Styks
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.