1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Birkaç Basit Egzersiz İle Form Tutun

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 395

Özellikle fazla kilosu olmayan ve bölgesel zayıflama hedefleyen ya da mevcut formunu korumak için yaşamını sporla devam ettirmek isteyenlere önerebileceğimiz egzersizler ile gün için çok vakit harcamadan formunuzu koruyabilirsiniz.Saatlerini spor salonuna ayıramayacak meşguliyetleri olan kişilerin kolaylıkla uygulayabilecekleri bu egzersizler vücudun ana kas gruplarına yönelik hareketler olmasından ötürü kısa sürede egzersiz programınızı tamamlamanıza olanak sunuyor.


Burpess Egzersizi

Burpess yada burpee olarak adlandırılan ve halk arasında zıplama olarak bilinen bu egzersiz 3 ana kas grubunu çalıştırma imkanı bulunan bir egzersizdir.Kolay gibi görünen ancak 5. Tekrardan itibaren vücudu zorlamaya başlayıp yüksek yağ yakma özelliği sunan burpee egzersizi yağ yakmanın yanı sıra kaslarınızı harekete geçirdiği için metabolizmayı hızlandırıp vücudu sıkılaştırır.

Burpee egzersizi 6 adımdan oluşur.Ayakta durarak başlayacağınız egzersizde ikinci hareket çömelme , çömelme sonrası 3. Adımda blank pozisyonu , ardından şınav pozisyonuna geçme , 5. Adım yeniden çömelme pozisyonu alma 6. Adım ise sıçrayarak hareketi sonlandırmaktır. Her adımdan sonraki adım hızlı bir şekilde tekrar edilmelidir. Sıçrama eylemi bacak ve kas grubunu , çömelme eylemi kalça ve arka bacak kas grubunu , şınav pozisyonu ise göğüs karın ve kol kas grubunu çalıştıracak ve vücudunuzun hızlıca biçimlenmesini sağlayacaktır.İlk seviyede 10 tekrar yeterli olacaktır. Eğer 10 tekrarda zorlanırsanız başlangıç için 5 tekrarla başlayıp her gün birer birer arttırabilirsiniz.

[​IMG]

Yarım Mekik

Alt ve üst karın kaslarınızı etkin bir şekilde çalıştıracağınız yarım mekik hareketi tam mekikte olduğu gibi bel bölgenize yük bindirmeden karın bölgesini sıkılaştırmanızı sağlar. Dizler kırık bir şekilde başlayacağınız egzersizde yarım doğrulma yaparak özellikle alt karın bölgesine yerleşmiş olan yağlı bölgeyi çalıştırarak bel bölgesinde incelme ve karın bölgesinde sıkılaşma sağlayacaksınız.

Egzersizi yaparken ellerinizi ensenizde birleştirmeniz gerekir ancak yerden doğrulurken enseden baskı vermeden sadece karın bölgenizle doğrulmaya çalışmalısınız.Aksi takdirde sorunlu olan göbek bölgenizde etkin bir çalışma sağlayamazsınız.

İlk başlangıç için 15 tekrarlı 3 set yeterli olacaktır.

[​IMG]

Diz üstünde Geriye Esneme

Dizlerinizin üzerinde durararak geriye esneme ile yapacağınız egzersizde kalça ve arka bacak bölgesinini etkin olarak çalıştırabilirsiniz. Dizleriniz omuz genişliğinde açık olacak şekilde dik bir şekilde konum aldıktan sonra bedeninizle esneyebildiğiniz kadar geriye esneyerek yapacağınız bu egzersizi ilk başlangıçta 15 tekrarlı 3 setle yapmanız uygun olacaktır.Egzersiz programınızda set sayılarını arttırarak devam edebilirsiniz.


Bacağı Yana Açma Egzersizi

Alt ve iç bacak bölgelerinizi çalıştıracağınız bu egzersizde özellikle baldırınızda ki gerilimi hissederek çalışmanız daha etkin bir şekilde yağ yakmanızı sağlayacaktır.Özellikle bayanlarda sıklıkla yağlanan ve inceltilmesi zaman alan iç bacak bölgesi bu egzersiz ile aynı zamanda biçimlenecektir.Egzersizin kalça kas grubuna da doğrudan etkisi bulunur.

Bir bacağınızı yana açıp diğer bacağınızın üzerinde çökme olarak tanımlayacağımız egzersizde kalçanızı olabildiğince yere yaklaştırmanız ve kırılı olan bacağınızın ayak tabanını yere tam olarak basmanız gereklidir. Özellikle dizin üzerine çökülen bacağın parmak ucunda olması egzersizden yeterli etkinin alınmasını engeller.İlk başlangıç için kas yırtılmalarını önlemek amacıyla 8 tekrarlı 3 set yapmanız yeterlidir. Bu egzersizi ısınma hareketlerinden sonra uygulamanız sakatlık yaşamanızı önler.

[​IMG]
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.